Wie kent de Soul Show nog?

Auxillary

Ouwe rot
Lid sinds
16 januari 2002
Berichten
608
Wie kent Fery Maat nog uit zijn tijd bij de TROS op donderdagavond. De Soul Show? Ik kwam bij Acidplanet dit nummer tegen van een jongen die zijn muziek uit een Roland XP60 haalde. Ik weet niet of hij zat te bull shitten maar als het allemaal klopt is dit gewoon waanzinnig gaaf gedaan. Bij het luisteren kreeg ik dat Soul Show gevoel. Echte ouderwetse Soul/Disco. De zanger die op het nummer zingt klinkt ook errug lekker!

Dus als je die ouwe tijd nog hebt meegemaakt en als je daar van houdt/hield, luister maar eens:
http://www.acidplanet.com/Lounge/Detail.asp?PID=151798

Ik heb het in het forum gezet omdat het dus uit een Roland XP-60 komt.
Er staat een .wma file. Ik weet niet of er ook een MP3 beschikbaar is!

Eric
 
ffffferrry maaaaaat

ffffferrry maaaaaat

SSSSSSSoul Show,
Geloof dat was het radioprogramma met de meeste jingles per minuut
Luisterde altijd naar de Bond van DDDDDoorstarters
Heb nog een aantal van die mixen op cassette in de auto!!!


Maurice
 
Ja, En vooral als er samplers zijn gebruikt, kon je rekenen
op een goede mix...die goeie ouwe tijd...zucht...;)
 
Elke week met je cassettedeck klaar zitten voor de nieuwkomers. Altijd de lange 12" versies tapen. Man, wat een mooie tijd was dat. Toen had radio nog iets magisch. Mooie tijd voordat stations als 538 de zaak naar de kloten hielp!

Ach...........!

Eric
 
Op zaterdagavond/nacht is 538 nog wel te pruimen en zo kan ik club lek op 3fm ook wel waarderen.
 
Nou om eerlijk te zijn, luister ik bijna nooit meer naar de radio. Heel af en toe ID&T radio. Alleen omdat het ´soms´ wel lekkere dance wordt gedraaid.

Eric
 
In het kader van de door de regering beschikbar gestelde zendtijd voor de bond van door starters, volgt nu een uitzending van de bond van doorstarters...dodododododododootstarters...............

Zo begon eens een door mij ingestuurde en uitgezonden mix...inderdaad ...zucht.....ik krijg weer het 80 en 90 gevoel......
 
Origineel geplaatst door krz
Op zaterdagavond/nacht is 538 nog wel te pruimen en zo kan ik club lek op 3fm ook wel waarderen.


Soulshow, die ken ik nog wel..

Ik luisterde bij de VPRO tot Het Lek kwam altijd naar Semtex met Luc Janssen. SUPER!!

Arv
 
de bond van DDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDdoorstarters vond ik altijd verschrikkelijk.....ook altijd lachen als ze een sampler hadden gekocht...van die trappetjes....d.d.d.d.d.d.dd.d.d.d.d.d.d.d.d..omhoog en weer omlaag in 4 maten ;)

ik vond al die oude soulshow platen wel heel erg tof, windjammer enzo......gewoon goed geproduceerde amerikaanse (en ook engelse, zoals loose ends) soul....

ik luisterde ook altijd veel naar Frontline op de VPRO...dat heeft me samen met de soulshow wel heel erg gevormd denk ik.....Frontline was echt meer de wave en electro achtige dingen, en die pikten ook het eerst de acid enzo op

Olaf
 
Bond van Doorstarters

Bond van Doorstarters

Ik heb één van m'n weinige opnames van de Bond van Doorstarters teruggevonden en laat dat nou net de mix zijn waar bambam het waarschijnlijk over heeft. Was het begin nou altijd hetzelfde of is dit de unieke bambam mix? Hier een fragment:

 
Re: Bond van Doorstarters

Re: Bond van Doorstarters

Origineel geplaatst door Boemtsjak
Ik heb één van m'n weinige opnames van de Bond van Doorstarters teruggevonden :

LOL :) :) :) :)

Voel me minstens 10 jaar jonger als ik dit hoor! Was vroeger ook altijd aan het luisteren. Eerst tappen door een apparte recorder voor de boxen te houden. Later kreeg ik zo'n luxe radiocassette recoder voor m'n verjaardag.

Heb hellaas geen tapes meer van DBvS, nog wel oude tapes van Those who like to groove. Een vriend van me is deze nu op cd aan het zetten.

Greetz,

Yawgmoth
 
Wie kent nog dat programma van de KRO. And the beat goes on. Ik dacht tussen 11:00 en 12:00 op zondagmorgen. Allemaal maxi's aan elkaar gemixt. Werd op na een tijdje te duur of zo.
In world war 2, the average age was 26.
In vietnam it was 19, nehnehnehnehnineteen.

Volgens mij had de bond van doorstarters eerst een andere naam. In the mix of zoiets. Later werd dit de bvd.

En wie herinnerd zich nog: Ronflonflon met Jaques Plafond en Wilhelmina Ku**je met dubbel t.
 
Origineel geplaatst door Wyko
Ronflonflon met Jaques Plafond en Wilhelmina Ku**je met dubbel t.

Uhm, dubbel D dus!

Eric
 
Ronflonflon: De Dik-voor-mekaar-show
(ze zijn de weer...) van de VPRO!
Lache!!!
 
over dat nummer nog ff:

erg goed arrangement, erg goede vocals...en ook de keyboarder staat z'n mannetje....de productie is crap...klinkt inderdaad als een thuis opgenomen demo, en volgens mij zitten die vocals in het intro er een klein beetje naast.....

wel erg lekker als je dit soort nummers zo kan schrijven idd..

Olaf
 
Ik luisterde ook wel naar Ferry Maat, alleen was ik iets meer een VPRO John Peel Crapile deluxe kinda guy.
De soul show heeft de house ook een beetje verwaarloosd toentertijd en dat nam ik ze kwalijk.
 
fffffferrrrry Mmmmmmaaaat

fffffferrrrry Mmmmmmaaaat

Je had op donderdag de Soulshow
met natuurlijk de BVD
daarna Wim Van Putten met de ceedeeshow
En op vrijdag het toppunt de Curry en Van Inkel show
met als klapper (2 platen over 8/2 platen over 9)
De Ben Liebrand minimix
Die is gelukkig weer terug op 538
maar wisselt te vaak van tijdstip (bummer)
Radio 3fm is gewoon kut 538 niet veel beter
Alleen Giel Beelen kan ik afentoe waarderen omdat hij toch een eigen weg kiest.
Luister nu vaker naar radio 1 (nieuwszender)en Studio Brussel
En op vrijdagavond naar Radio 1 van de BBC een soort dance dep.

Maurice
 
Back
Top