The DX FILES 300 yamaha DX samples

je kan ook dankbaar zijn voor iets wat iemand gratis aanbiedt. dat geneuzel over specs altijd...

Ga lekker naar het wiskundeforum ofzow..

:mega:
 
Ik sample heel vaak mijn synths, net als heel veel mensen. Dat is toch geen kwestie van "volledige inhoud" ....gewoon de geluiden samplen zodat je ze in je sampler verder kan bewerken....met FM is het helemaal feest kan je filters overheen zetten lekker start en stop punten veranderen, dubbele envelopes, fx erover rare shit doen die niet in de FM synth zit. Of bv bij monofone analoge synths, lekker samplen en dan polyfone synths ervan maken ofzo...
inderdaad, ik doe dat ook veel. Zeker bij FM sounds is het perfect om daar de basis sound van te samplen en die dan met substractive synth methodes in de sampler verder te bewerken tot nieuwe sounds. Dat levert totaal andere resultaten op dan dat je die bewerkingen zou uitvoeren in de FM synthesizer zelf. Ik vind het voor het creatieve proces veel toevoegen om verschillende synthese mogelijkheden te combineren. De sampler blijft daarbij wel de ultieme vorm voor het vervolmaken van het klank beeld.

Daarom vind ik omnisphere 2 ook zo te gek nu, dat is in de nieuwe versie ook een soort van uber sampler geworden en het maakt niet uit wat je erin gooit maar vervolgens heb je al die extra mogelijkheden ineens. Jouw sample pack is daar ook perfect geschikt voor, ik ben benieuwd wat er gaat gebeuren als ik die samples van jou als bron gebruik in de Granulaire synth engine van omnisphere. Lijkt me fantastisch.

bedankt voor het sharen :okdan:
 
inderdaad, ik doe dat ook veel. Zeker bij FM sounds is het perfect om daar de basis sound van te samplen en die dan met substractive synth methodes in de sampler verder te bewerken tot nieuwe sounds. Dat levert totaal andere resultaten op dan dat je die bewerkingen zou uitvoeren in de FM synthesizer zelf. Ik vind het voor het creatieve proces veel toevoegen om verschillende synthese mogelijkheden te combineren. De sampler blijft daarbij wel de ultieme vorm voor het vervolmaken van het klank beeld.

Op de FS1R doe ik ook vaak alleen maar substractief (af en toe eens een algorithme varanderen doe ik dan nog wel) voor de rest lekker met een filtertje, ADSR en interne (!!!) fx eroverheen.

Living on the edge....
 
Is de FB-01 nou in wezen een DX100 of soort DX21, of toch niet? Tis waarschijnlijk gewoon,.. een FB-01 ! Maar er is teveel verschillende informatie op het net.....
 
4 operator FM synth de FB01 met dezelfde FM chip als de DX21 en DX100 de YM2164 https://en.wikipedia.org/wiki/Yamaha_YM2164
De FB01 is alleen veel meer multitrimbaal, maar basicly oneditbaar van de front, alleen met een computer editor.

Je hebt in principe 2 verschillende 4 operator FM synthese dingen van Yamaha:

4 operator met sinusgolven alleen (DX9, DX27, DX100, FB01 etc er waren ook andere merken die deze chip gebruikte Korg met zijn 707 en DS8 en vast nog wat andere)

en 4 operator met meerdere golfvormen die gebruikt maakt van de Yamaha YM2414 FM chip (TX81Z, DX11, YS100, 200, V50 etc.)
 
Smackos, thanks man! Gaat dit weekend zo mijn octatrack in, naast jouw andere packs.

En, ik heb al de hele week jouw reissued album op de headphones. Wat een goeie plaat; moody, freaky en bomvol toffe sounds. Hoe heb ik deze kunnen missen...
 
4 operator FM synth de FB01 met dezelfde FM chip als de DX21 en DX100 de YM2164 https://en.wikipedia.org/wiki/Yamaha_YM2164
De FB01 is alleen veel meer multitrimbaal, maar basicly oneditbaar van de front, alleen met een computer editor.

Je hebt in principe 2 verschillende 4 operator FM synthese dingen van Yamaha:

4 operator met sinusgolven alleen (DX9, DX27, DX100, FB01 etc er waren ook andere merken die deze chip gebruikte Korg met zijn 707 en DS8 en vast nog wat andere)

en 4 operator met meerdere golfvormen die gebruikt maakt van de Yamaha YM2414 FM chip (TX81Z, DX11, YS100, 200, V50 etc.)

Oke enige duidelijkheid, bedankt! Tis dus toch een soort DX100/21 ! Es kijken of ik er patches van die twee in kan laden. Dat je m niet kun editen vind ik ergens wel een plus; er is een geluid en dat heb je, geen gerommel tot in het oneindige er meer aan. Vind 'm iig voor simpele geluiden, bassen, xylofoontje etc toffer klinken dan de DX7, meer power ofzo. DX7 weer voor andere dingen.
 
1.Ik heb trouwens Mobistar als operator....
Heb ik ook maar dat is een 4G operator, geen 6 op. Soms gaat ie ook over Edge...
 
een 4 Op klinkt nou eenmaal anders dan een 6 Op, ik zeg niet eens dat het meer kan, alleen dat het anders klinkt.

Kan je op een 6op dan niet gewoon 2ops uitschakelen en 4op klanken fabriceren? Zou ie dan anders klinken dan op een 4op (indien al de rest (FX, D/A...) gelijk is)?
 
Back
Top