Novakiller - hard tech for a hard world

Hoewel ik nog steeds geen softwaresynths gebruik blijf ik toch maar leuke dingen tegenkomen. Zo ook de site van Novakiller, www.novakill.com

Ze hebben een hele range aan in ieder geval leuk ogende gratis synths:

DREAMkILLER (uitgebreidde 2 OSC synth in een grote en een mini versie)

dreamthumb.gif


De site ziet er erg verzorgt uit en elke synth wordt vergezeld van een manual. En nogmaals, het is allemaal gratis. Nu nog een drumsynth en je hebt niets anders meer nodig :D Als je met software werkt tenminste. Ik hoop dat jullie er wat mee kunnen, HAVE FUN!
 
Last edited by a moderator:
zien er iig netjes uit

nu nog ff testen hoe de sound is
 
het zijn vast "KILLER" sounds :P moet het zelf alleen nog horen
 
Origineel geplaatst door Croaton
en hoe klinken ze??

vrij slecht eigenlijk.
niet echt bijzondere dingen die je niet met andere synths kunt maken.
bovendien de bijna synthedit gepatenteerde enorm hoge CPU load bij sommige patches.
Mindkiller staat echt onnoemelijk hard te oversturen en Soulkiller doet het (bij mij) niet.

als het niet gratis was dan zou ik er uberhaupt niet aan beginnen. ik denk ook niet dat deze dingen lang op mijn harde schijf zullen blijven hangen.
 
de "Killer"synth's zijn best grappig lekker kut geluid :P presies wat ik zoek top
 
ga ze nu instaleren ff testen op de hardcore pijnbank :P
 
hehe ben benieuwd naar ieder zijn mening over deze syths..

Let op: niet lief voor monitoren :P
 
dreamkiller :

lekker ranzige bijgeluiden of zware pads
zeer zware cpu belasting soms


egokiller:

lekker ranzige main stab en lead sounds met een digitaal kartelig randje
( dus voor techno tekno en industrial fanaten! ;) )
mild cpu gebruik


fearkiller :

heeft veel weg van de egokiller, maar kan iet wat minder digitaal en wat meer "analoog" klinken
ook mild cpu gebruik


godkiller :

vergeleken met de rest vrij mooi en zachtere geluiden (niet allemaal) en goed te gebruiken als
stabs en bijgeluiden voor de lead
ook redelijk milde cpu gebruik


mindkiller :

aaah ranzigheid ten top, kan zowel normaal analoog en vrij geftig blikkerig klinken (veelal te maken met de effecten die je inzet binnen de synth zelf) en kan heel goed zware lompe hoovers en digitale bijgeluiden produceren
heeft wel wat weg van egokiller maar toch net andere soort van blikkerige sound...use where needed dus ehehe
ook weer redelijk cpu gebruik


soulkiller :

hmmm de meest normale onder het geheel nog, klinkt gewoon straight forwarden kan op een analoge wijze (lees niet blikkerig) ook fijne hoovers en bijgeluiden maken.
 
that about wraps it up :P... ik zelf vind de dreamkiller uitermaten geschikt voor een lange bass melodie in de stijl muziek die ik maak (hebben ze nog niet echt een naam voo)
ego is lekker voor ranzige leads... al met al een stel aardige synth's echter is het wel zo dat het cpu gebruik soms wat zwaar kan zijn
 
en ze missen wat sublaag allemaal vindik, maargoed daar hebben ze de
waves renesiance eq en de psp vintagewarmer voor uitgevonden :P
 
Back
Top