Beatlejuice - Nauw Verwante Mandarijnenrassen + GENart

D12-4ever

Stamgast
Lid sinds
3 oktober 2008
Berichten
229
Na 1,5 jaar tijd geen track meer gemaakt te hebben heb ik eindelijk weer eens wat tijd vrij kunnen maken om er eentje af te ronden.
De synths zijn gemaakt met de Nord lead 2X. Drumsamples zijn allemaal los gesampled en bijeengeraapt uit de sample collectie die ik de laatste 4 jaar bij elkaar gesampled heb.

Hieronder het resultaat van een nieuw "keversapje". Ik ben benieuwd wat jullie ervan vinden.



Commentaar en complimentjes zijn altijd welkom.



Daaraan wil ik graag het volgende toevoegen zodat ik er niet twee losse posts van hoef te maken.

Voor een Project op mijn studie heb ik de opdracht gekregen om Generative Art te maken.

Ik heb ervoor gekozen om een generatieve synthesizer te maken. Doormiddel van een code te schrijven die een visual vertoond die op audio-input reageert en tegelijkertijd random waardes naar de synthesizer stuurt doormiddel van midi-sends.
De synthesizer maakt zo steeds een random synth en speelt een random melodie de output daarvan gaat naar de visual die weer opnieuw random waardes terug stuurt enzovoorts.

Zie hieronder het eindresultaat met de volledige omschrijving erbij:




Wellicht dat er hier audiofielen zijn die dit interessant vinden.
 
:okdan:

Nu wel een vervolg in de fruitschaal wil zien :D
Nauw verwante kiwi rassen, Nauw verwante Sinaasappels, Appelmoes syndroom, Bananen shake in verso enz.

Top dat je de draad weer heb opgepakt :okdan:
 
Dat is geen druif uit mijn mond. Hopelijk kan ik binnenkort nog wat tijd vinden om weer een Keversapje te maken. Maar goed, als de appel rijp is valt het vanzelf en zal ik ongetwijfeld weer een oorappeltje maken ;)

De peer valt soms verder van de wijngaard dan een fles appelcider :mega:
 
Ik heb echt even moeten nadenken over hoe ik mijn gevoel hierover moest verwoorden.
"Als die sletterige buurvrouw waar je, als "fatsoenlijke" man, afkeurend tegenover staat, maar toch niet kunt nalaten om haar steeds te begluren." 8D
Zo heb ik de muziek ervaren; ik hou echt niet van Hiphop, rap, urban, etc., en dit nummer druisde in tegen mijn persoonlijk muziekgevoel, maar ik kon het niet nalaten om het een aantal keren achtereen te beluisteren, terwijl ik meestal al halverwege ermee kap.

Meestal weet ik ook precies waarom ik iets leuk of mooi vind of niet, maar in dit geval heb ik geen idee waarom ik er graag naar luisterde, en dat vind ik op zich al een interessante ervaring.
Vraag mij niet wat, maar ik vind het zeker "iets" hebben, dus doe er alsjeblieft iets mee.:)

Ik meen dat, met zo'n donkere, mompelende Amerikaanse rap erdoorheen, het niet zou onderdoen voor die Amerikaanse top rap producties.
Natuurlijk zou je wel enkele van die geluidjes (slechts enkele), zoals de tamboerijn, moeten vervangen door iets stoerders/gruiziger/meer urban.

:okdan:
 
Thnx Jompo, bedankt voor deze positieve feedback! Toen ik aan "nauw verwante mandarijnenrassen" begon was het niet gelijk mijn intentie om een hiphop beat te maken. Wellicht dat het daarom anders voelt.

Gezien hiphop niet binnen jouw interessegebied valt vind ik het zeer fijn dat je mijn auditieve slet toch zodanig als prettig hebt ervaren:p

En van mij mag er zeker een Amerikaanse of niet-Amerikaanse rapper overheen rappen. Ben ook wel benieuwd wat er dan uit zal komen (hopelijk ook in positieve zin).
 
Ik vind het met name een interessante track omdat het ritmisch natuurlijk heel erg uit de pas lijkt te lopen (en dat het dus eigenlijk prima klopt). Is dat nou gewoon een kwestie van extreme quantizing en verschillend per spoor? Hoe doe je dat?
 
Ik vind het met name een interessante track omdat het ritmisch natuurlijk heel erg uit de pas lijkt te lopen (en dat het dus eigenlijk prima klopt). Is dat nou gewoon een kwestie van extreme quantizing en verschillend per spoor? Hoe doe je dat?


Ik heb eigenlijk alles gewoon met de losse pols ingespeeld. Geen quantizing, omdat ik het niet té computer achtig wou laten klinken maar juist wat natuurlijker.
 
Back
Top