Life is a dance (freestyle)

PabloDeMode

Spank!
Lid sinds
26 april 2010
Berichten
3.740
Locatie
Buenos Aires
Het nummer is niet nieuw, maar ik heb enkele aanpassingen aan de stem gebracht omdat ik vond dat deze iets te dun klonk. Het andere topic heb ik niet zo snel kunnen vinden maar het heeft ook geen zin omdat de oude file niet meer bestaat (oude soundcloud account).

Bij deze:

https://soundcloud.com/pablo-demode/life-is-a-dance-2015-remake

Enjoy!
 
Leuke track. Mooie stem, daar zou je misschien wat meer mee moeten doen in dit nummer. Wat meer tekst dus.
 
Dankjewel Peter! Ik had destijds over na gedacht en ik zat nu wel te klooien over stem opname's en toen dacht ik dat ik deze redelijk goed kreeg...

Zelfs denk ik dat er een MC ook leuk zou kunnen passen (rap is niet mijn ding maar toch). Enfin, wordt vervolgd!
 
Yes! Zit weer helemaal in de 80's!
(laat dat net een periode zijn waar ik niet graag terug aan denk.. :-P)
 
Yes! Zit weer helemaal in de 80's!
(laat dat net een periode zijn waar ik niet graag terug aan denk.. :-P)

Hetzelfde hier. De enige bevrijding van die periode was de muziek want voor de rest en uit het context waar ik vandaan kom waren de 80's wegens allerlei factoren niet het beste.

Dus: vooruit denken en doen :okdan:
 
Volgens mij is "life a dance" :) Nog steeds leuk Paabs.... maar misschien een ideetje om hier een leuke tekst voor te bedenken en dit in te zingen? mag imo wel wat meer in qua verhaal (just an idea)
 
Idd, dit nummer moet een goede tekst krijgen, lekker nummer:okdan:
 
Dank jullie wel voor de waardering!

Ik vind het toch lastig om meer tekst in te vullen (in de eerste sectie zal het wel kunnen, maar daarna weet ik niet echt behalve als ik de eerste stuk herhaal). Dat "life is a dance" chant is van Chaka Khan, dus ik kan moeilijk afstand nemen met de originele tekst: "everywhere, coast to coast, around the land", etc... Dan wordt het een cover.

Wellicht maak ik een nieuwe track met hetzelfde concept maar vanuit de lyrics, misschien werkt het sneller en beter op die manier. Wordt vervolgd.
 
Die herhaling van die tekst op deze manier voegt inderdaad weinig toe. Omdat het steeds hetzelfde is, klinkt het al na drie keer tam. Die zou ik uitbouwen zodat je ook een melodie kunt zingen, óf 't er helemaal uithalen en met een ander instrument een melodie maken. En de stutters aan het einde vind ik ook een beetje too much voor het verder vrij lome/relaxte sfeertje.

Verder niks op aan te merken, goede sounds.
 
Dankjewel voor de feedback.

Zo te lezen aan de comments is het inderdaad een iets te repetitief nummer geworden dus ik zal de lead-partij (vocal, want uiteindelijk doe ik het hiervoor) reviseren en een nieuwe versie later uploaden (later betekent over een paar maanden wellicht), als de effecten en EQ in orde zitten kan ik me nu concentreren op de songwriting.

Dus het nummer gaat off-line tot een nieuwe aankondiging (ik zal wel dit thread in de gaten houden zodra er geen nieuwe nodig is).
 
Back
Top