E-mu SP-12

liquidthrust

Onverbloemd
Lid sinds
13 februari 2010
Berichten
3.652
Locatie
Antwerpen
Wat is een rechtvaardige prijs anno 2016? Ik kom nog van de tijd dat de 700 euro kwamen. Zou me verder helpen. :)
 
Ik zie ze tussen de 1500,- en 2000,- gaan.
De 700,- euro tijd is reeds wel voorbij denk ik.
Misschien dat je met veel geduld en mazzel er nog eentje kan vinden voor 1000,- of minder, maar ik denk dat die kans inmiddels wel erg klein is geworden.

Heb je je zinnen gezet op een SP12? Of ben je nog aan het orienteren en zijn bijvoorbeeld de MPC60, ASR10 en dergelijke machines ook nog een optie?
 
Ik zie ze tussen de 1500,- en 2000,- gaan.
De 700,- euro tijd is reeds wel voorbij denk ik.
Misschien dat je met veel geduld en mazzel er nog eentje kan vinden voor 1000,- of minder, maar ik denk dat die kans inmiddels wel erg klein is geworden.

Heb je je zinnen gezet op een SP12? Of ben je nog aan het orienteren en zijn bijvoorbeeld de MPC60, ASR10 en dergelijke machines ook nog een optie?

Ah man, lekker veel dus. Andere samplers zijn niet echt meteen een optie. Het zit zo, ik wil een funk project beginnen met 1 drummachine. En die moet dus enkel drums doen, met veel punch. De SP1200 is te duur, dan is er nog enkel een SP-12 over, of de Emax maar dat is dan weer geen drummachine. Dan moet ik er weer een fatsoenlijke sequencer aan hangen.
 
De SP12 is een heel toffe machine.
Maar ik weet niet of de volgende eigenschappen een nadeel voor je kunnen zijn:

- er kunnen maar een beperkt aantal samples in.
- er zit geen diskdrive op. Dus je kan live geen andere samples laden. (er zit wel een diskdrivepoort op voor een oude commodore 5,25" diskdrive maar of je dit nou moet willen...)

Dit laatste is in een studio setting geen probleem want je kan alle samples en instellingen via midi dump opslaan met een handig gratis programma EMXP. Dit werkt vrij snel omdat het geheugen van een SP12 erg klein is. Maar als je dit live zou willen doen moet je dus een computer met midi mee sjouwen.
 
De SP12 is een heel toffe machine.
Maar ik weet niet of de volgende eigenschappen een nadeel voor je kunnen zijn:

- er kunnen maar een beperkt aantal samples in.
- er zit geen diskdrive op. Dus je kan live geen andere samples laden. (er zit wel een diskdrivepoort op voor een oude commodore 5,25" diskdrive maar of je dit nou moet willen...)

Dit laatste is in een studio setting geen probleem want je kan alle samples en instellingen via midi dump opslaan met een handig gratis programma EMXP. Dit werkt vrij snel omdat het geheugen van een SP12 erg klein is. Maar als je dit live zou willen doen moet je dus een computer met midi mee sjouwen.

K thanks Mat.
 
Schoot me ineens te binnen:

Misschien is een Ensoniq EPS tof.
Ik heb er zelf (nog) geen maar wel pas gekocht (deze moet nog arriveren) en dus al wat over gelezen.
De klank schijnt typerend en kleurend te zijn. Of dit is wat je zoekt en hoe dit precies klinkt weet ik nog niet.
Verder kunnen er 8 instrumenten in.
Er zit een sequencer in.
Er zit een diskdrive in.
En als je de uitbreiding hebt kan je tot 4MB samplen, dat is best wel veel voor drums.
Ow en als laatste: ze zijn nog niet duur.
 
Schoot me ineens te binnen:

Misschien is een Ensoniq EPS tof.
Ik heb er zelf (nog) geen maar wel pas gekocht (deze moet nog arriveren) en dus al wat over gelezen.
De klank schijnt typerend en kleurend te zijn. Of dit is wat je zoekt en hoe dit precies klinkt weet ik nog niet.
Verder kunnen er 8 instrumenten in.
Er zit een sequencer in.
Er zit een diskdrive in.
En als je de uitbreiding hebt kan je tot 4MB samplen, dat is best wel veel voor drums.
Ow en als laatste: ze zijn nog niet duur.

