Welke usb hub?

Ik heb 2 van deze dus Amazon.nl

En als ik nog een USB hub nodig had, zou ik deze opnieuw kopen.

Anker 10-poorts 60W datahub, USB 3.0, 7-poorts met 3 PowerIQ laadpoorten, compatibel met MacBook, Mac Pro/Mini, iMac, XPS, Surface Pro, iPhone 7, 6s Plus, iPad Air 2, Galaxy Series, Mobile HDD​


Nap doet Mac dacht ik, even benieuwd of dit type ook de no-brainer is voor Win?

De omschrijving is vrij Apple-ish, wie weet iemand een rechtstreekse tevredenheid voor Win met deze hub - of iets anders?

Ik zou aan een stuk of 4... 5 USB poorten genoeg hebben maar een stel extra kan geen kwaad.

Dank!
 
  • Duimpje
Duimpjes: Nap
USB hubs is allemaal class compliant meuk, ik zou niet weten waarom het op Windows niet goed zou werken. Ik ben destijds afgegaan op de goede reviews op Amazon, en dat is volgens mij van alles door elkaar qua gebruikers.
 
Inmiddels heb ik er daar DRIE van. Zo goed zijn ze. :D
Heb je ze op usb a poort in je computer of usb c poort met usb a naar c adapter ertussen? Want die anker heeft alleen usb a aansluiting toch?
 
USB hubs is allemaal class compliant meuk, ik zou niet weten waarom het op Windows niet goed zou werken. Ik ben destijds afgegaan op de goede reviews op Amazon, en dat is volgens mij van alles door elkaar qua gebruikers.
Top, die hele riedel non-Win-ish apparaten-opsomming deed die vraag rijzen, maar dan zal het idd wel gewoon goed werken.

Waar ik dan iets minder voorpret van heb is die foto met dat flimsy lijkende voedingsdraadje tussen 't supply-block & hub-behuizing.
Doet beetje denken aan de (non-)robuustheid van de adapterdraadjes die Boss & EHX zijn gaan gebruiken, nadat ze er achter waren gekomen dat hun adapters te lang meegingen, en ze het voorheen dus iets te stevig hadden gemaakt.

Met andere woorden: wat zou de geschatte levensuur (in uren... 8) ) zijn bij niet al te lomp gebruik, maar wel regelmatig op/afbouwen, dus ook buitenshuis bedoeld te gebruiken, met snel in een kabeltas leggen (smijten...) etc.
Of jij ze zo niet in gebruik?


USB-Hub.JPG
 
Geen idee. Alles kan kapot als je maar lomp genoeg bent. Bij mij geen issue want ik doe gewoon voorzichtig met mijn spullen en/of verplaats dingen niet constant. Ik heb niet het idee dat iets aan die Ankers (al dan niet bewust) fragiel is uitgevoerd, zoals bijvoorbeeld wel het geval is met de Elektron Overhub waarvan ik er al twee versleten heb ondanks volkomen normaal gebruik.
 
Okido, die hub zelf ziet er wel stevig genoeg uit op de foto's.
Mocht 't (ook bij netjes ermee omgaan) alsnog fout gaan met dat dunne adapterdraadje dan zal er vast een vervangende 12Vdc voeding te vinden zijn,
gelukkig een normaal type plug zo te zien.

BTW, is 'ie toevallig ook unpowered te gebruiken bij minder vergende toepassingen? (Als 't ff makkelijker is minder adapters in te pluggen, 'k zag daar niets over staan.)
Ah OK, helaas maar geen ramp: uit de reviews: "Funtioniert NICHT ohne Netzteil"
 
Laatst gewijzigd:
Back
Top