FXpansion: BFD

BFD-sm.jpg

BFD is een akoestiek drum module gebaseerd op drum kits en losse instrumenten. Elke drum is met verschillende micro’s en standen opgenomen (direct, overhead, room...). Een drum en ritme “composer” met over de duizend grooves . Compatibel: RTAS, VSTi, DXi, ReWire, AU en alleenstaand op Mac OS X en Windows 2000/XP.


info:www.fxpansion.com.
 
een akoestische Steinberg Groove Agent.
niet bijster origineel maar ziet er wel grappig uit.
 
Nou dat lijkt inderdaad wel erg op Groove Agent .
fXpansion heeft ook plugz etc voor Steinberg gemaakt .. teminste zij hebben die gekocht van FX . Zal er wel iets mee te maken hebben .
 
Ik heb hem (4 dagen na bestelling!) binnen... hij klinkt fantastisch.
Iedereen die goede akoestische drumgeluiden zoekt raad ik deze aan. horen = kopen :okdan:

kost je wel 9 gig schijfruimte en een dijk van een pc (minimaal 1,5 gig + 768 mb ram heb je echt nodig anders gaat je pc over z'n zuiger) oja, en 300 euri :D
 
hoewel ik zelf niks van dit soort akoestische drumgeluiden moet hebben, kan ik wel meededelen m'n broer (die nederlandstalige liedjes maakt) er ook erg hard op gaat... schijnt toch wel het beste de "echte" drumsound te benaderen.
 
Zeker weten, een betere zou ik me niet kunnen wensen. superrealistische 'velocity' overgang. Je kan instellen hoeveel lagen velocity je wilt gebruiken met een max van 128; dat wil dus zeggen dat-ie ff 128 verschillende samples in je Ram-geheugen laadt... en dat alleen voor bijv. de hihat. Kun je nagaan wat dat vraagt van je pc! maar daar krijg je ook wat voor :D
 
kan je ff snel een demo maken? :P
 
Tis iets over 'grooves'. MAAR is dit product net als Spectrasonics Stylus OF bestaat BFD uit losse samples, net als bij een gewone sampler die je zelf in de 'drummaps' zelf moet programeren??

Mijn vraag is dus: bestaat BFD uit loops of echt uit losse samples (waar geen ritme voorgeprogrameerd is) ??
 
losse samples en er zijn midi grooves bij, kijk anders een bij http://www.fxpansion.com/product-bfd-main.php

Dit is nu echt eens een produkt dat laat zien waar de computer echt sterk in is en waar traditionele samplers gewoon niet aan kunnen tippen. 9 Gb aan geluiden en per geluid 47 velocity layers en dan nog eens verschillende microfoon posities die je kunt mixen zoals je wil, net zoals ze in een profi studio zouden doen. Lijkt mij ideaal om met een elektronisch drumstel te gebruiken.

Dit valt niet te vergelijken met Groove Agent of wat dan ook.
 
Origineel geplaatst door Toon

Dit valt niet te vergelijken met Groove Agent of wat dan ook.

Helemaal mee eens, heb m gehoord en dit is echt een 'nieuw level' in 'acoustic drumsampling'.

Niet alleen de samples zijn top (volledig getuned op velocity, aanslagpunt, mic pos. etc), de groove functies
en swing klinken zeer natuurlijk, heel 'organisch'.. en allemaal realtime zonder glitches of haperingen.

Prop dit maar in een hardware bak zou ik zeggen, aansluitend op een andere tread :engel:

Hebben we het nog niet over de 68Gb Orchestral Collection van East West :D

Terugkomend op BFD.. zoek je acoustische drums vergeet de rest en ga m proberen ;)

Knal.
 
Demo's

Ja, dat klinkt heel goed. Vooral die bekkens, die grote crash, die gewoon, net als een echte crash, seconden lang door blijft klinken, met dat lage holle geluid. Je zou haast het bekken vast willen pakken om hem te dempen.
 
Back
Top