Stereo A/B switch voor aansluiten gitaar én synthesizer op pedalboard?

Zavo

Ingeburgerd
Lid sinds
29 juni 2013
Berichten
30
Locatie
Vlaardingen
Na een vruchteloze draad op gitaarnet.nl probeer ik het nu maar hier:

Eigenlijk een heel simpel verhaal: Ik heb een pedalboard voor mijn gitaar met een buizenpreamp pedaal en wat stereo effecten en gaat in stereo naar mijn interface. Echter heb ik ook een synthesizer die ik in stereo op mijn pedalboard wil aansluiten (stereo effecten) en dan natuurlijk ná de buizenpreamp zodat ik niet elke keer kabels hoef te verwisselen.

Dus simpel gezegd wil ik een oplossing om op mijn pedalboard om te schakelen tussen synth en gitaar in stereo (2x2 in en 1x2 out)

De "T-Rex Polyswitch AB switch" zou ideaal zijn maar die is nergens meer te krijgen.
Lehle switches zijn me veel te prijzig voor dit probleempje. Er moet toch een voordeligere oplossing zijn?

Mischien dan toch een Little Lehle, echter moet ik dan geloof ik gaan rotzooien met "dubbel naar enkel" stereo jack verloopstekkers

Nog een schetsje ter verduidelijking:
NAL5rsz.png


Iemand een idee? Alvast dank voor het meedenken. :peukie:
 
Mmh, een mengpaneel ja. Stom dat ik daar nog niet aan gedacht heb.

Dus dan zou bijv. dit ding al goed zijn als ik de main out weer aansluit op mijn stereoeffectpedalen? (weinig kaas gegeten van mixers en voorlopig blijf ik ook ver weg van soldeerpraktijken ;))

Mackie_Mix_5_front_1.jpg
 
Ik denk dat de Mix 5 prima werkt. Je moet wel even testen of je volume pedaal niet te veel last heeft van de wat lagere ingangsimpedantie van je mengpanel. Ik denk dat het wel mee zal vallen.

Als je iets meer geld uit geeft, dan heb je een mengpaneeltje met aux send en returns en evt inserts, evt hi Z input, Dit geeft je de mogelijkheid om per instrument de hoeveelheid effecten in te stellen. Maar ja zo blijf je bezig.
 
Bezig blijven is een nare gewoonte die ik ook bezit :), dus ik was al zoekende naar een wat grotere mixer een met aux send en return, alleen valt me op dat de meeste compacte mixers een mono aux send hebben en een stereo aux return. En voor wat ik in gedachte heb is dat niet afdoende toch?

Uitzondering is de Behringer Eurorack UB1204-PRO, maar dat merk staat me niet zo aan; mijn signaalkwaliteit moet er niet onder gaan lijden natuurlijk. Ik zoek verder.

Bedankt voor de hulp in ieder geval!
 
Ene die Polyswitch van T-rex zie je zo vaak voorbij komen 2e hands...heb er al 2 gekocht via marktplaats
 
Ene die Polyswitch van T-rex zie je zo vaak voorbij komen 2e hands...heb er al 2 gekocht via marktplaats

Impliceert u dat ik stront in mijn ogen heb? :P Ben ze niet tegengekomen in ieder geval en al helemaal niet op marktplaats, maar ik ben ook nog maar een maand op zoek. Het is toch eigenlijk vreemd dat er zeer weinig prefab stereoswitches van de bekende merken bestaan, of moet ik toch maar een bril laten aanmeten?
 
Ik heb ze langer dan een maand geleden gekocht hoor maar heb m vaker gezien zelfs dan dat ik ze gekocht heb. Verder impliceer ik helemaal niks haha.
En het is niet zo vreemd dat je dat niet heel veel ziet. De keren dat het voorkomt dat er een stereo A/B nodig is zijn op 1 hand te tellen. En daar waar het vaker voorkomt is het vaak een onderdeel van een volledig schakelaar systeem en daar heb je er zoveel van.
En ze zijn er nogsteeds hoor alleen niet de gangbare Bax/Thomann/KeyMusic merken maar een kleiner circuit. Vaak ook te duur voormenselijk dieet af en toe eentje nodig hebben, of een dusdanig bedrag dat velen het niet willen neertellen.
 
:D

Ik denk dat ik toch maar voor een mixertje ga; ik heb ook nog een condensator mic waar ik geen effecten op kan aansluiten en in de toekomst komen er nog meer synthbakken bij. Bovendien kan ik nu maar één instrument bespelen met mijn interface (scarlett 2i4) en dat komt de creativiteit/workflow niet ten goede dus een mixer zou niet misstaan in mijn setup.

Alleen zit ik nog met die mono Aux Send, ik wil mijn Strymons ten volle benutten met mijn Ultranova in stereo, maar dat kan toch niet met een mono Aux Send? Of zijn er workarounds? Of moet ik opdonderen naar een ander deel van het forum? :)
 
Back
Top