In too deep [Feedback Gevraagd]

Dr van Lansberg

Gepokt en gemazeld
Lid sinds
18 februari 2011
Berichten
11.028
Locatie
Amsterdam
Waarde luisteraar,

In de duistere grochten mijnes vocalen archiefs kwam ik een wat oudere vocal tegen van Carrol. Deze heb ik gecombineerd met een loopje van ook alweer ruim een jaar oud dat stond te smeken om gebruikt te worden. Welnu, die wens heb ik serieus genomen en onderstaande track is de resultante daarvan. Wederom met koortjes aan de slag geweest, ik vind dat namelijk toch wel spannend.

Feedback is weer eens van harte welkom (zie topic titel), ook de minder gezouten varianten.

 
Leuk nummer Dr.
Grappig riedeltje vanaf 3.04.
De koortjes vind ik wat veel, maar het is denk ik wel je doel die sound.
Lekker aparte "zweving" in het begin, beetje BOC achtig.

Nice.
 
Dank wederom voor het luisteren waarde Arv! Grappig dat je nou net dat riedeltje noemt. Dat is dus uiteindelijk de basis geweest voor deze track, dat loopje van een jaar geleden.

Raar maar waar, ik heb (bij mijn weten) nog nooit iets van BOC gehoord, terwijl er op SF zeer regelmatig aan wordt gerefereerd bij track comments. OK, ik ga morgen even wat van ze bestellen. Klinkt alsof ze goede muziek maken :D.

En ja, die koortjes, ik vind ze heerlijk :). Kan er wat mij betreft niet genoeg van in deze track hebben.
 
Oeh, die "strings" lopen uit de maat (vooral in het begin) ** alsof ze aan het zoeken (je track-markers niet strak staan, neem aan dat je Ableton gebruikt)
Vocaal hoeft van mij niet (of het moet de afhaal Chinees zijn) :W :W :W

Verder leuke track :mexico:
 
Dat koor gaat best wel snel vervelen......verder klinkt het wel erg gladjes en niet echt gewaagd, een beetje een kleurplaat waar alles binnen de lijntjes zit.
 
Oeh, die "strings" lopen uit de maat (vooral in het begin) ** alsof ze aan het zoeken (je track-markers niet strak staan, neem aan dat je Ableton gebruikt)
Vocaal hoeft van mij niet (of het moet de afhaal Chinees zijn) :W :W :W

Verder leuke track :mexico:

Dank voor je feedback Daniel. Ik heb nu ongeveer 20 keer het intro opnieuw beluisterd, maar ik kom er niet uit :). Welke strings bedoel je? Alles staat strak op de tel, en ik hoor zelf ook geen gekke dingen. Ik heb er wel een ge-detunede string in zitten waarvan de pitch wat verandert. Is dat misschien wat je hoort?

Ik gebruik overigens Cubase (met heel veel plezier) ;).

En die vocals heb ik ook over nagedacht. Ik vind hem eigenlijk wel passen in de sfeer van de track, maar ik zal vanmiddag ook even testen met een versie zonder vocals. :eureka:
 
Dat koor gaat best wel snel vervelen......verder klinkt het wel erg gladjes en niet echt gewaagd, een beetje een kleurplaat waar alles binnen de lijntjes zit.

dat koor gaat idd na verloop van tijd nogal wat jeuk op de verkeerde plaatsen opleveren.

maar verder prima de luxe....:okdan:

:mega:

Haha, verveling en jeuk op de verkeerde plaatsen leidt hier in Oud-West wel eens tot ongewenste resultaten :). Maar ik ben wel nieuwsgierig. Ik gebruik die choirs op dezelfde manier als dat ik pads zou gebruiken. Zou het vervangen van die koortjes door pads de jeuk en verveling doen wegnemen? Of gaat het meer om de herhaling die in de akkoorden zit?

En Bruce, daarvoor zijn lijntjes toch juist bedoeld? Om erbinnen te blijven? :) Ik ben het natuurlijk wel met je eens dat het geen vernieuwende of gewaagde track is. Voor deze track was dat dan ook niet echt de opzet. Los daarvan ben ik sowieso weinig vernieuwend, ik volg graag :D.

Anyway, dank voor het luisteren en het commentaar. Het houdt me scherp! :okdan:
 
Dank voor je feedback Daniel. Ik heb nu ongeveer 20 keer het intro opnieuw beluisterd, maar ik kom er niet uit :). Welke strings bedoel je? Alles staat strak op de tel, en ik hoor zelf ook geen gekke dingen. Ik heb er wel een ge-detunede string in zitten waarvan de pitch wat verandert. Is dat misschien wat je hoort?

Ik gebruik overigens Cubase (met heel veel plezier) ;).

En die vocals heb ik ook over nagedacht. Ik vind hem eigenlijk wel passen in de sfeer van de track, maar ik zal vanmiddag ook even testen met een versie zonder vocals. :eureka:

Ok, dat zal het wrschnlk zijn want er zit wat ge-detuned iets in.
op 0.18 / 0.55 imo duidelijk te horen...... klinkt een beetje alsof je een draaitafel afremt terwijl deze speelt en meteen weer loslaat. :dj:
Dit "effect" kan je ook met "verkeerd geplaatste" track markers maken in Ableton :engel:
Maar je heb Cubase dus ..... had gekund :koffie:
 
Ik vind het wel grappig, die gare downpitch op dat koor :P Doet me ook wat denken aan BoC. Hoe gedaan? Gewoon met portamento, of..?

