Max record tijd tascam dr40

anoniempje

hobby knooier
Lid sinds
30 september 2003
Berichten
4.873
Oke,

Heb hier een nieuwe tascam dr40 handheld recorder met xlr inputs om setjes en andere gein op te nemen. Vanacht dus een set opgenomen, kapt het ding er mee op 2 uur en 15 minuten en maakt een nieuwe wav file aan om verder te gaan. Daar zit ik dus niet op te wachten om opgebroken langere setjes thuis aan elkaar te plakken in een wav editor.

Iemand bekend met dit fenomeen? Blijkt na wat googelen dat de tascam dr40 max file size per recording 2 gb is, ongeveer dus 2 uur en 15 minuten op 44,1 kHz 24 bit. Zit ik niet echt op te wachten eigenlijk, balen het leek zo'n mooi ding met z'n xlr inputs precies wat ik wou.

Heb een mail naar tascam gestuurd of dit nog opgelost word in een future firmware update maar ik ben er bang voor want dit is de versie 2 met al de nodige firmware updates.


Er is nog een tascam dr44wl ook met xlr inputs, iemand ervaring of deze ook een limiet heeft op de filesize?
 
Ik gok dat ze de filepointers in de firmware beperken (al dan niet verplicht door de hardware) tot 32-bit, en dus 2GB filesize. Veel camera's splitten videobestanden ook op om om een dergelijke beperking heen te komen.

De maximale filesize op FAT32 is overigens 4GB, dus daar gaan ze met geen enkele update ooit overheen komen, tenzij ze een ander filesystem gaan gebruiken.
 
AH Oké danku etaoin, is al wat duidelijker. Dan ga ik dat denk ik ook niet vinden in andere handheld recorders.

Nee niet over Max Verstappen, naar nu ik de titel zo terug lees is het wel handig gekozen haha.
 
Net even de 2 files aan elkaar geplakt, en gelukkig als je ze naadloos aan elkaar plakt klopt het ook.

Maar nu het 1 geheel weer saven, The file being rendered has exceeded the maximum size allowed for the selected format.

Even gegoogled en het wav format heeft blijkbaar zelf een max van 2 gb, sommige wav editors zoals de gratis audacity kan wel wav saven tot 4 gb.

Nooit geweten dit.
 
Mochten mensen het interessant vinden,

De dr40 is terug naar de winkel en heb nu een dr44wl

Irriteerde me aan de opnames waar alle drukknoppen op te horen zijn, de dr44wl kan met je smartfoon bedient worden dus geen geluid van drukknoppen op je opname.
 
Back
Top