MKS-80 Patch, Tone save/write lijkt niet te werken?

glennplumber

Kneed je synth
Lid sinds
19 december 2001
Berichten
2.954
Locatie
Midden van het land.
Hallo mede-sf-ers,

Ik zou graag van iemand te weten komen waarom het lijkt alsof mn MKS geen tone of patch saved?

Doe ik iets verkeerd of is de battery misschien op?

Als ik de handleiding volg dan gebeurd er niets als ik op write of save druk als ik een patch heb gemaakt.

Er zit een MPG op aangesloten, mocht dat verschil maken?

Alvast bedankt,
Glenn
 
Je hebt toch niet per ongeluk de Memory-Protect schakelaar in de verkeerde stand staan he? :D
 
Je hebt toch niet per ongeluk de Memory-Protect schakelaar in de verkeerde stand staan he? :D

Nee zeker niet, heb alles doorgenomen in de handleiding?! :erm:

Ik las ook ergens dat er een memory card in moet zitten wil je van het interne geheugen gebruik maken. Klopt dat?
 
Ik las ook ergens dat er een memory card in moet zitten wil je van het interne geheugen gebruik maken. Klopt dat?

Je bedoelt zo'n cartridge die je er aan de voorkant inschuift? Die heb je niet nodig om van het interne geheugen gebruik te maken. Dat is alleen een uitbreiding van het geheugen (met 2 extra banken als ik het me goed herinner).

Ik zou niet goed weten hoe je de batterij kunt testen eigenlijk. Als hij alle patches goed onthoudt dan betekent dat volgens mij dat de batterij nog goed is, maar in geval van twijfel zou ik hem altijd vervangen (en de bestaande patches sowieso met een MIDI-dump saven). Overigens vraag ik me af of de MKS het niet op het display aangeeft als de batterij bijna op is.

Vreemd probleem hoor....ik begin haast te denken dat de schakelaar van de memory protect misschien stuk is of zo.
 
Ja dat laatste dacht ik ook. En idd als die patches bij uit en aanzetten onthoud zou je denken dat de batterij nog goed is.

Maar ik verwacht ook een soort memory protect op het beeldscherm. Maar ik heb hen te weinig gebruikt omdat met zekerheid te zeggen.
 
Je bedoelt zo'n cartridge die je er aan de voorkant inschuift? Die heb je niet nodig om van het interne geheugen gebruik te maken. Dat is alleen een uitbreiding van het geheugen (met 2 extra banken als ik het me goed herinner).

Ik zou niet goed weten hoe je de batterij kunt testen eigenlijk. Als hij alle patches goed onthoudt dan betekent dat volgens mij dat de batterij nog goed is, maar in geval van twijfel zou ik hem altijd vervangen (en de bestaande patches sowieso met een MIDI-dump saven). Overigens vraag ik me af of de MKS het niet op het display aangeeft als de batterij bijna op is.

Vreemd probleem hoor....ik begin haast te denken dat de schakelaar van de memory protect misschien stuk is of zo.

Ja dat laatste dacht ik ook. En idd als die patches bij uit en aanzetten onthoud zou je denken dat de batterij nog goed is.

Maar ik verwacht ook een soort memory protect op het beeldscherm. Maar ik heb hen te weinig gebruikt omdat met zekerheid te zeggen.

Heb hem net even open gehad om te kijken of alles nog goed aangedrukt zit. De cartridge houder zit er ook scheef in. En er zit ook een keuze knop naast op het front panel voor het selecteren van memory area keuze, int en a en b voor de card.

Misschien dat die op een verkeerde stand staat of idd de memory protect knop.

Hij onthoud zijn patches wel.
 
Zit me nu af te vragen of ik de opties misschien via midi met een patch editor kan wijzigen?

Alleen om er nou 1 te gaan kopen terwijl het misschien niet kan is ook weer zo wat.
 
Er is nog een beta van sounddriver online dacht ik die hem ondersteund. Maar zal os 7 Mac zijn.
 
Er is nog een beta van sounddriver online dacht ik die hem ondersteund. Maar zal os 7 Mac zijn.

Die heb ik nog wel ergens van vroeger liggen. alleen zo'n oude os draai ik al even niet meer.

Heb net de battery doorgemeten en die geeft gewoon netjes 3.2 volt af.

Ook de memory area switch werkt gewoon lijkt het.

De tune button zat iets klem achter het front paneel. Dat is nu ook niet meer het geval.

Blijft bijna alleen nog de protect switch over denk ik :erm:
 
Ja officieel wel alleen lijkt de save knop ook niet te functioneren.

Het lijkt er op dat alle knoppen in het memory onderdeel op het front panel niet werken. Of de memory protect werk niet waardoor het hele onderdeel memory niet werkt? Maar dat is een aanname.
 

Vergelijkbare discussies

Back
Top