alternatieven voor sounddiver

Hazes

Vind ik leuk
Lid sinds
19 december 2002
Berichten
6.361
Locatie
Arnhem
Ik ben sinds een paar dagen de trotse eigenaar van een Fizmo. Nu is het zo dat je dat eigenzinnige synthje met een editor uitgebreider kunt programmeren dan alleen met de knopjes op het apparaat zelf. Anders gezegd er zitten parameters in die je alleen met een editor kunt veranderen en da's behoorlijk verneukeratief. Ik ben aan het zoeken geweest naar een editor, maar kom constant op sounddiver uit en dat is ook verneukeratief aangezien ik geen mac heb maar een pc (waar ik overigens heel blij mee ben, dus niet aankomen met had je maar een mac moet hebben oid). Komt de vraag:

Wie kent goede alternatieven voor sounddiver die wel op een pc draaien en die ook de Fizmo ondersteunen?

Het liefst hoor ik natuurlijk eigen ervaringen van mensen, maar tips in de goede richting zijn ook van harte welkom.

Alvast bedankt!
 
van de site van emagic over sounddiver 3.0:

Requirements


Power Macintosh or better
16MB free RAM or more
System 8.6 or 9.x *
MIDI interface
CD ROM drive
For AutoLink: Logic Version 4 or higher
* Mac OS 9.1 recommended


Dus best naar.....(voor mij dan) De oudere versies zullen misschien nog wel op de pc werken, maar wat heb ik daaraan als emagic die niet meer verkoopt.
 
ha hazes, kheb zelf een Fizmo gehad en met Sounddiver werkt het inderdaad prima (op wat nare lockups na). Ik geloof dat Ensoniq op een gegeven moment ook een gratis Sounddiver versie beschikbaar stelde die alleen met de Fizmo werkte... zie ook het yahoo Fizmo forum hierover en voor meer weetjes..

alternatief voor Sounddiver is de editor van Soundquest (weet zo niet of die Fizmo support) maar het lijkt mij dat Sounddiver nog wel te krijgen is voor de pc (net zoals Logic 5.5 in de "big box")

veel plezier met de Fiz..
 
Origineel geplaatst door 6 trak
- Cubase mixermap
- een eigen editor maken met behulp van Reaktor (je kunt knoppen nl aan midi data koppelen)

De Reaktor optie is leuk als je veel tijd en geduld hebt om alles uit te zoeken, dus ik denk dat ik dat maar niet ga doen. De eerste optie ken ik niet zo goed. Ik werk nog niet zo lang met Cubase SX (keurig legaal overigens) en ken het programma nog niet zo goed. Wat is een mixermap precies en moet je zoiets zelf maken of zijn die er standaard?

alweer bedankt voor de moeite van het replyen.
 
Origineel geplaatst door Hazes
...Wat is een mixermap precies en moet je zoiets zelf maken of zijn die er standaard?

in principe is een mixermap een beetje hetzelfde als Reaktor qua layout...
je kunt knoppen, schuiven, buttons en numerieke displays plaatsen waaraan je een sysex code hangt.
deze codes kun je, als het goed is, terug vinden in je manual...

het 'inkloppen' van sysex data kan ook geschieden via de 'learn' button in de properties van een item, dit is erg handig want je hoeft dan alleen maar een knop/slider/button op je synth te bewegen en Cubase vult deze netjes in voor je :)

er zijn idd al genoeg standaard mixermaps te vinden...

een voorbeeld van hoe een mixermap er uit kan ziet (dit is een Atari screenshot van de Juno-2 mix):
juno2.gif
 
Origineel geplaatst door 6 trak
in principe is een mixermap een beetje hetzelfde als Reaktor qua layout...
je kunt knoppen, schuiven, buttons en numerieke displays plaatsen waaraan je een sysex code hangt.
deze codes kun je, als het goed is, terug vinden in je manual...

het 'inkloppen' van sysex data kan ook geschieden via de 'learn' button in de properties van een item, dit is erg handig want je hoeft dan alleen maar een knop/slider/button op je synth te bewegen en Cubase vult deze netjes in voor je :)

er zijn idd al genoeg standaard mixermaps te vinden...

Helaas zwijgt de manual van de Fizmo over sysex.... En de learn functie biedt hier ook geen oplossing aangezien ik juist bij die functies wil komen die niet vanaf de synth zelf zijn te benaderen :( Zijn die mixermaps universeel en dus ook gemakkelijk in SX te gebruiken? De handleiding van SX zwijgt over mixermaps.
 
Origineel geplaatst door initvoice
ha hazes, kheb zelf een Fizmo gehad en met Sounddiver werkt het inderdaad prima (op wat nare lockups na). Ik geloof dat Ensoniq op een gegeven moment ook een gratis Sounddiver versie beschikbaar stelde die alleen met de Fizmo werkte... zie ook het yahoo Fizmo forum hierover en voor meer weetjes..

alternatief voor Sounddiver is de editor van Soundquest (weet zo niet of die Fizmo support) maar het lijkt mij dat Sounddiver nog wel te krijgen is voor de pc (net zoals Logic 5.5 in de "big box")

veel plezier met de Fiz..

Die gratis versie die alleen met de fizmo werkt ben ik aan het zoeken, vooralsnog zonder al te veel succes. En het forum ben ik nu ook aan het uitpluizen. Er is hier zeker niet iemand die die sounddiver voor de Fizmo heeft?
 
Origineel geplaatst door Hazes
Die gratis versie die alleen met de fizmo werkt ben ik aan het zoeken, vooralsnog zonder al te veel succes. En het forum ben ik nu ook aan het uitpluizen. Er is hier zeker niet iemand die die sounddiver voor de Fizmo heeft?

Ik ben ook bijzonder geinteresseerd, want MidiQuest ondersteund de Fizmo dus gewoon niet.
 
Ik zit net ff in SoundDiver op mijn PC te kijken, en ik zie de Fizmo er gewoon tussen staan. Wat is precies het probleem, vind je het pakket te duur om alleen voor de Fizmo te gebruiken of denk je dat het niet werkt (op de PC)?
 
Origineel geplaatst door bikkel
Ik zit net ff in SoundDiver op mijn PC te kijken, en ik zie de Fizmo er gewoon tussen staan. Wat is precies het probleem, vind je het pakket te duur om alleen voor de Fizmo te gebruiken of denk je dat het niet werkt (op de PC)?

Vind het idd onzin uit te geven alleen maar voor de editor van m'n fizmo. Ik weet dat de oudere versies van sounddiver wel op een pc draaien. Eigenlijk wil ik gewoon de gratis meegeleverde OEM versie va sounddiver voor de fizmo.
 
en ik heb 'm! :okdan: Lid geworden van de fizmo yahoo group en die hadden 'm gewoon online staan..... Eigenlijk is het allemaal heel simpel (je moet het alleen even weten;) ) Iedereen bedankt voor de moeite.
 
Back
Top