Minilogue (2016) + Linndrum (1983) track - Harlem Nights

Harlem Nights

Stamgast
Lid sinds
23 juni 2008
Berichten
431
Locatie
Leiden


Nieuwe retro-style track met combi van oud en nieuw

Deel live, deel overdubs

Minilogue vind ik echt een leuke gruizige synth, zie ook mijn andere demo

Linndrum heb ik te leen van een SF lid, heel veel dank :okdan::okdan:
 
Last edited by a moderator:
Ja hallo! Het is weer dik in orde.
Heb altijd de Simmons boven de TR's verkozen ;).
Very well done!

Cheers,
Exo. :mega:

Ik snap je stelling niet , er zitten geen tr s in en ook geen Simmons drums

De minilogue klinkt wel met een nieuw geluid . De reverbs maken het 80s. Klinkt leuk vooral door gaan.

Edit: Mocht je nou linn bedoelen snap ik het ook niet . Dat is een hondje met een kaars vergelijken.
 
Inderdaad beste DRe, was even verstrooid.
Heb het over de Linn's :D.
Met een TR zou dit (vind ik dan) veel meer als "de zoveelste song met een TR erin" klinken.
Misschien nog een mannenstem en een octaaf hoger een vrouwenstem erop?

Cheers,
Exo. :mega:

EDIT: Het begin (drums) doet me denken aan Jagger's "Let's Work" :eureka:
 
Laatst gewijzigd:
Lekker bezig HN!

Je filmpjes met de minilogue waren sws wel een belangrijke reden dat ik 'm nu ook onder m'n vingers mag zetten :D
Nu nog een vette drumcomputer er naast ..
 
Grappig dat de Minilogue vrij algemeen afgezeken werd in het begin qua klank. Ligt het toch aan de demo's?

Vette track weer trouwens :)
 
Lekkere brede baslijn!! Mix is lekker open!
 
Ik heb eigenlijk maar 1 puntje van kritiek. De hele track lijkt opgebouwd te worden naar het hoogtepunt op 3:15 (voor mij het hoogtepunt althans). Daar komt alles samen, volle bak met bass, synths, arp, beat en lead. Dit stuk zou ik dan ook veel langer en vaker willen terughoren, in plaats van de 2x4 maten die er nu inzitten. De rest is natuurlijk gewoon heel lekker, maar toch een soort van inleiding. Voor mij zou je track perfect zijn als die lead, met dat "thema" (even tussen aanhalingstekens, omdat het zo kort is) al eerder op deze manier in de track terugkomt, en dan op 3:15 helemaal los gaat, en dat nog eens een dikke minuut zo door :).
 
Back
Top