🌴 - Gavin James - I Don't Know Why (Colin Parker Edit)

Dit is wel echte tienermeisjesmuziek he? :D Punt is dat ik duidelijk niet zo'n fan ben van het genre. Wordt daardoor ook lastig beoordelen. Het lijkt wel alsof je kick de vocal (en de rest eigenlijk ook) regelmatig wegduwt. Kan dat kloppen?
 
Dit is wel echte tienermeisjesmuziek he? :D

Heb niets tegen tienermeisjes... :-P

Hoewel ´t wel misschien wat mainstream is.... Kan ik de vrolijkheid en luchtigheid waarderen in deze track! De claps vind ik niet altijd mooi... Ook klinken de vocalen soms erg bewerkt...
 
Ook al verdiep ik me niet echt in deze genre. Ik vind het wel gaaf klinken!

Ik ben ook zo geworden dat ik meer open sta voor genres die me niet zo interesseren. Naja ik vind het gewoon een leuk trackie! Vocals zijn heel toepasselijk erbij, ook met zo'n gitaartje. Echt leuk gedaan! :D
 
Qua zang behoorlijk goed hoor. Goeie kopstem. Vind het arrangement en de soundkeuze eigenlijk ook wel leuk. :D
Die vocal moet alleen een beetje afgemixt worden wel om het wat professioneler in de mix te laten klinken. Mist in ieder geval een goed geplaatste galm en het lekker wegzakken in het geheel van de mix (wil je er wel bij helpen eventueel)
 
In deze video vind ik zijn stem veel natuurlijker klinken:

 
Als je naar de muziek en tekst luistert, is het niet bepaald tienermeisjesmuziek. Zo zie je het effect van een videoclip; was die in zwart/wit en over een eenzame man op blote voeten met een versleten gitaar over zijn schouder.......

Productioneel vind ik de doubling van of slap echo op de zangstem (in het begin) aksook die slap delay op de claps voor verbeteting vatbaar.
Ook dat fieuw, fieuw geluidje moet óf iets subtieler óf prominenter; nu zit het niet echt lekker in de mix.

Verder vind ik het heel lekker om naar te luisteren.
 
De muziek luistert prettig weg en ligt erg makkelijk in het gehoor. Dat is zowel een compliment als een minpuntje. De vocals kunnen inderdaad beter gemixt worden/ met andere effecten. De mix zelf is ook nog niet helemaal in balans naar mijn mening. (Niet dat ik dat nou zelf zo goed kan, maar bij een ander hoor je dit soort dingen vaak beter dan bij je eigen muziek). ALs geheel heeft het zeker potentie en klinkt het wel als een echt 'liedje', waarvoor mijn complimenten! Je kan er naar mijn mening nog meer van maken, om er echt een 'hit' van te maken..
 
Ook al verdiep ik me niet echt in deze genre. Ik vind het wel gaaf klinken!

Ik ben ook zo geworden dat ik meer open sta voor genres die me niet zo interesseren. Naja ik vind het gewoon een leuk trackie! Vocals zijn heel toepasselijk erbij, ook met zo'n gitaartje. Echt leuk gedaan! :D

Haha, dat herken ik ook! Naarmate ik ouder word sluit ik me steeds minder af voor bepaalde muzieksoorten en luister ik meer met een 'open oor' naar muziek. Je kan van allerlei soorten muziek van alles leren en sowieso is het altijd leuk om naar de productie van muziek te luisteren.
 
Haha, dat herken ik ook! Naarmate ik ouder word sluit ik me steeds minder af voor bepaalde muzieksoorten en luister ik meer met een 'open oor' naar muziek. Je kan van allerlei soorten muziek van alles leren en sowieso is het altijd leuk om naar de productie van muziek te luisteren.

Naja eigenlijk ben dan een oude zeikerd terwijl ik niet echt oud ben. Maar ik heb van me pa muziekgenres meegekregen die ja. Niet anno nu zijn. Aangezien ik van heel veel genres hou. Maarja, ik denk altijd als ik de radio aan heb. Och, heb je weer zo'n commerciele klote track. Maar als je even verder luistert, is het een leuke track! :D
 
Remix

Remix

Dank voor de feedback gasten!

Het is een onofficiële remix, het origineel is een stuk langzamer met enkel de vocals en gitaar. De rest heb ik er zelf bij gezet. Ik maak meestal deep house , maar heb nu geprobeerd het grotendeels "akoestisch" te houden, maar wel met een electronisch sausje. De strumming gitaren zijn native instruments strummed accoustic :)

De vocals ('en de gitaar) zijn dus ook gesidechained. Om wat trommels uit het origineel weg te moffelen, maar het voegt ook iets toe aan de groove denk ik.

Gavin James heeft hem trouwens zelf geretweed van de week :okdan:




Groetjes,

Colin
 
Back
Top