RM1x vs. midi cv converter vs. 303 module

The Untitled

Ouwe rot
Lid sinds
4 januari 2007
Berichten
1.890
Locatie
Frozenland
Hey mensen!

De afgelopen tijd heb ik een eurorack systeem bij elkaar gespaard met de intentie om een all in one 909,808,303,101 systeem te maken. Hiervoor had ik een jomox xbase + xoxbox + allerlei randapparatuur wat erg veel plek innam en ook echt een zooitje werd qua kabels en een beetje schoon te houden. Met mn eurorack systeem jam ik wat vrij in het rond totdat ik wat een track heb. Dit werkt verder prima, als sequencers heb ik een 909 style Robokop sequencer voor drums enzo, een moskwa voor willekeurige synthlijnen en een Stepper Acid voor de acid voice. Deze manier van werken bevalt opzich prima, maar het blijft op deze manier altijd los uit de pols tracks qua structuur/arrangement. Ingewikkelde/spectaculaire overgangen zijn eigenlijk niet te doen. Ik heb nog altijd een yamaha rm1x sequencer staan, wat naar 3 of 4 keer verkopen en terug kopen toch wel duidelijk werd dat die hier blijkbaar thuis hoort.

Nu heb ik inmiddels deze ik denk al een paar jaar niet meer aangeraakt. En kwam nu op het idee om deze met mn eurorack systeem in te zetten. Zodat ik ook weer echt tracks kan uitwerken. Opzich wel mogelijk, ik moet even naar een midi cv converter uitkijken en dan kom ik al een heel eind. Wat ik me nu afvroeg, hoe kan ik vette acidlijnen met de rm1x en de 303 modules maken, in de zin van slide, accent. Zou ik hier dan in totaal 3 midikanalen voor nodig hebben?
Notes, slide en accent?

Dit is mn eurorack; https://www.modulargrid.net/e/racks/view/192730

In eerste instantie was het idee om alles in eurorack te houden, maar een goeie mixer vind ik essentieel en de xoxbox als écht goede 303 voice wil ik ook nog niet kwijt. Zou dus nu dan ook de rm1x bij komen. De Robokop zou je ook wat een song structuur in kunnen maken, volgens mij. Maar de Moskwa + 2 willekeurige sequencers (Stoichia en Turing machine) ben ik niet echt van overtuigd. De Stepper Acid is wel een hele vette sequencer.

Midi cv converter kopen en de alle sequencers op misschien de Stepper Acid eruit gooien?
Dan zit alles qua sequencing wel weer in 1 apparaat wat overzicht en daarmee arrangement weer bevorderd.

Dit wordt op deze manier misschien een beetje luid op denken, iemand anders met een frisse blik die hier licht over kan werpen?

Grtz!
Jacob
 
Verkoop alle sequencers, en koop een Cirklon in de plaats. Da's wat ik zou doen.

Mvg.

CoolRunning
 
Hmm ja het aanbod in midi cv converter valt me enigsinds tegen, helemaal als je laten we zeggen 8 kanalen ofzo wilt,...
Met een Cirklon zou je er in 1 klap zijn, ook al kost die nog wel eens een paar knaken. En levertijd, zeg het maar?

Ik heb de Arturia BeatStep even bekeken, maar die spreekt me niet echt aan eerlijk gezegd.
 
Cirklon....voor als je hardware wilt en als een DAW een idee is Albleton met Silent Way......maar we hebben het er al vaker over gehad:)
 
Yarns komt inderdaad nog het dichtst bij in de buurt.
Het komt er op neer om zonder hele gekke uitgaven Silent way de enige optie is.
Metropolis is gaaf inderdaad, maar volgens mij zit je wel snel op melodietjes die niet meer kloppen naast de rest van de track.
 
Als je alleen op zoek bent naar MIDI/CV, en veel kanalen, is er ook de Encore Expressionist. Die heeft 8 kanalen.

Heb hem zelf nooit gebruikt, maar wel ooit een (goede) aftermarket DSP upgrade voor de G2 gekocht van dat bedrijf, en de hele transactie en after-sales support waren positief.

Mvg.

CoolRunning
 
Ik gebruik zelf een Syntecno Teebee Mk1 om mijn modular met midi te laten communiceren.
Deze heeft 4 keer CV/gate.
Ik gebruik dan bv 1 gate om de sequensers van m'n modular en m'n Korg SQ-1 mee te syncen via een multiple en heb dan nog 3x gate en 4 x cv over.

Met dit apparaat heb je ook nog een goede 303 clone (die ik overigens nooit gebruik)

Geeft mij in elk geval voldoende creatieve vrijheid, wellicht is het ook wat voor jou. ;)
 
Anders kom je een van deze dagen hier langs in Loosdrecht.....ben nu met een track bezig, kan je zien hoe de routing hier in elkaar steeks en of je dat leuk vindt...
Biertje erbij en we hebben een logeer kamer als je te lambal bent om terug te gaan:)
 
303 rifjes in een midi sequencer programmeren is enorm contra intuïtief imo.
beter kijken voor die acidlab sequencer, of iets zelfbouw in elkaar flansen op basis van x0xb0x met n0nx0x2 OS

weet natuurlijk niet hoe die Stepper Acid het doet.. lijkt me ook wel leuk ding
 
Niet zoveel moeite mee....als je het loopje eenmaal in je hoofd hebt zitten maakt het bij mij weinig meer uit.
Het zijn meer de loops die je niet wil maken die op de Cirklon er sneller zijn, omdat je na wat draaien sneller op iets anders uitkomt wat ook leuk is.
 
Had future retro ook geen hardware sequencer hiervoor?
 
Back
Top