Misschien een EPS ja, is 13 bit en heeft punch. Moet ik effe over nadenken.

en een MPC2000 , of is dat vloeken in de kerk?

Geweldig ding, maar slappe kak voor wat ik wil bereiken, maar bedankt! :peukie:

Voor dit moet ik eerder bij de Amerikanen zitten, dan bij de Jappen.
 
Misschien een EPS ja, is 13 bit en heeft punch. Moet ik effe over nadenken

Als het goed is ontvang ik er binnenkort eentje uit Duitsland.
Ik kan hem dan naast de SP12 vergelijken.
Als je het leuk vindt wil ik wel een sample van je in beide machines proppen en bouncen zodat je zelf het verschil kan horen.
 
Als de SP12 al voor 15 a 2000 gaat, waar gaat een SP1200 dan voor in vredesnaam? Ik weet dat de ebay prijzen al tijden echt kosmisch hoog zijn, maar in nl zie je ze niet zo vaak te koop...
 
Als het goed is ontvang ik er binnenkort eentje uit Duitsland.
Ik kan hem dan naast de SP12 vergelijken.
Als je het leuk vindt wil ik wel een sample van je in beide machines proppen en bouncen zodat je zelf het verschil kan horen.

Te gek, doen! Ik hoor wel van je.
 
Misschien een EPS ja, is 13 bit en heeft punch. Moet ik effe over nadenken.

Lullig maar als je een SP12(00) sound zoekt dan heeft een EPS het gewoon niet. Beter dat je zo'n bak een eerlijke kans geeft om wat het wel is.

Bekijk het zo: Een 808 is bijna een 909, tenslotte oud, analoog, Roland, stepsequencer, ook in house en techno gebruikt, wat knopjes om de geluiden te veranderen, enzovoort. Maar als je eigenlijk echt een 909 wil en je koopt een 808 is het gewoon een kutbak die af en toe dreigt in de buurt te komen maar gewoon nooit klinkt zoals je wil.

Frustratie, tijdverspilling, niet doen.
 
RZ-1 met 808, dmx, 909 mod, met €200 klaar, super heerlijke waggel sequencer, 4x0,2sec tot 1x0,8 samplen.
staat er nu hier een te koop als ie niet al weg is.
 
Lullig maar als je een SP12(00) sound zoekt dan heeft een EPS het gewoon niet. Beter dat je zo'n bak een eerlijke kans geeft om wat het wel is.

Bekijk het zo: Een 808 is bijna een 909, tenslotte oud, analoog, Roland, stepsequencer, ook in house en techno gebruikt, wat knopjes om de geluiden te veranderen, enzovoort. Maar als je eigenlijk echt een 909 wil en je koopt een 808 is het gewoon een kutbak die af en toe dreigt in de buurt te komen maar gewoon nooit klinkt zoals je wil.

Frustratie, tijdverspilling, niet doen.

Kijk, dat is natuurlijk wel zo..
 
check www.emxp.net

Op ongeveer een minuut tijd - misschien zelfs minder - kan je een nieuwe sp-12 bank loaden. EMXP op laptop installeren en audio transfer via midi (interface). Nu weet ik niet zeker of je 32 samples in 1 keer kan loaden... Misschien per 8.
Dope!

Zoiets live doen lijkt me nogal tricky. Maar heerlijk in de studio.
Ik heb enkele maanden geleden nog een sp-12 turbo izgst voor 550€ kunnen kopen.
Aan de andere kant ook al ooit een studio-440 voor minder dan 20.000fr. verkocht. (1000 gulden).:bekdicht:
 
check www.emxp.net

Op ongeveer een minuut tijd - misschien zelfs minder - kan je een nieuwe sp-12 bank loaden. EMXP op laptop installeren en audio transfer via midi (interface). Nu weet ik niet zeker of je 32 samples in 1 keer kan loaden... Misschien per 8.
Dope!

Zoiets live doen lijkt me nogal tricky. Maar heerlijk in de studio.
Ik heb enkele maanden geleden nog een sp-12 turbo izgst voor 550€ kunnen kopen.
Aan de andere kant ook al ooit een studio-440 voor minder dan 20.000fr. verkocht. (1000 gulden).:bekdicht:
 
Is heden ten dage, anno 2016, niet bijna alles, op geld en emotie na, te emuleren?

Een Akai S700 kocht ik een half jaar geleden met, een beetje geluk, voor 35 euro ex verzending.
 
Laatst gewijzigd:
Back
Top