RCA 44BX Reparatie

Hoi Dazy,


Ik heb goede ervaringen met Xaudia in Engeland.
Daar heb ik twee B&O BM3 ribbon mics laten restaureren.
Ik ben erg tevreden over het resultaat en de prijs.

http://www.xaudia.com/xaudia/Home.html

Verder heb ik ook goede ervaringen met Olaf Rrinz in Duitsland.
Deze man heeft ooit een Beyer M500 en twee Mikrofon Bau MB301 ribbons voor me gerestaureerd.

http://www.vintage-microphones.de/

Succes!
 
Bedankt voor de replies

Ik heb zaterdag even contact gehad met Xaudia.
Vandaag gaat het naar hem op de post.
 
Bedankt voor de info, die Xaudia klinkt interessant.

Iemand toevallig nog bekend met adressen in NL of BE?


Matthew, was even benieuwd of je per mic de meest geschikte reparateur had gezocht, of dat dit meer van toeval afhing?
Het gaat in mijn geval ook om een Beyer ( de M500N(C) ).

Groeten!
 
Bedankt voor de info, die Xaudia klinkt interessant.

Iemand toevallig nog bekend met adressen in NL of BE?


Matthew, was even benieuwd of je per mic de meest geschikte reparateur had gezocht, of dat dit meer van toeval afhing?
Het gaat in mijn geval ook om een Beyer ( de M500N(C) ).

Groeten!

Hallo,


Ik heb een tijdje moeten rondvragen voordat ik de juiste man gevonden had.
Overigens is een andere optie voor de M500 ook nog Beyer zelf.
Maar daar hangt wel een ander (hoger) prijskaartje aan.

Wat je met een M500 overigens ook nog kan overwegen is het verwijderen van de ingebouwde highpass filter. Ik heb dit filter laten zitten omdat ik de M500 juist erg geschikt en waardevol vindt vanwege het vele hoog. (erg mooi op akoestische gitaar enzo).
 
Hi Matthew,

Dank je voor de reactie.

Ik had Xaudia eens een mailtje gestuurd voor een prijsindicatie. Ik kwam de M500 toevallig tegen, als het echt in de papieren gaat lopen weet ik niet of ik hem elf wil laten repareren. Dus Beyer zou afvallen (dacht ergens ook gelezen te hebben dat ze het niet meer doen, maar dat kan best anders liggen, een email aan ze leert uiteraard meer).

Hee, da's interessant dat high-pass filter. Ik dacht een schema te hebben gezien waarin de hele electronica bestond uit de ribbon-capsule en niets meer dan alleen nog zo'n Beyer 'donut' trafo, maar er zit kennelijk nog meer aan componenten in ? (Heb 'm afgezien van de headbasket nog niet verder opengemaakt)

Groet!
 
Ik heb inmiddels mijn 44bx laten repareren. Stewart Tavener van Xaudia is een zeer sympathiek iemand die alles zal doen om je tevreden te stellen. Je kan er van uit gaan dat hij je een objectief advies geeft in het geval je je mic daarheen stuurt voor vooronderzoek.
Schappelijke prijs ook.



Hi Matthew,

Dank je voor de reactie.

Ik had Xaudia eens een mailtje gestuurd voor een prijsindicatie. Ik kwam de M500 toevallig tegen, als het echt in de papieren gaat lopen weet ik niet of ik hem elf wil laten repareren. Dus Beyer zou afvallen (dacht ergens ook gelezen te hebben dat ze het niet meer doen, maar dat kan best anders liggen, een email aan ze leert uiteraard meer).

Hee, da's interessant dat high-pass filter. Ik dacht een schema te hebben gezien waarin de hele electronica bestond uit de ribbon-capsule en niets meer dan alleen nog zo'n Beyer 'donut' trafo, maar er zit kennelijk nog meer aan componenten in ? (Heb 'm afgezien van de headbasket nog niet verder opengemaakt)

Groet!
 
Ik heb inmiddels mijn 44bx laten repareren. Stewart Tavener van Xaudia is een zeer sympathiek iemand die alles zal doen om je tevreden te stellen. Je kan er van uit gaan dat hij je een objectief advies geeft in het geval je je mic daarheen stuurt voor vooronderzoek.
Schappelijke prijs ook.

Hi,

Inmiddels reactie van hem, snel, vriendelijk inderdaad en de prijs lijkt me inderdaad ook netjes. Hij stopt fully corrugated RCA-style ribbons in 't M500 type, dus dat is dan 'Sank-style' als ik het goed begrijp. Even meer over nalezen wat de resulterende mic zou gaan toevoegen aan de (cheaper maar tevredenstellende) aanwezige ribbons. Totaal (incl. shipping v.v.) zou ~EU150 gaan zijn, kijken of ik dat de investering waard vind.

Was jou Duitse M500 re-ribbon ook RCA-style, of de 'originele' Beyer-manier ?

Groet!
 
Hmm..dat weet ik eigenlijk niet.
Maar ik heb mijn Beyer niet bij Xaudia laten reviseren.
Dit is gedaan door Olaf Prinz.

Oops ja excuus, zo bedoelde ik het ook eigenlijk, welke benadering die Olaf qua ribbon gebruikt, orig of RCA. OK.
De Beyer was natuurlijk sowieso al Duits ;-)

Stom trouwens dat makkelijk loskomende interne gelijmde beschermkapje, wie weet hoeveel ribbons door loskomen ervan beschadigd zijn, terwijl het ding juist moet beschermen...

Groeten
 
Back
Top