latency push 1

dirk78

Ingeburgerd
Lid sinds
2 oktober 2015
Berichten
37
Hoi,

Ik heb recent een push 1 gehaald, ableton intro geinstalleerd, maar ik vind de latency irritant. Ik heb de monitoring compensation aangezet wat iets helpt, maar de latency zit nog steeds rond de 18-20 ms. Dat is teveel voor het live intikken van drumpatronen. Ik heb geen super laptop maar had meer verwacht: een i5 processor, 8 gig geheugen en een SSD drive. De drive zit wel goed vol, daar wil ik mee aan de slag, maar zijn er andere truukjes om de latency omlaag te krijgen?
 
Op welke waarde staat de buffersize in je audio instellingen?
 
1104 samples op de output buffer, latency 25 ms. Maar hij kan niet veel lager want dan gaat de audio kraken.
 
de interne. Maar dat zou toch niet mogen uitmaken? Ik stuur een USB signaal naar de processor, die stuurt het geluid uit? Ik heb ook een FW1814 van M-audio, maar geen firewire op de laptop hehehe
 
Aan je laptop ligt het niet iig.. ik zou ff kijken hoe het met die driver draait uit de link..
Wat bedoel je met 'processor' de Push?
 
nee, de push stuurt een (midi?) signaal naar de processor (ableton). dan maakt de geluidskaart toch niet uit?
 
Een geluidskaart niet maar de driver die zorgt dat alles verwerkt wordt wel. En degene die je nu gebruikt is niet in staat om het optimale uit je systeem te halen.
ASIO4ALL is een soort paardenmiddeltje wat redelijk werkt, de beperking is dat je maar 1 ding te gelijk kunt luisteren..
Dus als je Ableton geopend hebt met ASIO4ALL hoor je geen geluid als je iets van internet wilt afspelen of bv 'n mp3 afspeelt .
 
ja bijdehandte *** opmerkingen zoek ik liever in het cafe, daar krijg ik nl. ook bier.
 
ja bijdehandte *** opmerkingen zoek ik liever in het cafe, daar krijg ik nl. ook bier.
Oh, het zet dus niet tot nadenken... waarom een geluidskaart belangrijk zou zijn?
Maar goed het antwoord is al gegeven denk ik; het belangrijkste voor lage latency is een deftige audio interface met een echte ASIO driver.
 
Ah, je doet dit om de mensheid te verbeteren, het si niet zo dat je een narcistische afwijking hebt? Dat scheelt! je zou misschien ook kunnen veronderstellen (of god verbiedde: lezen) dat ik er al over nagedacht had. Wat gaat een deftige audiointerface verbeteren aan de latency van mijn USB signaal tov de audio output?
 
Ah, je doet dit om de mensheid te verbeteren, het si niet zo dat je een narcistische afwijking hebt? Dat scheelt! je zou misschien ook kunnen veronderstellen (of god verbiedde: lezen) dat ik er al over nagedacht had. Wat gaat een deftige audiointerface verbeteren aan de latency van mijn USB signaal tov de audio output?
Je gelooft het dus niet? Waarom kom je het hier dan vragen? Het antwoord gaat altijd hetzelfde blijven hoor.
 
Ik heb idd de neiging om mensen die onderbouwingen voor meningen hebben meer te geloven dan mensen die dat niet doen. Moeilijk te geloven he, dat iemand jouw superioriteit niet zonder meer erkend? :)

edit: om de pissing match compleet te maken: nee, het antwoord is nu al niet hetzelfde als dat van macgyvergear.
 
1104 samples op de output buffer, latency 25 ms. Maar hij kan niet veel lager want dan gaat de audio kraken.

25 ms is veel. Je zou op een buffersize van tussen de 32 en 128 samples willen zitten indien je live wilt inspelen. Voor recording is 256 of 512 goed te doen.
Dit is wat de vertraging die je hoort veroorzaakt, staat verder los van push.

On-board audio staat er, zeker onder windows, om bekend dat het niet echt feest is wat betreft goed presterende drivers. Asio4all zou idd het eerste zijn wat ik zou proberen voor een lagere buffersize.
Indien je serieus met audio aan de slag wilt gaan is een externe audio interface echter bijna een must. De gemiddelde computer behuizing is nu niet echt een plek waar je een geluids chip wilt hebben.

Bericht door een moderator:
Oh, en zullen we verder weer even normaal doen met zijn allen? :)
 
Ah, je doet dit om de mensheid te verbeteren, het si niet zo dat je een narcistische afwijking hebt? Dat scheelt! je zou misschien ook kunnen veronderstellen (of god verbiedde: lezen) dat ik er al over nagedacht had. Wat gaat een deftige audiointerface verbeteren aan de latency van mijn USB signaal tov de audio output?

De interface geeft je sowieso iets wat ASIO4ALL je nooit kan geven; full-size jack/XLR aansluitingen en eventueel preamps. Wat een interface nog meer heeft zijn drivers die low-level toegang geven tot specifieke hardware. De buffer waar de software naar schrijft is een stuk sneller, er zitten minder lagen software tussen die de latency juist veroorzaken.

Voor een honderdje of zo heb je al een Focusrite 2 in/2 out. Die werkt al prima als je 100% ITB zit.

Wat eventueel ook gekraak veroorzaakt kun je uitvinden met http://www.thesycon.de/deu/latency_check.shtml . Er is in je BIOS (correctie, tegenwoordig vaak UEFI) ook nog een hoop te vinden dat de latency omlaag kan helpen, vooral allerhande power management uitzetten heeft positieve resultaten :)
 
Back
Top