Maf muziekje (met claps..)

JohnDoe33

Gedeactiveerd account
Lid sinds
8 februari 2010
Berichten
3.997
attachment.php


Op veler verzoek een muziekje met ´n clap op de 2e en 4e tel...
Heb ´t deuntje om de clap heengebouwd.

In de hitte onder het genot van diverse ijskoude biertjes in elkaar geprutst..
Dus de mogelijkheid bestaat dat ie ´n beetje maf is... :-)

Er zit (nog) geen hihat in... Is dat een gemis?

https://soundcloud.com/scepticist/under-construction-just-a-loop-83

Cheers :biertje:
Sceptist
 

Attachments

  • 067.jpg
    067.jpg
    40 KB · Bekeken: 41
Laatst gewijzigd:
Je mag de drums volume DURVEN te geven, de kick klinkt te zacht, of de rest meer in balans brengen want zelfs de claps komen er niet overtuigend over :)

Kijk maar even :)
 
Een beetje maf klinkt het wel inderdaad.
 
lekker clapje zeg!!
Het was een inspiratievol clapje... :-P

Je mag de drums volume DURVEN te geven, de kick klinkt te zacht, of de rest meer in balans brengen want zelfs de claps komen er niet overtuigend over :)

Kijk maar even :)
Tja, ik mix af op mijn huiskamerzuilen van best redelijke kwaliteit... Daar klinkt het nu goed op...
Zal morgen nog ´ns luisteren...

Een beetje maf klinkt het wel inderdaad.
Tja... Ik had daarnet deze bui.... :-)
 
Mixen is een moeilijke klus omdat de oren toch de baas zijn. Zelfs zou je mixen in K speakers moet daar ook goed klinken, gebruik referentie-tracks, etc, etc...

Geluiden van presets zijn uit zichzelf erg leuk maar in context moet je soms wat "kleren aan, kleren uit" doen en meestal is de tweede optie het beste :D
 
Geluiden van presets zijn uit zichzelf erg leuk maar in context moet je soms wat "kleren aan, kleren uit" doen en meestal is de tweede optie het beste :D
Jammer dat je nu zo´n toon aan moet slaan..

Ik bewerk al mijn ´presets´ van mijn gratis vstjes verzameling... :-P

En ik vind het nu goed klinken voor het moment... :-)
 
Ik kreeg een dikke grijns op m'n tronie bij het lezen van je topic titel :D.

Maar je merkt dat je track al meer richting krijgt met het gebruik van claps of snares. En dat pianootje is ook een prima toevoeging. Lekker hoor! Die bass mag er van mij wat eerder inkomen en mineur onder een majeur pianootje vind ik ook niet echt geweldig. Maar ik merk ook nu weer dat je tracks iedere keer beter worden man.

Volgende track zonder delay? :)
 
mineur onder een majeur pianootje vind ik ook niet echt geweldig

Dat vind ik juist een spannende combinatie! :-P

Mijn pianoleraar in mijn kindertijd was beiaardier... Waar ook vreemde (boven-) tonen te horen zijn.. :-)
Misschien dat ik er daarom aan gewend ben geraakt...
 
Maar los van bovenstaande, hier enkele technische tips:

1) Drums moeten op niveau klinken, ook lijkt het overdreven hard, kies voor geluiden die niet in de weg zitten van de andere instrumenten. Eerst de kick, snare of clap en hi hats, plaats deze in de juiste mix en spectrum en waar je frequenties mist in het midden en hoog, gewoon layeren met geluiden waar dit meer naar voren komt

2) Baslijnen moeten niet in de weg zitten met de drums, dat kun je dus voorkomen om wat laag te snijden en ook van het midden en hoog, ik kan de waarden zo niet vertellen want dat verschilt nogal per klank en timbre en type bas (een fender bas is niet hetzelfde als een bubble bas)

3) De rest komt het makkelijker omdat je maar het volume en de panning kan regelen, en boven de C4 mag je de EQ meer boost geven in het hoog en het laag snijden.

