Soundcraft Signature 22 MTK

Vraagje, als ik het goed begrijp is de tafel dus ook meteen de geluidskaart. Wil dat zeggen dat als ik bv een VST plug-in gebruik, bv MS20 deze dan ook gebruik maakt van de SS22MTK? Ik ben benieuwd hoe dat werkt.
 
Ligt er aan hoe je 'em wilt gebruiken, als je gewoon je monitor speakers aan de main outs van de tafel hebt hangen dan kun je de audio daar gewoon naartoe sturen, óf je kunt de output van de VST (met eventuele extra processing) weer naar één van de inputs van de tafel sturen.
 
Ik heb een 22MTK gekocht gisteren en ben er wel erg blij mee. Ook allerlei onhelspellende reviews gelezen dus twijfel alom maar voorlopig naar mijn beleven ongegrond.
Had hiervoor een oudere allen & heath en hoewel de bouwkwaliteit daarvan ongetwijfeld beter is klinkt de soundcraft zeker niet verkeerd. Goed genoeg voor mij in ieder geval.
Effecten zijn niet top natuurlijk maar wel echt bruikbaar. EQ is erg goed en precies.
Ik gebruik hem als mixer voor mijn synths en drumbakken met de computer als meersporenopname apparaat. Dat werkt dus erg goed. Gewoon synthlijntje programmeren in RM1X, opnemen in computer terwijl je wat tweakt, daarna knopje usb return indrukken op mixer en wat je opgenomen hebt dan de door de eq en effecten sturen.
Je moet wel zorgen dat je de gain voldoende hoog openzet bij het opnemen want anders zit je idd met een volumeverschil (zoals te lezen op andere fora...). Eenmaal je het opgenomen hebt heb je dan voldoende marge met de fader om het nog iets bij te geven (gain heeft geen invloed op usb return!) of wat minder. Zo heb je nooit digitale clipping en gebruik je toch alle headroom van de mixer. Eigenlijk wel slim gezien. Doe dat hier op een oude laptop en van latency of zo geen last (wel wat zoeken met de settings). Met vst's nog niet geprobeerd maar zie niet in waarom het niet zou werken.
Wou het hier gewoon even laten weten gezien ik me suf gezocht heb en getwijfeld...altijd leuk als iets werkt zoals je het had gehoopt.
 
Net een 12 mtk gekocht en ook erg blij. Telefoon er aan hangen via USB en je kunt heel makkelijk jams opnemen. Vanavond ga ik hem live uitproberen, maar volgens mij is het een blijver.
 
Dit is niet verkeerd voor mensen die altijd met software werken, en iets beter geluidskwalieteit willen,
zo kun je langzaam met hardware beginnen zonder al te grote stappen.

Ik vind het als je enkel hardware hebt ook interessant om een computer te integreren zonder van je gewoontes af te stappen of te moeten prutsen met kabels versteken. De grootste kost ook maar 850 euro. Echt wel oké 8):okdan:
Heb dit er mee gemaakt om er een beetje mee te leren werken. Enkel de mixer zonder vst's. Gewoon audio opgenomen, ingebouwde effecten en extern tape delay en reverbje.https://soundcloud.com/tom-dusauchoit/nemesis-nancy
 
Hallooo-oo-oo-o (Lexicon delay).

Deze thread bevat meer dan een jaar na origineel bericht opvallend weinig info van echte eigenaren. Ik ben dit model nu ook aan het bekijken, en ben heel benieuwd hoe eigenaren de mixer ervaren, meer specifiek met een Mac opstelling.

Indien quasi niemand in het forum dit model gekocht heeft, dan weet ik ook al genoeg ;-) (mijn BeatThang ervaring heeft me wijzer gemaakt).
 
Ik heb hem recent heel hard overwogen, ik had hem bijna besteld. Het viel me ook op dat er bijzonder weinig niet commerciële info over te vinden is, naast de handleiding online dan.

