Goedkoper alternatief tube tech CL 1B

rsvos

Industrial Darkness
Lid sinds
2 januari 2008
Berichten
305
Locatie
Hellevoetsluis
Is er een goedkoper alternatief voor de tube tech CL 1B van softube( eentje die de geluids kwaliteit benadert) ?
 
Cytomic Glue klinkt echt heel anders dan de Softube cl 1b.
Ik ben ook benieuwd naar een vergelijkbare compressor voor een lagere prijs, want deze is wel behoorlijk aan de prijs.

Klanghelm maakt enkele interessante plugins die heel behoorlijk klinken, maar wel anders dan deze Tubetech.
Enkele jaren terug heb ik de T-racks Opto met veel plezier gebruikt, misschien zou je daar eens naar kunnen kijken?
 
Enkele jaren terug heb ik de T-racks Opto met veel plezier gebruikt, misschien zou je daar eens naar kunnen kijken?


Mag ik vragen waarom je hem niet meer gebruikt?

Ik lees dit best vaak op het forum, dat mensen de software waar ze een tijdje (enkele jaren) terug mee werkte niet meer gebruiken terwijl ze er wel tevreden over waren.
Ik werk nog nagenoeg hetzelfde als in het begin van Cubase 5. Ook nog steeds met Cubase 5. Ken het programma goed en er zitten prima effecten in die (mits goed ingesteld) goed klinken. (voornamelijk reverb en delay)
De enige verandering die ik in mijn DAW setup heb gemaakt is het gebruik van Sonox.

Klinkt alles zoveel beter? Of vind je het gewoon leuk om nieuwe dungen te proberen? Het lijkt me zo omslachtig. (Heb Cubase 7 even geprobeerd maar was snel weer terug bij 5..)

Excuses voor OT, kan mijn nieuwsgierigheid echt niet meer bedwingen. :)
 
Mag ik vragen waarom je hem niet meer gebruikt?

deze gebruik ik niet meer omdat het t-racks pakket toch in zijn geheel niets voor mij was dus heb ik het pakket verkocht. Helaas kon je toen geen losse plugins van T-racks aanschaffen, anders had ik dat wel gedaan.

Wellicht dat ik hem in de toekomst nog aanschaf.

http://www.ikmultimedia.com/products/troptocomp/
 
Cytomic Glue klinkt echt heel anders dan de Softube cl 1b.
Ik ben ook benieuwd naar een vergelijkbare compressor voor een lagere prijs, want deze is wel behoorlijk aan de prijs.

Klanghelm maakt enkele interessante plugins die heel behoorlijk klinken, maar wel anders dan deze Tubetech.

Dat snap ik (van the Glue zeker - wilde 'm toch noemen zo enthousiast blijf ik erover) maar de DC8C heeft een opto model, zou in de buurt moeten kunnen komen?
MJUC ziet er ook veelbelovend uit maar is vari-mu en geen opto.
Voor de zeer bescheiden vraagprijs zou je ze nog steeds kunnen proberen.

Wbt. een opto compressor lees ik veel goeds over Brainworx bx_opto (maar niet zelf geprobeerd, en geen losse attack/release).
 
Ga die van T-racks ff uitproberen, die Cytomic Glue ziet er visueel uit als een ssl bus compressor emulatie.
 
heb de Cl-1b een aantal keren gebruikt en heb hem nu zelf tijdelijk als demo draaien.

erg mooie transparante compressor met een subtiele eigen sound. Zou hem graag aanschaffen, maar vind hem echt te duur vergeleken met andere plugins.
 
Back
Top