[track] Nelly vs. Donny Hathaway

Nightly Build

beware the fury of a patient man
Lid sinds
11 januari 2002
Berichten
5.922
Locatie
Utrecht, NL
Ik heb weer een acapella gevonden die op een instrumental past.
Of de toonsoorten kloppen weet ik niet maar het klinkt alsof het klopt.
Ik heb niet eens gepitched en ze zijn ook nog eens exact hetzelfde tempo.
In de acapella zit ook nog muziek [in het begin hoor je het het best, zo'n synth pingeltje]
Ik heb het laag er uit gefiltert zodat het minder stoort maar het lijkt wel alsof de toonsoorten niet helemaal kloppen
.of misschien is het een mineur/majeur conflict.
Anyways ik vind het een geinige combi:

http://soundcloud.com/reinierdynamite/ride-with-valdez
 
Refrein zit met een paar passages (noten) afentoe iets onder denk ik.. volgens mij is het totaal (vocals) net iets te laag gepitched ook.. maar Nellie zingt ook niet overal loepzuiver.. 't is meer de de rap-zangstijl waar dat aan ligt wellicht.

Wel een lekkere vibe die instrumental trouwens.. de gitaartjes klinken best wel droog ineens.. (in vergelijk met de versie van Valdez in the country die ik ken)
Verder is Donny Hathaway best wel 'n legende vind ik.. niet alleen zijn vocals.. zo geweldig hoe hij de Wurly bespeeld heeft..
 
Dank MacGyverGear, dit was de reactie waarop ik gehoopt had.
Ik heb de acapella een halve noot omhoog gepitched en nu lijkt het lekkerder samen te vallen.
De track is ge-update alleen werkt de soundcloud preview niet meer dus zal je het linkje moeten volgen wil je het resultaat horen.

http://soundcloud.com/reinierdynamite/ride-with-valdez

..en het is inderdaad niet de originele uitvoering van Donny Hathaway
 
Last edited by a moderator:
De groove is echt heel erg lekker. Nice rim shot. Het lijkt wel of daar meer swing op zit dan in de rest van de track trouwens. Ik heb verder weinig aan te merken op de "compositie". Wat me opvalt in de mix is dat het allemaal wel heeel erg mono binnenkomt. Die vocal en de beat. Daar kun je vast iets creatiever mee omgaan :).
 
Back
Top