Die vocal later er doorheen klinkt ook lekker vreemd en past er leuk bij. :)
 
klinkt een beetje alsof je een draaitafel afremt terwijl deze speelt en meteen weer loslaat. :dj:
Dit "effect" kan je ook met "verkeerd geplaatste" track markers maken in Ableton :engel:
Maar je heb Cubase dus ..... had gekund :koffie:

Ah ja, dat herken ik nog van mijn gepiel met draaitafels 30 jaar geleden :).

Ik vind het wel grappig, die gare downpitch op dat koor :P Doet me ook wat denken aan BoC. Hoe gedaan? Gewoon met portamento, of..?

Die vocal later er doorheen klinkt ook lekker vreemd en past er leuk bij. :)

Geniaal idee uit de YouTube tutorial "endless creativity with the pitchbender". :D Gewoon handmatig gebend dus.

En zie je, weer een referentie naar BoC! Ik moet dat toch echt eens gaan beluisteren.

Dank voor je feedback Dozart!
 
Ah ja, dat herken ik nog van mijn gepiel met draaitafels 30 jaar geleden :).



Geniaal idee uit de YouTube tutorial "endless creativity with the pitchbender". :D Gewoon handmatig gebend dus.

En zie je, weer een referentie naar BoC! Ik moet dat toch echt eens gaan beluisteren.

Dank voor je feedback Dozart!


BoC(=Boards of Canada) niet kennen... SCHANDE! :dubbel:
 
En Bruce, daarvoor zijn lijntjes toch juist bedoeld? Om erbinnen te blijven? :)

Nee joh.....lijntjes zijn er om lekker over heen te gan....vluchtig, of rigoreus...een beetje de boel spannend maken en dat gebeurt meestal op de plek waar je op of over de lijntjes heengaat.
 
Ja ik ben helemaal voor de wow en flutterkoortjes!
Maar dat wist je al ;)
De beat vind ik een beetje blikkerig ofzo, kweenie ...
Misschien kan je daar nog wat me doen, in het middenstuk mag ie op een gegeven moment ook even helemaal weg zelfs, misschien.
:engel:
 
doe maar niet vervangen door pads, gaat waarschijnlijk net zoveel jeuk opleveren.
het is ook een beetje het schema wat daar debet aan is.

:mega:

Haha, verveling en jeuk op de verkeerde plaatsen leidt hier in Oud-West wel eens tot ongewenste resultaten :). Maar ik ben wel nieuwsgierig. Ik gebruik die choirs op dezelfde manier als dat ik pads zou gebruiken. Zou het vervangen van die koortjes door pads de jeuk en verveling doen wegnemen? Of gaat het meer om de herhaling die in de akkoorden zit?

En Bruce, daarvoor zijn lijntjes toch juist bedoeld? Om erbinnen te blijven? :) Ik ben het natuurlijk wel met je eens dat het geen vernieuwende of gewaagde track is. Voor deze track was dat dan ook niet echt de opzet. Los daarvan ben ik sowieso weinig vernieuwend, ik volg graag :D.

Anyway, dank voor het luisteren en het commentaar. Het houdt me scherp! :okdan:
 
Mooie compositie. Smaakvol
Zou zelf de piano-intro sterk inkorten tot een of twee noten met een wat langere en afklinkende delay delay en gelijk komen tot de essentie.

Heb je bij 3.05 al eens overwogen om i.p.v. het synth-riedeltje (wel leuk trouwens) koperblazers met 30'jaren sound in te zetten ? Voor mij zou dat het 'Human-effect' van de track nog verder accentueren. Maar blijf vooral jezelf.
 
Die piano-intro met die overdreven delay vind ik nogal kazig... Met de koortjes heb ik dan weer geen probleem. De vocal komt ook niet helemaal lekker uit qua mix (kan het ook nauwelijks verstaan), misschien omdat de pads/koortjes wat hard staan? Verder niet verkeerd hoor.
 
Mooie compositie. Smaakvol
Zou zelf de piano-intro sterk inkorten tot een of twee noten met een wat langere en afklinkende delay delay en gelijk komen tot de essentie.

Heb je bij 3.05 al eens overwogen om i.p.v. het synth-riedeltje (wel leuk trouwens) koperblazers met 30'jaren sound in te zetten ? Voor mij zou dat het 'Human-effect' van de track nog verder accentueren. Maar blijf vooral jezelf.

Dank voor het luisteren DA. Ik ben het met je eens dat het intro inderdaad beter kan. Ik heb dat inmiddels aangepast, ingekort met twee maten en even niet dat themaatje (begint me nu ook lichtelijk tegen te staan).

Nee, ik heb niet overwogen om met koperblazers te werken. Ik kan me er vooralsnog ook niet zo gek veel bij voorstellen. Kan het ook niet testen omdat ik er geen goede vst voor heb. Wel een verrassend idee overigens.

Verder heb ik de vier maten na de intro vocals aangepast. Het majeur gehalte was wel erg hoog :).

@Trag: De beat heb ik er niet helemaal uitgehaald, maar ik heb wel de shakers uitgezet voor 8 maten, ergens in het midden van de track. Klinkt inderdaad prettiger. Klopt, de beat klinkt wat houterig. Ik weet alleen niet wat ik eraan kan doen, of ik moet hem helemaal opnieuw maken.

@Baars: Dat schema vond ik nou juist zo mooi :D. Nou ja, volgende keer dan maar iets minder jeukerig schema maken.
 
Back
Top