ON-interessante gear gevonden

Da's wel heel erge stemmingmakerij, het is een marktplaats site met wat extra's, that's all. Ik heb er al vaker dingetjes gekocht als de prijs OK was. Je moet uiteraard ZELF kennis van zaken hebben voordat je waar dan ook iets koopt. Wat het slechter maakt dan Marktplaats is dat je de spullen niet in levenden lijve kan bekijken/testen, en er geen enkele eis aan de kwaliteit van de beschrijvingen/foto's wordt gesteld.

Wat goed is aan Catawiki is dat ze themaveilingen hebben, waardoor je ook een doelgroep bereikt van mensen die elke week browsen door de aangeboden kavels en dan ineens op het idee komen dat ze het gebodene zouden willen hebben, wat bij Marktplaats volgens mij minder voorkomt.
Als verkoper heb je daar voordeel mee, en ook aan het feit dat zo'n veiling steeds eindig is, wat mensen gekker maakt dan wanneer iets er makkelijk een maand op kan staan.

Verder heb je natuurlijk de verplichting tot kopen enerzijds en verplichting tot leveren anderzijds, en allerlei regeltjes daar omheen. De inhoud van de goederen, daar weten ze inderdaad helemaal geen bal van, en het feit dat ze geen eisen aan de omschrijvingen en foto's stellen vind ik ook erg slecht. Dat kan in je voordeel werken, maar je ook een kat in de zak opleveren.

Dingen die ze veel te hoog hebben ingeschat - waar de "veilingmeester" akkoord is gegaan met een belachelijke minimumprijs - worden inderdaad vaak een tijdje later nogmaals aangeboden, ik heb dat al eens in de gaten gehouden. De geschate minimumopbrengst werd echter wel elke keer naar beneden bijgesteld, wat natuurlijk logisch is als het veel te hoog begon en maar niet verkocht wordt.

Als je iets koopt "bij Catawiki" doe je gewoon zaken met een PARTICULIER, het enige dat Catawiki voor je regelt is de *betaling*. Dat is dan ook het enige... Om Catawiki echter van oplichting en "fake" dingen te betichten vind ik wel erg ver gaan, het is hoogstens de particulier die je oplicht door iets craps te leveren, en Catawiki die geen kwaliteitswaarborg heeft.
 
Nee ik ga er VOL op.

Catawiki is een gewoon gore smerig oplichtersbende

catawiki bepaalt de prijzen achter de schermen, geeft een waardeoordeel van vaak 3 keer de waarde en biedt zelf mee dmv ingehuurd tuig.

Dus nogmaals HET ZIJN OPLICHTERS
 
Lul niet zo dom man, neem het liever serieus.

Ik heb al diverse klanten in mijn beroepsgroep meegemaakt die op een zeldzame manier zijn beflikkerd daar.

We hebben het dan over schadeposten van duizenden euro's
Mensen die dachten voor die hoge prijs is perfects te kopen, zo stond het ook aangeprezen door de oplichters.

die hele catawiki drijft op het schuim van bedrog en niets anders.
 

Je hebt teveel geboden op een product die minder waard was. en nu ben je boos. je moet weten wat iets waard is en dan pas bieden ..en niet meer.
als je niet in staat bent de waarde te bepalen moet je alleen maar nieuw kopen. dus gewoon niet bieden is mijn advies!!

als je er niet mee eens bent met de staat kan je mss naar een kanton rechter... (geen ervaring mee gelukkig)
 
Ik niet
klanten van me die geen kennis ervan hebben en die dus werden beflikkerd omdat ze uitgingen van een zekere vakkennis en eerlijkheid daar.

Een grof schandaal is het.

er is inderdaad ergens een regeltje in het nieuw burgerlijk wetboek wat gaat over verborgen gebreken maar ik weet niet of je dat hier op kunt toepassen. Ik ben vintage elektronicus en geen advocaat.
 
Ik niet
klanten van me die geen kennis ervan hebben en die dus werden beflikkerd omdat ze uitgingen van een zekere vakkennis en eerlijkheid daar.

