Traktor DJ Studio 2.5 en Kontakt 1.5 update.

Traktor DJ Studio 2.5 update en Kontakt 1.5

Het zijn wel update’s maar misschien wel het vermelden waard. Traktor DJ Studio 2.5 met als belangrijkste update vernieuwde time stretching. Tempo kan nu ongeveer 30 procent veranderen en pitch tot 6 semitones. Veranderingen aan de interface met volledige “track view”. Kontakt is ook onder handen genomen. Met o.a een “beat machine” voor het maken van individuele slices zodoende er een perfecte sync is met de sequencer. Nog even vermelden dat intakt’s release in november is.

Meer informatie: www.native-instruments.com.
 

Attachments

  • native.jpg
    native.jpg
    39,5 KB · Bekeken: 108
super !!!

super !!!

ik zat er al een tijdje op te wachten .... de nieuwe traktor update
ik ben er benieuwd .. de beta specs van een week geleden waren al veel belovend
en ik hoop dat ze naast de nieuwe features .. welke erg oke zijn ... ook de id3 tags zo hebben gemaakt dat ie bpm en beatmarkers onthoud in de mp3 file ipv die in de playliast op te slaan
Ik zie ook dat ze mijn tip over de browser hebben overgenomen .. want dat was echt hopeloos

leuk is ook de recordbox functie welke als een soort extra playlist fungeert
en je daar heb je er 3 van ...

ik ga vanavond zeker tjekken hoe en wat precies !!

btw let wel op .. de nieuwe update slurpt geheugen .. 1 gig is aanbevolen en 512 min.
ook een processor boven de 600 mhz is nu vereist ...

Kontakt begint een beetje op phatmatik pro te lijken .. welke ook door Ni gedistrueerd wordt als ik me niet vergis ..
 
plus dat FinalScratch versie 1.1.4 ook lekker stabiel lijkt te lopen en de problemen met het uitlezen van de timecode van vinyl en de bijbehorende warblende sound ook verleden tijd lijken te zijn...

nu nog de hamvraag: wanneer krijgt FS de loop- en EQ-mogelijkheden van Traktor, maw: wanneer gaan die 2 programmas gewoon es fuseren, plus dat ze ReWire en ASIO support krijgen! dat zou pas mooi zijn....je eigen DA-convertor aan FS koppelen (die stanton hardware unit bevalt me maar matig met z'n oude semipro philips DAC en slecht afgeschermde behuizing) en als je wilt syncen met bv Ableton Live of Reason ...yummie!
 
Origineel geplaatst door isnieZot
wacht eens even....wil dit nu zeggen dat je kunt beatslicen in kontakt?

in versie 1.5 wel ja.... en het was idd ook wel nodig dat die time-engine werd geupdate..dat klonk nou niet echt superrrrrr...

ben wel benieuwd of je nu ook de midi-info van de geslicede loop gewoon kan drag&droppen naar je midi-sequencer..
 
Origineel geplaatst door olafmol
plus dat FinalScratch versie 1.1.4 ook lekker stabiel lijkt te lopen en de problemen met het uitlezen van de timecode van vinyl en de bijbehorende warblende sound ook verleden tijd lijken te zijn...

nu nog de hamvraag: wanneer krijgt FS de loop- en EQ-mogelijkheden van Traktor, maw: wanneer gaan die 2 programmas gewoon es fuseren, plus dat ze ReWire en ASIO support krijgen! dat zou pas mooi zijn....je eigen DA-convertor aan FS koppelen (die stanton hardware unit bevalt me maar matig met z'n oude semipro philips DAC en slecht afgeschermde behuizing) en als je wilt syncen met bv Ableton Live of Reason ...yummie!

hehehe ja die dac's .. en de maker in nederland maar beweren dat ze goed zijn en dat het aan michel de heij's zijn mp3's lag .. ja daaaaaag ... wat een nitwitt was dat zeg .. maar zeker de 2 pakketten moet gecombineerd worden en dat worden ze bij versie 3.0 .. waar overigens wel extra voor betaald moet worden .. maar dan heb je dus alleen 2 platen met timecode nodig en gaan ..

trouwens syncen kan al bij 2.5 .. al zie ik er bij rewire niet het nut van in .. wrm je dat nodig moet hebben vink een raadsel .. maar midisync gaat perfect volgens de beta testers .. dus dat is top

ik heb een hoop gescheld op deze boys maar als dit allemaal werkt ben ik echt super blij
en vink dat Ni hun reputatie als super audio designers met goede deliverables weer helemaal terug is ..

nu emagic nog .. en ik ben helemaal blij
 
Kan Traktor nu ook AAC files lezen? Zou wel handig zijn voor alle Mac-gebruikers die sinds iTunes 4 MP3 vaarwel hebben gezegd (zoals ik).

