Yellow Magic Orchestra

Heb een keer een paar CD's van YMO beluisterd en ik vond er geen bout aan...eigenlijk...
sorry...
 
Origineel geplaatst door Unic
wie plaatst er ff een trackie? (...)

Nou eentje dan. En hij blijft maar even staan dus snel luisteren.

Ik heb Stairs on-line gezet. Deze komt van Technodelic. Let op het instrumentale stukkie in het midden waar een voortstuwende drumpartij wordt ondersteund door een totaal gefreakte bassline (Hosono op gewoon basgitaar) terwijl Sakamoto er met zijn klassieke piano spel door het droomt.

En Bass, ik weet niet welke plaat jij gehoord hebt? Luister echt eens naar BGM , Technodelic en Technodon . Naar mijn smaak echt geniaal.
YMO (hun eerste),Solid State Survivor en X ? Multiplies zijn aardig. Naughty Boys (de titel alleen al) en Service zijn echt minder goed. Maar hey... dat is mijn smaak.

Ik zal er straks nog een op zetten...
 
Origineel geplaatst door thijs_ganger
Nou eentje dan. En hij blijft maar even staan dus snel luisteren.

Ik heb Stairs on-line gezet. Deze komt van Technodelic. Let op het instrumentale stukkie in het midden waar een voortstuwende drumpartij wordt ondersteund door een totaal gefreakte bassline (Hosono op gewoon basgitaar) terwijl Sakamoto er met zijn klassieke piano spel door het droomt.

En Bass, ik weet niet welke plaat jij gehoord hebt? Luister echt eens naar BGM , Technodelic en Technodon . Naar mijn smaak echt geniaal.
YMO (hun eerste),Solid State Survivor en X ? Multiplies zijn aardig. Naughty Boys (de titel alleen al) en Service zijn echt minder goed. Maar hey... dat is mijn smaak.

Ik zal er straks nog een op zetten...

Hartsikke bedankt:) Nu weet ik in ieder geval dat ik niet verder opzoek hoef te gaan naar deze muziek, omdat iker weinig aan vind:) Wel freaky ja, maar ik houdt van harmonische klanken en die heb ik nog niet gevonden:)
 
En nog een trackje. Nogsteeds: snel luisteren want ze staan er maar even.

Deze is .Camouflage van BGM. Wat vinden diegene dit werk nog niet kende hiervan?

En dan nog wat weetjes (want daar begon het Astro allemaal om):

Over Sakamoto hoef ik niks meer te zeggen denk ik, hij heeft meer bekendheid gekregen met zijn solowerk dan met YMO. Behalve dan misschien dat hij ooit getrouwd was met een concertpianiste maar inmiddels vet uit de kast is gekomen en dat huwelijk wel op de klippen zou zijn gelopen. Hij speelde in YMO volgens mij alleen toetsen.

Haruomi Hosono is vooral producer (ook van de beste YMO's) en heeft ook solowerk. Daar zit wat hippieliedjes spul tussen. Die had blind gekocht omdat zijn naam er op stond. Vergissing. Ik ken niet alles van hem maar de CD Philharmony is echt geweldig! Stamt uit 1984 geloof ik. Echt iets voor YMO fans! Hosono speelt naast toetsen ook basgitaar.

Yukohiro Takahashi heeft heel veel soloalbums uitgebracht. Hij is in de eerste plaats drummer en begon bij een japans punkbandje. Zijn solo werk bestaat uit "gewoon liedjes", zoals ik dat altijd zeg. Voor YMO fans is Neuromatic wel interessant. Sterke YMO-sound en -he dat is toevallig- ze doen allemaal mee! Takahashi zat samen met ene Suzuki in de Beatniks. Rare club. Een van hun nummers is door Aphex Twin gemixed op 26 mixes for cash n.l. une femme n'est pas un homme en dat is helemaal waar.

Zo nu heb ik wel genoeg gezegd.
 
Origineel geplaatst door thijs_ganger
En nog een trackje. Nogsteeds: snel luisteren want ze staan er maar even.

Deze is .Camouflage van BGM. Wat vinden diegene dit werk nog niet kende hiervan?

En dan nog wat weetjes (want daar begon het Astro allemaal om):

Over Sakamoto hoef ik niks meer te zeggen denk ik, hij heeft meer bekendheid gekregen met zijn solowerk dan met YMO. Behalve dan misschien dat hij ooit getrouwd was met een concertpianiste maar inmiddels vet uit de kast is gekomen en dat huwelijk wel op de klippen zou zijn gelopen. Hij speelde in YMO volgens mij alleen toetsen.

Haruomi Hosono is vooral producer (ook van de beste YMO's) en heeft ook solowerk. Daar zit wat hippieliedjes spul tussen. Die had blind gekocht omdat zijn naam er op stond. Vergissing. Ik ken niet alles van hem maar de CD Philharmony is echt geweldig! Stamt uit 1984 geloof ik. Echt iets voor YMO fans! Hosono speelt naast toetsen ook basgitaar.