Een grof schandaal is het.

er is inderdaad ergens een regeltje in het nieuw burgerlijk wetboek wat gaat over verborgen gebreken maar ik weet niet of je dat hier op kunt toepassen. Ik ben vintage elektronicus en geen advocaat.

ik weet zeker dat als ze roepen/schrijven dat het in goede staat is en dat is niet zo hebben ze een groot probleem. maar meestal zetten ze er "as is" bij .. ja dan heb je echt pech als koper. helaas moet je ook kunnen aantonen dat het niet thuis is gebeurd net na de koop het blijft vintage dus als je iets ophaalt uit proberen , als het niet is van wat iemand ergens schrijft kan je er zonder problemen vanaf.. ook al is het een veiling site.. ik weet uit ervaring dat als je vooruit moet betalen dat je je geld bijna niet terug krijgt bij dit soort huizen. je hebt je geld dan pas na 3 maanden of zo iets. en 120 keer bellen. dat is niets nieuws
 
geschatte waarde door de veilingmeester: 3500 euro
werkelijke waarde 1000 euro

om maar eens een kleinigheidje te noemen.

walgelijk dat bedrijven op zo'n manier hun verdienmodel invullen.
 
de veiling meester heeft het dan over vervangingswaarde bij een specifieke verzekering. bij tussen kunst en kitsch is dat ook zo .. ze roepen "dit" maar op marktplaats krijg je minder dan de helft van de waarde die ze roepen.

"walgelijk dat bedrijven op zo'n manier hun verdienmodel invullen". er moeten toch sommige mensen weer elk jaar een nieuwe BMW kunnen kopen. als alles eerlijk verloopt zou iedereen in een toyota aygo rijden. ;) zo gaat dat.
 
Neem ff gas terug coinoperator, ga ff buiten staan schreeuwen ofzo.

Je komt over of je jezelf in je poot hebt geschoten met een dealtje op catawiki en het niet zo goed lijkt te kunnen verwerken.

-C-
 
Neem ff gas terug coinoperator, ga ff buiten staan schreeuwen ofzo.

Je komt over of je jezelf in je poot hebt geschoten met een dealtje op catawiki en het niet zo goed lijkt te kunnen verwerken.

-C-

kom op C, je hebt een peace teken reageer dan ook zo.
 
geschatte waarde door de veilingmeester: 3500 euro
werkelijke waarde 1000 euro

om maar eens een kleinigheidje te noemen.

walgelijk dat bedrijven op zo'n manier hun verdienmodel invullen.

Even inhaken:

Nu heb ik behoorlijk verstand van "iets" wat waarde heeft (geen synths) en nu stond er iets te koop waarvan ik de waarde heel goed weet, ik ook bekend ben met de maker en alles wat er mee te maken heeft.
Het goed werd imo veel te laag ingeschaald waarop ik de vraag stelde waarom dit was en hoe men tot dit bedrag gekomen was.

Men kijkt dus op internet (of via veilingsites) wat de gemiddelde waarde is van het verkochte of vergelijkend materiaal.
idd, een hogere prijs is natuurlijk ook een hogere hamerprijs.

Of ze dus expres hoog inzetten? IMO is het meer onkunde van betreffende "veilingmeester/curator"

Maar zoals altijd: Als je iets wil kopen/verkopen heb je onderzoeksplicht en had je kunnen weten hoe spullen in de markt bewegen en wat de waarde er van is.
 
Kijk maar eens naar gear prijzen in belgie bijvoorbeeld. Liggen altijd wel iets hoger :)

-C-
 
Kijk maar eens naar gear prijzen in belgie bijvoorbeeld. Liggen altijd wel iets hoger :)

-C-

dat komt omdat ze procentueel ook meer verdienen in België.
 
Ik zou willen dat dat waar was, DRe. Het geld dat je aan synths kan uitgeven is nettoloon en niet brutoloon he. Ik denk dat het meer komt omdat NL meer een cultuur heeft van hobby en "dan verkoop je hem gewoon toch weer". Misschien ook ingegeven door de vermogenbelasting in NL, geld moet rollen. Nu liggen de meeste synthprijzen in BE niet schrikbarend hoger dan in NL.

@Coinoperator: volgens mij snap jij toch niet helemaal hoe Catawiki werkt. Als Catawiki een geschatte waarde plaatst, is dat omdat de aanbieder een minimumprijs wil hebben. Als de geschatte waarde door Catawiki (en vaak op aanwijzen van de verkoper) te hoog is en de minimumprijs bijgevolg niet gehaald wordt, verdient Catawiki helemaal niets. Catawiki heeft dus meer belang bij een te lage schatting dan bij een te hoge schatting.

Dat het er een week later opnieuw opstaat is omdat de eerste minimumprijs niet gehaald is, dan mag je het opnieuw aanbieden maar voor een veel lagere of geen minimumprijs.

Als waar niet in de omschreven staat is, dan is dat de verkoper die oplicht maar niet de site. Idem voor fakebieders.
 
Deze werd aangeboden in Frankrijk, ik weet niet hoe de synthmarkt daar is.

Maar als iets 3 keer op rij voor een bepaald bedrag verkocht wordt, kunnen we misschien veronderstellen dat dit (daar) de waarde is. Of dat er daar 1 gek woont die ze alledrie kocht. ;)
 
Back
Top