Ik ben voor een andere mixer en aparte geluidskaart gegaan uiteindelijk om een paar simpele redenen:
Geen EQ bij het opnemen van de kanalen (en dat was net wat ik wel wou, mixer eq opnemen); ok je kan nadien doorlussen en dat dan weer opnemen maar dat is rompslomp.
Geen inserts op de kanalen dus ook onmogelijk om eender wat anders mee op te nemen op een simpele manier.
Te weinig kanalen om de workarounds voor bovenstaande problemen vlot op te vangen.

Het lijkt me een superding, als je het gebruikt voor wat het gemaakt is: opnames van alle sporen maken in je DAW 'as is' en die dan nadien in één keer summen. Maar dat blijft voor mij een beetje 'virtuele soundcheck' en voor de rest heb je weinig routing-mogelijkheden.
 
Ik ben totaal een groentje (nee, zelfs minder dan dat) als het over multi-track recording gaat, en professionele routing van audio in het algemeen. Dus mss is die 22 MTK wel een heel mooie upgrade voor mijn huidige Yamaha MG10UX (die zonder twijfel eerstdaags op de Marktplaats terecht komt ;-).
 
Als er inserts komen op ingangen en bussen. En je qua routing naar daw en terug meer kunt en evt nog bussen kan opnemen (kan dat al?)

Dan zou ik deze zeker overwegen.

Kan je ook met 2 tegelijk werken trouwens in chain mode?

Eq is ook erg interesant.
 
Ik was in het verleden ook al eens aan het kijken naar deze serie, maar zie nu ook de Presonus Studiolive AR16. Dat lijkt toch een heel aardig ding (ook met USB recording interface, maar ook ingebouwde SD card stereorecorder), al heb ik er ook nog niet of nauwelijks reviews van gevonden.
 
Ter info, heb sinds deze middag mijn eigen 22 MTK.. en na minder dan een uur kon ik al de meeste functies aan de praat krijgen (incl. het begeerde USB multi-track recording). Heel éénvoudig.. en zoals eerder gezegd, ik ben echt een groentje als het op mixers aankomt.

Kleine ergonomie/opstelling nota: ik heb de mixer op het schuin gedeelte van zo'n goedkope Innox INA WS 04 rack geplaatst. Zalig.

IMG_20170831_181031.jpg
 
Ik heb deze unit ook op de korrel. Mtk 12 of 22. Maar ben toch ook wel erg benieuwd wat mensen hier als geduchte concurrent zouden zien.

Focusrite interface + analoog mengpaneel met inserts?
Digitaal mengpaneel misschien? (Meteen zo prijzig...)

Ik hoop dat iemand me kan overtuigen. Budget voor interface+mixer is +- 1000 euro. Ik wil gaan werken met Ableton.
 
Damn, ik heb nu last van het 'clip of death' probleem, waar veel mensen last van krijgen met deze mixer. Het betekend dat je USB connectie een click/pop geluid geeft, als een hartslag, en verder geen geluid wanneer je usb kabel geconnect is. Alleen op te lossen door twee condensators te vervangen. Heb amper ervaring met solderen, maar denk dat er weinig anders op zit.



Meer info voor wie hier ook tegenaan loopt: Soundcraft Signature 22 mtk USB problem... PLEASE HELP!
 
Heb amper ervaring met solderen, maar denk dat er weinig anders op zit.
Vraag iemand om je te helpen.. Tenzij je echt handig bent en veel geduld hebt + het juiste materiaal.

Gisteren terug een mixer gezien waar iemand repair op gedaan had.. 1 van de condensatoren zat andersom, alle printbaantjes er rond zijn gebroken en het geheel hing samen met een dikke bal soldeersel omringt door flux. Om te huilen. :'(
 
Dank voor de reactie. Het lijkt me niet onwijs gecompliceerd, ik denk dat ik het wel netjes zou kunnen doen. Misschien eerst wat oefenen.
 
Een vriend van me had het laten doen door een handige buurman en toen was het weer ok. Op zich simpel als je maar op de + en - let.
 
Back
Top