under construction - just a loop - 107

Hmm, meteen een volger minder op soundcloud..........
Maar het is nog niet klaar hoor! 8)
 
Zo, het is echt weereens nachtwerk geworden... En daar klinkt ´t ook misschien naar...............

Heb de vocalen van een dame toegevoegd, die heeft aangegeven niet in de credits genoemd te willen worden... :-)
Dat had ik nog niet eerder gezien...

https://soundcloud.com/scepticist/just-a-loop-107
https://soundcloud.com/scepticist/just-a-loop-107
 
Ik denk dat je nog wel wat winst kunt behalen met de mix. En dat is een understatement. Ik zou de kick en bas (is die er wel, zo nee, graag toevoegen :)) veel harder zetten en de vocal wat zachter. Het geheel is best sfeervol, maar de balans is nu een beetje zoek. En maak eens een einde, varieer de hats of breid ze uit, maak een opbouw, etc. Kortom: werk het nummer uit.

Heb de vocalen van een dame toegevoegd, die heeft aangegeven niet in de credits genoemd te willen worden... :-)
Maar toch doen?
 
Maar toch doen?

Ik heb erover nagedacht. Maar ik vind het bij nader inzien niet juist om de zanger niet te noemen...
Ze had op Looperman ook aangegeven niet naar het resultaat te willen luisteren. Dus zal ik het niet bij haar opdringen... :-)

Ik zou de kick en bas (is die er wel, zo nee, graag toevoegen :)) veel harder zetten

Dit zeg je vaker. Maar is dit niet smaakafhankelijk? Ik vind op mijn speakers de kick best aanwezig.
En ik vind het niet mooi wanneer deze er teveel bovenop ligt.

Zo heeft een vriendin aangegeven de vocalen slecht te vinden. Terwijl ik ze mooi vind...
Een smaakkwestie.. :-)

maak een opbouw, etc.

Er zit toch een opbouw in? :-S

Maar ik pruts nog wel ff verder.... :koffie:
 
Laatst gewijzigd:
De opmerkingen over de mix zijn geen smaakkwesties (al valt daar ongetwijfeld altijd over te twisten). Ik vermoed dat je speakers niet erg geschikt zijn voor afmixen. Luister je je nummers wel eens op andere geluidssystemen?
 
Dank voor de technisch opbouwende kritiek!

Het gaat eigenlijk vaak over de mix, de geluiden etc...

Als je zegt dat er ´opbouw´ in moet, vind ik dat een vage aanduiding waar ik weinig mee kan.
Want er zit al opbouw in...

De hihats heb ik inderdaad nog niet veel aandacht aan besteed-
Daar zal ik naar kijken.

Ik werk met best eenvoudige middelen.

En nee, mijn speakers zijn niet geschikt om af te mixen.
Dat heb ik hier vaak aangegeven. En ook dat ik geen budget heb voor iets anders.

Ik luister zoals ik vaker verteld heb af op een paar eenvoudige kopẗelefoontjes, m'n pc-speakertjes, woonkamerspeakers van bijna een meter hoog en natuurlijk het speakertje van mijn mobieltje.
 
Laatst gewijzigd:
Ik kan even niet precies verklaren hoe het komt dat ik er helemaal geen zin meer in heb.
Niet dat ik niet tegen kritiek of tips kan. Het is misschien de toon waarop ik word aangesproken.

Dus stop ik met het forum. En ga weer even mijn eigen gang.
 
Ik kan even niet precies verklaren hoe het komt dat ik er helemaal geen zin meer in heb.
Niet dat ik niet tegen kritiek of tips kan. Het is misschien de toon waarop ik word aangesproken.

Dus stop ik met het forum. En ga weer even mijn eigen gang.

Jammer, maar vergeet niet dat er bij dit type communicatie eigenlijk geen sprake is van "toon". Je kunt nu eenmaal niet in geschreven tekst de nuances aangeven die jij wel kunt als je met iemand praat. Dit verschijnsel is (helaas) al vaak aanleiding geweest tot heftige controverses en lijkt ook hier aan de hand te zijn. Vandaar het inmiddels enorme assortiment aan emoticons om enigszins te "toon" van gesproken tekst te benaderen.
 
Jammer, maar vergeet niet dat er bij dit type communicatie eigenlijk geen sprake is van "toon". Je kunt nu eenmaal niet in geschreven tekst de nuances aangeven die jij wel kunt als je met iemand praat.

Dat probeerde een re-integratiebedrijf dat me onbeschoft behandelde ook in te brengen. Dat ze me liever spraken dan schreven.... Omdat we elkaar anders verkeerd zouden begrijpen... :-P

Ik ben best een ervaren schrijver en lezer. Ook op internetforums en chats. En ik kan heus wel enige nuances in teksten ontdekken... :-)
 
Hmm, hij is foetsie?

Snappen doe ik je wel Scep, maar probeer de emotie los te koppelen van je doel.
 
Back
Top