Die hardware van FS laat idd 'n beetje te wensen over als je pro apparatuur gewend bent. De DAC's heb ik zelf nog niet kunnen beoordelen, maar de constructie doet niet echt profi aan. Ik vraag me trouwens af of ze support voor andere hardware gaan inbouwen, want de huidige scratch amp is wel de ultieme dongle natuurlijk....


hehehe ja die dac's .. en de maker in nederland maar beweren dat ze goed zijn en dat het aan michel de heij's zijn mp3's lag .. ja daaaaaag ... wat een nitwitt was dat zeg ..

Nitwit? Iemand die een systeem als FS zelf bedenkt, en vervolgens op eigen intiatief en kosten gedurende drie jaar ontwikkelt tot een internationaal succesvol product? Heb jij een betere prestatie op je naam staan? Los van of ie gelijk heeft over die DAC's, Markjan verdient wel respect. En het is nog 'n hele aardige gozer ook. Dussss.
 
Origineel geplaatst door lo-fi
Kan Traktor nu ook AAC files lezen? Zou wel handig zijn voor alle Mac-gebruikers die sinds iTunes 4 MP3 vaarwel hebben gezegd (zoals ik).

* niet zo ver ik weet .. heeft ook niet zo'n prio
als ik de fora zo lees

Die hardware van FS laat idd 'n beetje te wensen over als je pro apparatuur gewend bent. De DAC's heb ik zelf nog niet kunnen beoordelen, maar de constructie doet niet echt profi aan. Ik vraag me trouwens af of ze support voor andere hardware gaan inbouwen, want de huidige scratch amp is wel de ultieme dongle natuurlijk....




Nitwit? Iemand die een systeem als FS zelf bedenkt, en vervolgens op eigen intiatief en kosten gedurende drie jaar ontwikkelt tot een internationaal succesvol product? Heb jij een betere prestatie op je naam staan? Los van of ie gelijk heeft over die DAC's, Markjan verdient wel respect. En het is nog 'n hele aardige gozer ook. Dussss.

sorry maar me onboard mac DA's klinken nog beter dan die dacs
en ik hoef alleen maar dat me a deck en b deck van traktor te syncen aan smpte
and that's it ... :duivels:

maar ik denk dat die pioneer cd speler interfaces echt de volgende generatie djgear wordt
heb je die mp3 dj controller al gezien ?

los van dat vink FS wel een goed bedacht concept en had wat haken en ogen met uitvoering en was het slim om met traktor te gaan samenwerken (al heeft me dat wel wat tijd voor de nieuwe update gekost .. ik heb het er voor over)
maar praat geen poep tegen me als ik een kritische vraag stel
 
maar nog effe
ik ben niet zo blij als ik dacht dat ik zou zijn
want het gaat me 49 euro kosten terwijl er nu pas bugs opgelost zijn
die al in 2.0 er in zouden zitten ... grrrr emagic/apple praktijken !!!!
 
hier zeker veel respect voor de makers van FS....echt een mooi innovatief Nederlands product...... maarre.....die scratchamp is volgens mij gewoon niet up to par meer..met de nadruk op meer....DAC's worden elke zoveel maanden geupgrade, maar ik snap dat je daar niet zomaar in mee kan, maar de huidige DAC's van philips zijn toch echt wel heel matig in vergelijking met de nieuwe highend (24bits) DAC .. maar wat me veel meer dwars zit: de verwerking..die box is gewoon helemaal niet afgeschermd (plastic dus) waardoor je belachelijk veel kans op storingen ed krijgt, wat zich vertaald in bv niet goed uitgelezen timecode en/of groundloops/hum in het audio signaal..dat is gewoon heel erg zonde..ik weet zeker dat mensen minstens 100 euro meer overhebben voor een "pro" versie waar betere DAC's en afscherming in verwerkt zijn...

maarjaa..die bal ligt nu ook gewoon bij Stanton natuurlijk......... al met al blijft het nog steeds een geweldig concept/product..
 
ik hoor iedereen over DAC's praten....
wat zijn Dac's (digitaal analoog converters , zover kom ik met een beetje logica) maar wat doen ze precies

sorry voor de domme vraag, maar eh ik ben eigenlijk a-technisch, maar vind muziek maken wel er leuk....8o)
 
Origineel geplaatst door theiz
ik hoor iedereen over DAC's praten....
wat zijn Dac's (digitaal analoog converters , zover kom ik met een beetje logica) maar wat doen ze precies

sorry voor de domme vraag, maar eh ik ben eigenlijk a-technisch, maar vind muziek maken wel er leuk....8o)

een DAC is een convertor die zowel DA als AD doet, dus digitaal naar analoog, en andersom
 
Beetje Off-topic, waarschijnlijk, maar ter info:

Binnekort komt er geloof ik ook een alternatief uit van Serato, Serato Scratch Live heet het geloof ik. Zij zijn ook de makers van Pitch 'N Time voor pro-tools. Misschien gebruiken zij betere dac's. (http://www.serato.com)

Greetz Flow
 
oke mensen traktor 2.5.1 is uit

ik krijg hem nog niet aan de praat .. hopelijk helpen ze me bij NI

ben iig ergggg benieuwd !!!
 

Vergelijkbare discussies

Back
Top