Welk instrument.

DigiLoog

Ouwe rot
Lid sinds
30 juni 2009
Berichten
4.855
Locatie
Ergens op een pcb
Vandaag kwam mijn jongste zoon (9) met de mededeling dat hij graag trompet wou leren spelen.
Weer een domper op mijn vreugde dat in ieder geval één van mijn zoons (de oudste van 23 is drummer) toetsenist zou worden en al mijn aankopen ook voor de toekomst gewaarborgd zouden blijven.
Niet dus, voordeel is dat we ons niet hoeven te verdringen achter de keys en dat we dan al een kleine band vormen ;)
Welk instrument spelen jullie kinderen, ouders, broers, zussen of ben jij een uitzondering in de familie :maffia:
 
Mijn vrouw zingt (helaas niet mijn smaak, anders had ik er een zangeres bij maar iedere opnamesessie wordt gegarandeerd ruzie :D ), mijn kinderen zitten wel te denken aan muziekles maar weten niet welk instrument.
 
Geen mede forummers die uit een muzikale familie komen of hebben :?
Dus de meesten hier zijn "do it yourselfers" ;) en kunnen geen nood lezen :eureka:
Kan me toch echt niet voorstellen dat Von Naphoven en ik de enigen zijn.
 
ik kom uit een familie van componisten en uitvoerend muzikanten, mijn vader was HA-FA-BRA dirigent, en mijn opa speelde ook een aantal instrumenten.
en ik kan ook noten lezen:D
( ik ben theoretisch goed onderlegd, zoals dat heet..)
mn zoon zit op de hermanbrood academie
:koffie:
 
Dus er bestaan hier toch nog een aantal muzikaal onderlegde forumers, was al bang dat er hier alleen maar labtop muzikanten rond hingen ;)
 
Ben sinds m'n achtste begonnen (en afgewerkt) met muziekacademie, net als m'n zuster.
Ik verdien er zelfs wat m'n brood mee.
Beide ouders waren grote muziekliefhebbers doch speelden zelf geen instrument.
M'n dochter luistert graag naar muziek maar het zegt haar niks om een instrument aan te leren.
M'n vrouw mag alleen Mahna Mahna zingen. Dat is het maximum! :frons:


Cheers,
Exo. :mega:
 
Mijn vader was naar het schijnt zanger en drummer. Mijn moeder heeft een absoluut muzikaal gehoor maar beheerst niet echt een instrument.

Ik heb synths. Mijn muzikaal gehoor is zozo. Ik kan noten lezen zoals een kind van 6 een zin kan lezen. Maar ik amuseer me met de synths. :) De broers en zus spelen geen instrument. De kinderen zijn te jong.
 
Wat heet muzikaal :?
Ben je pas muzikaal als je muziek kunt lezen en blind kunt spelen (zonder naar de toetsen, hals/snaren, drums, etc te kijken) of op gehoor iets kunt naspelen :eureka:
Met een pc kun je ook muziek maken (Tiësto, Armin van Buren), maar ik vind het nog steeds nep.
Echt live performen doen die dj's ook al niet, aan knopjes draaien en een beetje tussen diverse track shiften is in mijn ogen geen muziek maken vooral omdat ze die vooraf opgenomen hebben.
Zelfde als playbacken :engel:
 
Jaaa OPA :D


Wat heet muzikaal :?
Ben je pas muzikaal als je muziek kunt lezen en blind kunt spelen (zonder naar de toetsen, hals/snaren, drums, etc te kijken) of op gehoor iets kunt naspelen :eureka:
Met een pc kun je ook muziek maken (Tiësto, Armin van Buren), maar ik vind het nog steeds nep.
Echt live performen doen die dj's ook al niet, aan knopjes draaien en een beetje tussen diverse track shiften is in mijn ogen geen muziek maken vooral omdat ze die vooraf opgenomen hebben.
Zelfde als playbacken :engel:
 
Moeder en Tante (zus moeder dus) konden beide Piano en vrij goed zelfs.
Ik wou al aan mijn zevende een orgeltje (magnusje) en speel dan ook sinds dien.
Kan wel wat spelen en heb toch wel een goed gevoel voor muziek doch kan slecht
noten lezen. Mijn moeder wou het mij wel leren maar dat leek mij niet zo cool als
naar de muziekschool gaan en dat kon niet.

Geen muzikale familie verder. Zeker mijn vrouw niet, ze kan geen toon houden en
als ze toch iets zingt staat GAIA hier aan de deur omdat ze denken dat we de kat
mishandelen :D Ze luistert wel graag naar muziek en dan nog liefst loeihard.
Ze is wel enkele jaartjes jonger dan ik en stamt uit die generatie : louder is better.

Kinderen hebben we spijtig genoeg niet, dus ook daar al geen muziek.

Och muzieklessen, moet ik er nu nog aan beginnen ? (Op mijn 50ste?). Ik zou wel
willen maar geen tijd en feitelijk ook geen zin in notenleer op de klassieke methode.
Lijkt mij Boring...:):P
 
Op een oom die in een operakoor zingt na, kom ik uit een a-muzikale familie.
Mijn zus heeft ooit geprobeerd gitaar te spelen en te zingen, maar ze kan geen toon en geen maat houden, dus dat werd een vrij zinloze exercitie.

Mijn vrouw komt eveneens uit een a-muzikale familie. Zij heeft zelf wel vrij degelijk orgelles gehad, kan aardig spelen en beter noten lezen dan ik.
We beleven allebei veel plezier aan de spullen in ons studiootje.
Aangezien we ons niet gaan voortplanten stopt het ook bij ons.
 
Aangezien we ons niet gaan voortplanten stopt het ook bij ons.

Dat is nou jammer =(
Ik beleef dagelijks plezier aan mijn 2 zonen, voor geen goud (synth bedoel ik) zou ik ze willen missen.
Het is niet echt relevant maat heb er overigens 2 vrouwen voor nodog gehad om ze te krijgen :engel:
 
Vandaag kwam mijn jongste zoon (9) met de mededeling dat hij graag trompet wou leren spelen.

Nou dat is hij inmiddels, nog even wachten en dan kan hij mooi bepaalde leads waarin een brass sound (oxygene 4 en equinoxe 5) wordt grbruikt voor zijn rekening nemen ;)
 

Attachments

  • 20151115_163709.jpg
    20151115_163709.jpg
    27,1 KB · Bekeken: 39
Opa 1st violist bij het limburgs symphonie orkest
1 generatie overgeslagen alleen fervente luisteraars
Neef speelt zo'n beetje van alles
Broer kerkorgel
Speel zelf van alles
Kinderen piano gitaar zang, maar nog jong
 
Opa 1st violist bij het limburgs symphonie orkest
1 generatie overgeslagen alleen fervente luisteraars
Neef speelt zo'n beetje van alles
Broer kerkorgel
Speel zelf van alles
Kinderen piano gitaar zang, maar nog jong

Kijk dat noem ik nog eens een muzikale familie,
De 2 moeders van mijn 2 zonen komen ook allebei uit een muzikale familie (ik zelf niet) dus dan zijn de (mijn oog)appeltjes niet ver van de boom gevallen want van mij hebben ze die gave i.i.g. niet :engel:
 
Back
Top