The DX FILES 300 yamaha DX samples

smackos

Gepokt en gemazeld
Lid sinds
25 oktober 2002
Berichten
6.604
Locatie
Scheveningen Beach
en weer een sample pack deze keer: The DX FILES -> 300 wav samples uit de DX100, 21, 7, 5 en TX81z van Ron Hardy smack heroine bassen tot satanische industrial NOISE pads etc.etc.etc.

FM freakynesssss all the way zonder de perikellen van het programeren!

te downloaden op http://www.legowelt.org

DX-Filessmall.jpg
 
Het is dat het Ron Hardy smack heroine bassen tot satanische industrial NOISE pads zijn :)
Thanks DX/TX altijd leuk speelgoed
 
lekker hoor!! avonden sample plezier!:okdan:
 
ja een dx21 is wat freakier dan een DX7, zeker exotischer soundpallette

????

Deze uitspraak lijkt me nogal onzin eerlijk gezegd.

Een DX21 kan weliswaar 2 patches stapelen, en heeft als extra een stereo chorus.
Maar de DX7 heeft met zijn 6 FM-operators (ipv 4), uitgebreidere Envelope level/rate parameters, uitgebreidere level/rate scaling (om maar wat te noemen) echt een breder, en als je wilt exotischer, sound palet dan de DX21. Misschien is de DX21 en (nog meer) zijn kleine broertje de DX100, in sommige kringen meer gehyped. Maar ik raak van hypes niet onder de indruk.

Niet voor niets kan mijn DX/TXconvert software wel DX21 patches converteren naar DX7 formaat, maar niet omgekeerd. Zie http://dxconvert.martintarenskeen.nl

Afgezien van de hype: zowel de DX7 als de DX21 zijn nog steeds heel lekkere synthesizers.
 
Ja het is natuurlijk persoonlijk maar de DX21 kan wat freakiere dingen omdat die dus kan stapelen en die romige chorus moet je ook niet onderschatten.

Hangt ook een beetje af wat voor muziek je ermee wilt maken natuurlijk, DX21 is ongeevenaard voor techno, house, IDM en rare toestanden (zeker als je de portamento aanzet) dat krakkemikkige staccato en rauwe pwooooooiiing geluid etc. Ook omdat die processor chip er soms wat moeite mee heeft enzo

Ik denk niet dat de DX21 echt gehyped is je kan ze zo goedkoop krijgen, de DX100 misschien wel omdat roger troutman die gebruikte maar die vind je ook nog wel voor 150 euro of minder, als je daar 400 euro voor betaald is het een behoorlijke kat in de zak ;)


ff een DX 4 operator klassiekertje, iets wat wel moeilijk met een DX7 gemaakt kan worden, maar misschien wel mogelijk hoor:

 
Nice, weer een mooie sample-pack voor de collectie!

Maar goed dat ik binnenkort een s2000 op m'n bureau krijg }:|
 
Weer een mooi samplepackie! Ik selecteer altijd de samples uit freeware samplepacks en er blijft dan vaak niet veel over. Dat hoeft bij jouw niet; de Legowelt samplepacks laat ik lekker intact! :)
 
Ja het is natuurlijk persoonlijk maar de DX21 kan wat freakiere dingen omdat die dus kan stapelen en die romige chorus moet je ook niet onderschatten.
...
ff een DX 4 operator klassiekertje, iets wat wel moeilijk met een DX7 gemaakt kan worden, maar misschien wel mogelijk hoor:
Wat een bullshit ! :stupid:stupid:stupid
Sinds wanneer is/kan een 4-op meer dan 6-op.

Ach ja, Synthforum.nl, hier hoor je haast niets anders dan bullshit !
 
Wat een bullshit ! :stupid:stupid:stupid
Sinds wanneer is/kan een 4-op meer dan 6-op.

Ach ja, Synthforum.nl, hier hoor je haast niets anders dan bullshit !

Jeetje, wat een gepikeerde reactie op iets niet eens zo contraversieels. Twee layers 4 operator met chorus kan dingen die je niet met 6 operator kan. Net als 6 operator dingen kan die je niet met twee layers 4 operator en chorus kan. Helemaal niet nodig om je slipje in de knoop te krijgen als iemand dat opmerkt.
 
Wat een bullshit ! :stupid:stupid:stupid
Sinds wanneer is/kan een 4-op meer dan 6-op.

Ach ja, Synthforum.nl, hier hoor je haast niets anders dan bullshit !

jaja vergeet niet je Rennies in te nemen :koffie:

een 4 Op klinkt nou eenmaal anders dan een 6 Op, ik zeg niet eens dat het meer kan, alleen dat het anders klinkt. Je kan er andere dingen mee doen. En ik zelf vind iets als een DX21 meer interessanter dan een DX7, omdat die gewoon freakier kan klinken meer karakter heeft voor mij. Gruiziger, ieler, chunkier, noiser, meer digitale artefacts etc.etc.etc.

Zo een frustrerende opmerking van jou kant laat alleen maar zien dat je een synth-o-beet bent en weinig van deze materie afweet! :doei:
 
Wat een bullshit ! :stupid:stupid:stupid
Sinds wanneer is/kan een 4-op meer dan 6-op.

Ja, maar "kan meer" was niet wat er gezegd werd; zelfs al gebruik je geen chorus of layering, dan nog heeft de DX7 andere level scaling en de wat rauwere geluidjes die je uit een 4-op krijgt zijn wat lastiger met een 6-op.
 
Een FM-voice samplen is als een foto nemen van een film en denken dat je nu de volledige inhoud hebt. Laat weten als je ooit zover bent hé. :stupid:stupid:stupid
Ach ja, zelfs moderators op dit synthforum bieden dezelfde kwaliteit hé : https://www.synthforum.nl/forums/show...&postcount=324

wat een complete noob opmerking :stupid

Ik sample heel vaak mijn synths, net als heel veel mensen. Dat is toch geen kwestie van "volledige inhoud" ....gewoon de geluiden samplen zodat je ze in je sampler verder kan bewerken....met FM is het helemaal feest kan je filters overheen zetten lekker start en stop punten veranderen, dubbele envelopes, fx erover rare shit doen die niet in de FM synth zit. Of bv bij monofone analoge synths, lekker samplen en dan polyfone synths ervan maken ofzo...

uberhaupt zo denken over het concept "volledige inhoud" bij synth sounds is raar naja zal wel aan mij liggen dan
 
Akkoordje samplen ook te gek, klinkt echt nooit als chordhold. Of je synthsample achteruit afspelen.
Allemaal te gek. Sowiese is de allerbeste synthsizer de sampler.
 
Back
Top