Sleep (piano en stem, songwriter style)

PabloDeMode

Spank!
Lid sinds
26 april 2010
Berichten
3.740
Locatie
Buenos Aires
Dames en heren,

Na een lange tijd afwezig te zijn geweest met een hele goede reden: ik ben in Argentinië in mijn plek, heb ik dit nummer met video volledig gecomponeerd en opgenomen met een fellow producer Diego Hernán Costa (www.dhcosta.com.ar). Ik ben er heel erg blij mee met het resultaat en ik voel de behoefte om deze te delen met jullie.



Liefs,

Pablo
 
Last edited by a moderator:
Zo dat is weer heel iets anders van je!
En geen synths deze keer... :-)

Succes daar aan de overkant van de oceaan!
 
Dankjewel Scepticist!

Ik kan de video niet embedden... Ik heb de instructie gelezen maar ik krijg het niet voor elkaar met de mobiele apparatuur.
 
Zijn er nog meer commentaristen aanwezig? Blijkbaar heeft de video goed zijn werk gedaan want het lijkt dat er velen in slaap zijn gevallen, wat niet bij de hardcore kicks gebeurt...
 
Goed bezig.
Ik vind het drama er iets te dik bovenop liggen; meer gedoseerd op bepaalde momenten in het nummer zou misschien een grotere impact hebben. Maar ik ben zeker niet in slaap gevallen tijdens het luisteren ;)
 
Goed bezig.
Ik vind het drama er iets te dik bovenop liggen; meer gedoseerd op bepaalde momenten in het nummer zou misschien een grotere impact hebben. Maar ik ben zeker niet in slaap gevallen tijdens het luisteren ;)

Dankjewel voor je commentaar en waardering! :okdan:
 
Ik kan de video niet embedden... Ik heb de instructie gelezen maar ik krijg het niet voor elkaar met de mobiele apparatuur.

In de url stond nog "&feature=youtu.be". Die kun je uit de url verwijderen, en daarna plakken in je post vanaf de www. Ik zal komend weekend je track beluisteren Paabs.
 
Best mooi!
Ik vind niet dat er teveel drama in zit. Sterker nog, wanneer je de hoogste noten neemt mag je van mij zelfs nog wat krachtiger uithalen, niet uit de keel maar uit de buik.
Het enige dat soms wat problematisch is, is je engelse uitspraak. Maar laat dat niet aan je hart komen, ik heb namelijk net hetzelfde probleem :D Gewoon blijven aan werken.
 
Best mooi!
Ik vind niet dat er teveel drama in zit. Sterker nog, wanneer je de hoogste noten neemt mag je van mij zelfs nog wat krachtiger uithalen, niet uit de keel maar uit de buik.
Het enige dat soms wat problematisch is, is je engelse uitspraak. Maar laat dat niet aan je hart komen, ik heb namelijk net hetzelfde probleem :D Gewoon blijven aan werken.

Dankjewel voor je commentaar en je feedback. Over de zangtechniek valt veel over te zeggen maar ik moest een keuze maken gezien de intentie van het nummer. Daar heb ik een lang gesprek met de producer gehad en we zijn tot de conclusie gekomen dat het leukste was om de song te zingen met een intiem karakter. Daarvoor heb ik dus de stemfunctie neutral voor gekozen, en heb ik de song "zittend" opgenomen, juist voor de extra steun. Wellicht is in de hoogte minder krachtig juist door de Engelse uitspraak...

Tot slot... Dit speelt alles in een nieuw context: ik neem het nummer in een studio in Buenos Aires op, mijn eigen land, waar ik mag zijn wie ik echt ben. Alle kaders en regels zijn weggevallen; dat geeft mij (en zal nog meer geven want het wordt vervolgd) de inspiratie en wil die ik steeds kwijt raakte toen ik in Nederland bleef wegzakken. Maar alle verbeteringspunten neem ik mee naar de volgende producties. :okdan:
 
Alle kaders en regels zijn weggevallen; dat geeft mij (en zal nog meer geven want het wordt vervolgd) de inspiratie en wil die ik steeds kwijt raakte toen ik in Nederland bleef wegzakken.

Dat is fijn! Misschien moet ik ook maar in Buenos Aires gaan wonen voor inspiratie. 8o)

Volgende keer een nummer in het Spaans? Zou goed passen bij de stijl, en dan zit je ook niet met het probleem van je Engelse uitspraak. Is maar een ideetje...
 
ook piano van jou? wat mooi, de combinatie is goed gedaan. En ook gedurfd om deze stijl te doen.
Je bent waar je thuis bent en dat hoor ik en zie ik terug.
Complimenten
Groet
Frans
 
yo, Paabs,
je bent wel vooruitgegaan met zingen, maar je bent er nog niet.
het klinkt allemaal af en toe nogal twijffelend.
en bij tijd en wijle een beetje vals.
maar , zet um op, je gaat er wel komen....:okdan:

:mega:
 
Bedankt tot zover voor de commentaren en waardering.
Een stuk vlees is geen vis. De taal waarop ik spreek of zing is er maar een oppervlakte van wat ik echt bedoel. Het is een momentopname... Een "State of mind". De Spaanse taal doet mij niet per se een voordeel in muziek. In het onderwijs ben ik daar integendeel vrij fanatiek.
Echter ben ik blij dat er mensen reageren, ook is het mijn uiteindelijk doel dat jullie en ik plezier ervaren met mijn liedjes.
 
ook piano van jou? wat mooi, de combinatie is goed gedaan. En ook gedurfd om deze stijl te doen.
Je bent waar je thuis bent en dat hoor ik en zie ik terug.
Complimenten
Groet
Frans
Dankjewel Frans! De piano heeft een producer voor mij gedaan, ik heb alleen een ruwe demo gestuurd met de akkoorden en later samen aan gewerkt 😊
 
Paabs is back! En inderdaad met iets heel anders dan we van je gewend zijn. Je stem leent zich geod voor deze muziek. Maar zoals Scrape al zei, misschien is het in het Spaans nog wel mooier.

Op sommige punten zou ik de delay op de vocal even iets terugschroeven. En er zit naar mijn smaak iets teveel laag in. Maar verder gewoon een heel prima song.
 
Dankjewel waarde dokter voor je commentaar en waardering.

Over de taal: het blijft een kwestie van smaak denk ik. Op een of een andere manier heb ik een betere associatie van de pop muziek met de Engelse taal waar ik van houd. Als ik een Spaans liedje hoor, persoonlijk, na drie of vier nummers (van welke artiest dan ook) haak ik er af.

Raar fenomeen.
 
Er is een nieuwe clip verschenen, een nieuwe song... Of ik de moeite waard vind om deze hier te plaatsen... Moet ik even nadenken...
 
Back
Top