Het Rhodes topic

@ Bob :mega:

Lekkere tracks Exo.. vanavond ff verder luisteren :)

Deze schoot me gisterenavond nog te binnen..



Steely Dan gebruikte in heel veel meer tracks de Rhodes.. maar dan meer gelayerd met gitaar. Hier met een dikke phaser erop .. :mega:



Deze blijft ook zo heerlijk.. Die Rhodes samen met gitaar en die die blazers <3

 
Mijn favoriet is de CD 'Fender Rhodes' van Rob Franken... What's in a name?
 
Idd beste Minnie

 


Chick Corea - The Mad Hatter (hele album, supermooi)

Er is een geweldige compilatie die Never Enough Rhodes heet, maar niet echt officieel is. Een greep uit de tracklist voor Brazil Rhodes 4 in de bijlage. Nog meer Latijns-Amerikaans - Hermeto Pascoal, Cesar Mariano & Cia.



Grover Washington Jr - All The King's Horses



Van NL bodem:



pure magie op 5.45.

en dan natuurlijk nog Bob James met One, Two en Three.
 

Attachments

  • brazilRhodes4_back.jpg
    brazilRhodes4_back.jpg
    82,9 KB · Bekeken: 39
Last edited by a moderator:
Wow.. mooie tracks allemaal :) slechts 1 preset en toch blijft het boeiend :D

Gaan we het ook nog over fx hebben? Ik heb de VP1 (Phaser) en CC300 (Roland Dimension D emulatie van Behringer).. beiden voor een paar tientjes gekocht.. klinken best goed en zijn beiden analoog naar het schijnt. :) Misschien ooit nog es iets serieus aanschaffen :D

In Quincy Jones tracks vind ik em ook heel mooi klinken.. waarschijnlijk een Dimenion D erover?? Weet eigenlijk niet wat er in die tijd nog meer was..


Hieronder nog zo'n romig Rhodes geluid :)



Doobie Brothers hebben em ook in menig track gebruikt..

 
bij Fender Rhodes denk ik vooral aan Lonnie Liston Smith, vreemd genoeg nog niet genoemd.
veel goede platen (en niet te verwarren met die andere toetsenist Dr Lonnie Smith)

een van zijn bekendste:
 
Allemaal lekker hoor heren, maar kennen jullie wat rock, hard rock, of prog met Rhodes? Ik zie voornamelijk jazz funk. Helemaal niet slecht, maar gewoon kwestie variatie.
 
Die Radiohead track vind ik erg mooi... :) Al is de Rhodes wel heel erg emphased ..

Nog een Steely Dan trackje wat een beetje rockt..



Edit: Jij gaat wel heel hard Exo.. :D Zit nu weer naar zo'n mooie Radiohead track te luisteren :) Wat een mooie versmelting van stijlen.. heb een 909 gespot maar die synth die ze gebruiken ken ik niet..
 
Back
Top