house tracks, feedback?

steven1

Stamgast
Lid sinds
29 januari 2013
Berichten
424
Locatie
Amsterdam
Ben heel benieuwd wat jullie ervan vinden!?
Heb nog steeds moeite om de donkere kunst van het mixen en masteren onder de knie te krijgen. Maar ik hoop dat er doorheen te luisteren valt en kom maar op met de kritiek ;)

https://soundcloud.com/steifl/1985a
https://soundcloud.com/steifl/every-mans-dream-1
https://soundcloud.com/steifl/loud-and-clear
 
ge is po si tief
neen is no si tief
ten is tien
geb is gen
Dus ik heb er met kinderlijk genoegen naar mee ztten te deinen!

8):D:smeris:
 
Ik krijg er om een voor mij onverklaarbare reden een heel vertouwd gevoel bij. Doet op momenten wat denken aan Laurent Garnier. In zijn soort vind ik het prima gelukte tracks :okdan:. Geen verdere op- of aanmerkingen.
 
Zit er ook naar te luisteren. Kan het wel verdragen!
Oh is het al zo laat? Nog ff dan!

De eerste van de drie doet ut niet... :-(
 
Muzikaal kan ik t niet beoordelen, omdat dit totaaaaal mijn stijl niet is.

Qua mix:

- Je laag is veel te diep. OF je kick, OF je bass moet ergens ruimte krijgen. Je hele mixen vallen om vanwege t muddy laag. Het lijkt alsof de tracks vragen naar een kick met meer punch rond de 1,5 khz, zodat de bass zijn werk kan doen
- Je totaal mixen hebben een hele flinke deuk in het frequentiebereik. Kan t zo op voor de voet weg zonder eq niet precies beoordelen, maar het lijkt alsof je 1,5khz tot 2,5 khz gebied wel een flinke boost kunnen gebruiken, en je in het 200 hz gebied wel een dip kan gebruiken. Daarnaast zou ik de hihats en hoog spul wat meer 7/8 khz geven, of een aantal kanalen een shelf vanaf 2khz. Daar klapt je mix veel meer van open
- De tracks lijken moeite te hebben met je eind compressie/limiting. ALS je een compressor op je masterbuss gebruikt, gooi die er eens af, en ram er alleen een limiter op.

ALAAF!
 
Muzikaal kan ik t niet beoordelen, omdat dit totaaaaal mijn stijl niet is.

Qua mix:

- Je laag is veel te diep. OF je kick, OF je bass moet ergens ruimte krijgen. Je hele mixen vallen om vanwege t muddy laag. Het lijkt alsof de tracks vragen naar een kick met meer punch rond de 1,5 khz, zodat de bass zijn werk kan doen
- Je totaal mixen hebben een hele flinke deuk in het frequentiebereik. Kan t zo op voor de voet weg zonder eq niet precies beoordelen, maar het lijkt alsof je 1,5khz tot 2,5 khz gebied wel een flinke boost kunnen gebruiken, en je in het 200 hz gebied wel een dip kan gebruiken. Daarnaast zou ik de hihats en hoog spul wat meer 7/8 khz geven, of een aantal kanalen een shelf vanaf 2khz. Daar klapt je mix veel meer van open
- De tracks lijken moeite te hebben met je eind compressie/limiting. ALS je een compressor op je masterbuss gebruikt, gooi die er eens af, en ram er alleen een limiter op.

ALAAF!
Het Pimpampeter, bedankt voor je feedback! Ik ga met je tips aan de slag, het mixen blijft vaak lastig, maar met je feedback kan ik zeker wat :D
 
Ik vind het lastig om feedback te geven op meerdere tracks tegelijk. Waarom? Omdat het best wel even tijd kost om aandachtig te luisteren, te bepalen wat er goed en minder goed is en dit vervolgens uit te werken in een gedegen commentaar. Je vraagt naar mijn mening dus best veel van de luisteraar door meerdere tracks tegelijk te posten.

Ik bedoel dit niet lullig maar dit is mijn feedback voor nu. Als ik meer tijd en zin heb dan zal ik mogelijk alsnog een keer terugkomen om mijn (weinig professionele) mening te geven over je tracks. Nu eerst ff douchen en dan zo lekker naar de stad om een bandje te kijken!
 
Ik vind het lastig om feedback te geven op meerdere tracks tegelijk. Waarom? Omdat het best wel even tijd kost om aandachtig te luisteren, te bepalen wat er goed en minder goed is en dit vervolgens uit te werken in een gedegen commentaar. Je vraagt naar mijn mening dus best veel van de luisteraar door meerdere tracks tegelijk te posten.

Ik bedoel dit niet lullig maar dit is mijn feedback voor nu. Als ik meer tijd en zin heb dan zal ik mogelijk alsnog een keer terugkomen om mijn (weinig professionele) mening te geven over je tracks. Nu eerst ff douchen en dan zo lekker naar de stad om een bandje te kijken!

Als ik vragen mag 8~ wel bandje? :D
 
tape1.jpg

???
8>
8o)
 
Ik vind het lastig om feedback te geven op meerdere tracks tegelijk. Waarom? Omdat het best wel even tijd kost om aandachtig te luisteren, te bepalen wat er goed en minder goed is en dit vervolgens uit te werken in een gedegen commentaar. Je vraagt naar mijn mening dus best veel van de luisteraar door meerdere tracks tegelijk te posten.

Ik bedoel dit niet lullig maar dit is mijn feedback voor nu. Als ik meer tijd en zin heb dan zal ik mogelijk alsnog een keer terugkomen om mijn (weinig professionele) mening te geven over je tracks. Nu eerst ff douchen en dan zo lekker naar de stad om een bandje te kijken!

+1!
 
Ik vind het lastig om feedback te geven op meerdere tracks tegelijk. Waarom? Omdat het best wel even tijd kost om aandachtig te luisteren, te bepalen wat er goed en minder goed is en dit vervolgens uit te werken in een gedegen commentaar. Je vraagt naar mijn mening dus best veel van de luisteraar door meerdere tracks tegelijk te posten.

Ik bedoel dit niet lullig maar dit is mijn feedback voor nu. Als ik meer tijd en zin heb dan zal ik mogelijk alsnog een keer terugkomen om mijn (weinig professionele) mening te geven over je tracks. Nu eerst ff douchen en dan zo lekker naar de stad om een bandje te kijken!
Hey Funkaholic, bedankt voor je reactie.
Ik wilde synthforum niet spammen, vandaar dat ik vaak meerdere nummers tegelijk post. Maar je reactie kan ik wel begrijpen. Zal volgende keer wat minder tegelijk posten :okdan:
Hoe was het optreden?
 
Back
Top