Doepfer A-100 DIY Kit alternatieven ?

Terracide

Superheld
Lid sinds
2 september 2004
Berichten
605
Locatie
Nederland
Ik ben al een paar dagen aan het zoeken op deze site en op muffwiggler naar een goede manier om te beginnen met een modular. Welke modules ik erin ga stoppen dat komt daarna, eerst de case.

Ik zou graag een kast willen met 3x 84 TE x 3 HE zoals deze bij Thomann : http://www.thomann.de/nl/doepfer_a100lc9_low_cost_koffer.htm

Nu vind ik die case niet mooi, en wil ik hem zelf bouwen. De standaard Doepfer diy kits hebben allemaal een adapter ipv een ringkern psu dus dat wil ik niet. Ik wil graag eigenlijk alles wat die kast heeft hebben in een andere kast stoppen! Maar het lijkt me dan onzin om die hele kast te kopen. Toch kom ik als ik de onderdelen los optel niet echt goedkoper uit! Die hele kast kost 275 inc. verzending dat is natuurlijk ook niet heel duur maar het moet toch lukken om het goedkoper te doen.

Het HOEFT niet perse Doepfer te zijn.

Ik kan zelf solderen dus ik ben niet vies van de lucht van soldeertin in de ochtend :D

Heeft iemand links, of suggesties hoe ik dit goedkoper zelf kan bouwen?
 
C&C is idd een prima optie, ik heb onderstaand lijstje ook al eens in dit draadje gepost:
Misschien wel handig voor je; dit was mijn bestellijst bij C&C om alle voeding in mijn case te regelen, plus wat extra M3 schroeven en washers (dus geen rails)

1x Bundle BUN-1
1 Clicks and Clocks PSU, ±12V, 1200mA,
2 Clicks and Clocks Busboard,
cables for connection Busboard-PSU
2x Distance Bolts M3 x 10 mm, 10 pcs. DB-M3-10-10
1x Phillips Pan Head Screws, M3 x 6 mm, 50 pcs. PHS-M3-6-50
1x Polyamide Washers, M3, 50 pcs. PW-M3-50
1x Mains Inlet, Type IEC 60320-1/C14 MI-C14
1x Terminal Flat Connector, 4.8 mm, 1.5 mm2, 10 pcs. TFC-15-48-10
1x Terminal Flat Connector, 6.3 mm, 1.5 mm2, 10 pcs. TFC-15-63-10
2x PVC cable, H07V-K, black, 1m CAB-15-1-BK
2x PVC cable, H07V-K, blue, 1m CAB-15-1-BL
2x PVC cable, H07V-K, red, 1m CAB-15-1-RD
2x PVC cable, H07V-K, green-yellow, 1m CAB-15-1-GY

Totaal was dat 160,- incl shipping.
 
C&C is idd een prima optie, ik heb onderstaand lijstje ook al eens in dit draadje gepost:


Bedankt! Heb je een foto van je kast?

Ik denk dus dat ik dan 3 busboards nodig heb en dan nog rails. Volgens mij is die Stefan tot midden januari niet bereikbaar met die site, die neemt een vakantie ofzo
 
Laatst gewijzigd:
Dit is 1 van mijn 2 kasten, hier zitten die C&C spulletjes in (wat oudere foto, modules zijn inmiddels wat veranderd... :D)

IMG_3402_zps0uljtlq7.jpg


Ik heb er zelf maar twee busboards ingedaan omdat het merendeel grote modules zijn en ik dus ruim voldoende connectoren heb.
Persoonlijk zou ik zelf meteen voor 104 HP breedte gaan, zoals deze. Ik heb ook een Doepfer LC9, maar die is op de wat langere termijn toch snel te klein. Ik ga 'm zelf tzt iig vervangen voor een 12U, ook 104 HP (zelfbouw). Maar hangt er uiteraard vanaf hoe vatbaar je voor het modulaire virus bent!
 
Thanks! Ben benieuwd wat jij gaat maken! :okdan:

Ik denk niet dat ik daar aan kan tippen! maar goed ik moet eerst maar eens wat proberen te bestellen waarmee ik uit de voeten kan. Ik denk dat je gelijk hebt met de busboards, ik ga ook alleen maar grote modules gebruiken dus ik denk dat ik het in eerste instantie bij twee busboard laat, kan er later altijd 1 bij doen. Ga wel een 5v optie op PSU nemen...

F86XAXN.jpg


Ik snap niet precies wat het verschil is tussen de bundels met rail..... in de PDF laten ze wel threaded inserts zien maar geen sliding nuts. Ik neem aan dat die inserts een metalen strip is zodat je schroefdraad meteen goed zit en die sliding nuts losse plaatjes met schroefdraad...?

EDIT: ow stommie dat ik ben, na de kits kwamen de nuts & bolts :P Dusssss


@SmartBits ik volg je advies op en begin met een 104HP rails. Ik heb net even uitgemeten hoe breed 84HP is maar das echt super klein!
 
Laatst gewijzigd:
Ik snap niet precies wat het verschil is tussen de bundels met rail..... in de PDF laten ze wel threaded inserts zien maar geen sliding nuts. Ik neem aan dat die inserts een metalen strip is zodat je schroefdraad meteen goed zit en die sliding nuts losse plaatjes met schroefdraad...?

Ja, sliding nuts zijn zeg maar kleine kooimoertjes die in de rail los schuiven.

eurorack_rail_slide_nuts.jpg
 
Of je voor sliding nuts of threaded moet gaan is een kwestie van smaak. Ik heb 1 kist met sliding nuts, de andere threaded. Beide hebben voor- en nadelen. Sommige mensen worden echter gillend gek van sliding nuts en af en toe begrijp ik die mensen wel... ;)
Als ik nu een kist zou bouwen zou ik denk ik voor threaded gaan.
 
@Ytse thanks! Ik denk dat ik nuts handiger vind dan threaded inserts als ik zelf eens frontpanelen ga maken dan hoeven ze niet 100% recht te zitten :P

@SmartBits kan het altijd vervangen voor threaded. Behalve als ik de zijkanten van de kast dichtmaak natuurlijk en dan is het wel handig dan je genoeg nuts er tussen hebt... hmmm ik denk er nog overna
 
Back
Top