Qua melodie heb ik niets over te zeggen, daar is je keuze :)
 
Maar los van bovenstaande, hier enkele technische tips:

1) Drums moeten op niveau klinken, ook lijkt het overdreven hard, kies voor geluiden die niet in de weg zitten van de andere instrumenten. Eerst de kick, snare of clap en hi hats, plaats deze in de juiste mix en spectrum en waar je frequenties mist in het midden en hoog, gewoon layeren met geluiden waar dit meer naar voren komt

2) Baslijnen moeten niet in de weg zitten met de drums, dat kun je dus voorkomen om wat laag te snijden en ook van het midden en hoog, ik kan de waarden zo niet vertellen want dat verschilt nogal per klank en timbre en type bas (een fender bas is niet hetzelfde als een bubble bas)

3) De rest komt het makkelijker omdat je maar het volume en de panning kan regelen, en boven de C4 mag je de EQ meer boost geven in het hoog en het laag snijden.

Qua melodie heb ik niets over te zeggen, daar is je keuze :)

Ga jij maar eens naar je eigen mixes luisteren... :-P

Die klinken echt niet altijd even goed op mijn (voorheen) hoge kwaliteit speakers...

:koffie:
Hmmm, zal ik eens een bakje koffie zetten?

En ja, ik heb eq toegepast op het laag, bas en drums...
Misschien niet goed genoeg, maar je moet niet zo kleinerend doen beste PabloDeMode...:-P
 
Ga jij maar eens naar je eigen mixes luisteren... :-P

Die klinken echt niet altijd even goed op mijn (voorheen) hoge kwaliteit speakers...

:koffie:
Hmmm, zal ik eens een bakje koffie zetten?

Ik mix met mijn oren, niet met parameters. Dan test ik of het geluid goed klinkt in verschillende plaatsen. Dan luister ik naar deze en als ik niets bijzonders merk tijdens het luisteren maar "een lijn" hoor, dan is het voor mij klaar en hoef niet te zoeken naar "wat er beter kan".

Sommige muziek vraagt om meer aandacht dan andere, that's all!
 
Nou zeg, da's ook niet aardig :). Maar belangrijker, dat verandert weinig aan de theorie zoals Paabs hem beschrijft.

Paabs doet kleinerend en is misschien gefrustreerd dat mijn prutswerkjes meer hits krijgen dan zijn meesterwerken?

Maar ik heb het wel gezien hier voor vandaag... :-)
 
Het spijt me als ik "hard" overkom maar ik wou meer richting en duidelijkheid geven met mijn feedback. Je mag zelf weten of je hier wat aan hebt of niet.

Ik snap wel dat er lastig is als je ineens plezier en inspiratie hebt om nummers te maken en dat er overal aan tips wordt aangevallen en dat er ineens je muziek gaat vervelen (niet ons, maar jezelf, zoals je het vaak aangeeft).

Dus liever geen koffie maar een kriek?
 
Scep! Af! Ik denk dat Paabs (ik ken hem een beetje) met goede bedoelingen wat theoretische kennis deelt. Als een voetbal coach misschien. En joh, het is te warm om je druk te maken om kleine dingen :)

:mega::peukie:
 
(ach wat maak ik me zo druk om :( )

Beste PabloDeMode,

Ik waardeer je kritiek!

Maar je hebt de neiging te willen bepalen hoe ik mijn muziekjes maak....
En je overlaadt me met kennis die ik al heb.

Natuurlijk kan ik nog veel leren...
Maar ik zit met muziek inmiddels op de basisschool en niet meer in een kleuterklas... :-)

Nu ga ik echt ff iets anders doen!
Prettige dag nog!

:W
Scepticist
 
Ok, voor de kritische luisteraars onder onder ons, heb ik de kick ietsjepietsjes harder gezet..
En ingeblikte hihats toegevoegd...

Maar dat was het wel weer voor vandaag.........
Mijn toetsenbord is gilbberig van het zweet! :-)

https://soundcloud.com/scepticist/under-construction-just-a-loop-83
 
Back
Top