Yukohiro Takahashi heeft heel veel soloalbums uitgebracht. Hij is in de eerste plaats drummer en begon bij een japans punkbandje. Zijn solo werk bestaat uit "gewoon liedjes", zoals ik dat altijd zeg. Voor YMO fans is Neuromatic wel interessant. Sterke YMO-sound en -he dat is toevallig- ze doen allemaal mee! Takahashi zat samen met ene Suzuki in de Beatniks. Rare club. Een van hun nummers is door Aphex Twin gemixed op 26 mixes for cash n.l. une femme n'est pas un homme en dat is helemaal waar

Zo nu heb ik wel genoeg gezegd.

Nogmaals bedankt!!! Maar het licht gaat hier nog neit branden:)
 
Origineel geplaatst door Arv
I(...)Ht maffe is dat de B kant van deze LP bestaat uit tja, ik noem ze maar even namaak-"doe maar" liedjes! Vreemd, maar wel lekkere plaatjes.

Klopt. Dat is raar. Ook die gesproken stukken (Snakeman Show heet dat dacht ik, hè?) zijn maf. Op Service staan ook allemaal van die gesproken stukjes. Op de LP durende 30 sec max, op de CD duren ze een paar minuten. Volgens mij zijn het komische scenes... maar ja, 't is allemaal in het japans.

Ik ga over enkele uren de MP3's weghalen die ik er gisteren opgezet had. Ik heb de ruimte nodig (en het mag niet :smeris: )
 
Heb vorige week 2 live DVD's gezien, nl. Propaganda en Trans Atlantic Tour. De jongen die ze had bestelde ze via e-bay bij een meisje in Japan, ik zal uitzoeken hoe precies, mocht iemand geintreseerd zijn.

Propaganda is uit 1980 en is de meest 'samenhangende' DVD. Typisch jaren '80 qua opzet: een live registratie met narratief (dus een verhaal, zoals een speelfilm). Helaas houdt dit narratief ook in dat veel nummers niet worden vergezeld van een live registratie, maar van video-clips die het narratief verbeelden. Het live gedeelte zelf zal weinig gear-freaks kunnen boeien: weinig apparatuur om te spotten. Toch is dit een leuke DVD om te kijken, met name omdat de video clips zo mooi / grappig zijn. Muzikaal is het allemaal net wat minder, mijn persoonlijke favorieten klinken totaal niet als op de plaat, beduidend 'dunner' en sommige nummers zijn in een soort ballade vorm gegoten. Mijn kompaan in de muzikale strijd die de DVD ook zag had het zelfs over 'covers van hun eigen nummers'. Dat klinkt misschien grappig, maar het geeft aan dat de nummers lang niet zo goed gespeeld zijn als op plaat.

De Trans Atlantic tour is leuker voor de gear-freaks: het is een compilatie van optredens in het buitenland, en de apparatuur op het podium is beduidend indrukwekkender. Echter ook hier een soort video-clips, op de DVD heet het 'private shots', een soort foto album dat de DVD moet opleuken. Leuk voor tiener meisjes uit 1979 die hun idolen leuke dingen willen zien doen (denk aan het tijdschrift Popfoto, met YMO gefotografeerd in een Engelse telefooncel), absoluut niet interessant voor de gear-freak. Verder is het camera werk nogal amateuristisch en wordt er absurd veel gebruik gemaakt van analoge beeld effecten: vast een noviteit in 1979, maar het maakt de DVD niet bepaald een tijdloos document. Muzikaal is het allemaal wel een stuk leuker, en de heren worden vergezeld door toetseniste Akiko Yano, de dame die de vocalen doet op één van mijn favoriete YMO nummers: La Femme Chinoise.
Zeker de leukste DVD, zowel visueel als muzikaal.
 
Origineel geplaatst door Chinetti
Overigens, er schijnt een interview te zijn waarin Kraftwerk wat zegt over YMO (...). Weet iemand misschien waar ik dit interview kan vinden?

Ik weet het niet. Maar als het een interview met Kraftwerk was kan je hem vast hier terug vinden. En kijk: een fotootje van Ralf Hütter met Yukihiro Takahashi en Ryuichi Sakamoto.

pic65_80.jpg
 
Origineel geplaatst door thijs_ganger
Ik weet het niet. Maar als het een interview met Kraftwerk was kan je hem vast hier terug vinden. En kijk: een fotootje van Ralf Hütter met Yukihiro Takahashi en Ryuichi Sakamoto.

pic65_80.jpg

Die Yukihiro Takahashi is wel een beetje een vies mannetje met zijn middelvinger omhoog.

Hier nog wat foto's kieken; http://www.orange-lab.com/tequeno2/ymo1.htm
 
4 jaar oud deze topic!

YMO heeft de neiging wat kazig en melig te klinken maar laat je daardoor niet bedriegen. YMO hebben ongelovelijke skills kwa compositie en spelen. Luist voor de gein eens Rydeen op de koptelefoon, erg leerzaam hoe die synths daar gebruikt worden.
 
Dat soundtarck album is geniaal, Sakamoto en Bowie

Ze spelen beiden ook in die film samen met Beat Takeshi

Ikweenie of die al genoemd is maar Sakamoto's Riot in Lagos is ook een electro klassieker
 
Ik heb laatst de Best Of van Logix gekocht, waarop nummers van de eerste cd en tweede cd en nog een paar bonustracks die nooit eerder uitgekomen zijn. Leuke cd, mis alleen een paar nummers van de eerste (waaronder het nummer gebruikt voor het stripprogramma Wordt Vervolgt.

Phochos
 
Back
Top