usb qwerty keyboard weigert dienst in Cubase

Arjan FTM

Stamgast
Lid sinds
1 februari 2008
Berichten
133
Locatie
Breda
Sinds een tijdje weigert mijn keyboard (qwerty dus, geen MIDI) steeds vaker dienst in Cubase (zowel 7 32/64 als 8 32/64).

Dat wil zeggen, de spatiebalk doet het zo'n 7 uit 10 keer pas na 10 keer indrukken. Hetzelfde gebeurt nu regelmatig met andere commando's zoals opnemen, terugspoelen, door markers fietsen, noem maar op.

Ik heb hier nooit problemen mee gehad (en Cubase 7 heb ik al een hele tijd) maar dit is echt bijna niet werkbaar.

Misschien is het een teken van boven dat ik moet investeren in een fatsoenlijke controller, maar tot die tijd zou ik het heel graag willen oplossen, want dit is niet echt goed voor m'n humeur.....! :-)

Het ligt ook zeker weten aan Cubase en niet aan een kapot toetsenbord oid, want dit berichtje typen gaat prima en zonder enige weigering.

Ik draai op Win7 64 met Cubase 7 en 8 en ik heb een ProDjuser ColorKey USB toetsenbord waarvan de nanoreceiver van m'n muis in de ingebouwde hub zit. (mocht dat van belang zijn)

Het enige noemenswaardige is dat ik een paar weken geleden een extra grafische kaart in het systeem erbij heb gestopt. Verder is er hardwarematig niets veranderd en het probleem bestond overigens daarvoor ook al, alleen dacht ik toen zelf dat mijn keyboard aan het aftakelen was.

Any suggestions?
 
Oh, en by the way

Ook moet ik regelmatig tig keer achter elkaar klikken op een tracknaam om die aan te kunnen passen en werkt dubbelklikken om een track event of pianoroll te openen vaak ook niet en moet ik het blok selecteren en het openen met enter.

Ik zit nu midden in een drukke periode dus ik durf niet goed alles te deïnstalleren en weer terug te zetten.

Zou het iets in mijn instellingen ofzo kunnen zijn waardoor cubase de binnenkomende commando's niet goed kan verwerken?
Ik werk nu met aardig wat buitenboord synths, maar met alleen vsti's is het hetzelfde verhaal, dus die communicatie naar buiten toe is het denk ik ook niet.
 
Back
Top