Iemand ervaring met GB8, GL2400, GL2800 en/of Toft?

koediman

--<{(OoO)}>--
Lid sinds
11 augustus 2003
Berichten
3.484
Locatie
Rotterdam
Ben me een beetje aan het orienteren op de analoge mixer markt. Helaas is de dollar nogal duur geworden de laatste tijd waardoor ik de Tofts waar ik al lang over heb zitten dubben nu te prijzig vind. Vandaar dat ik nu ook kijk naar Soundcraft en Allen & Heath . Die GB8 en GL serie ziet er qua features supergoed uit voor de prijs maar klinkt het ook ergens naar?

Ter referentie, mijn eerdere mixers: Soundcraft live 4/2 (heette die zo? de eerdere versie van de LX7 zeg maar) die was me te budget, wel lekkere eq maar geen headroom. Heb even een Soundtracs Topaz gehad maar kon er niet mee overweg, misschien te clean? eq's niet zo fijn? Momenteel mix ik op een jaren 80 Soundcraft slagschip, de 600b. klinkt mij goed genoeg, lekkere eq en veel auxen maar is nogal groot en zwaar en ik wil iets compacter gaan.
Tweedehands laat ik voorlopig liever buiten beschouwing. Digitaal is geen optie.
 
Puntje bij A&H is wel dat ze wellicht de slechtste support ooit hebben, vergelijkbaar met upc of tele2 maar dan ook onbeschoft. Zaehl is fantastisch maar flink prijzig, kan je ook een fraaie auto voor kopen.
 
Puntje bij A&H is wel dat ze wellicht de slechtste support ooit hebben, vergelijkbaar met upc of tele2 maar dan ook onbeschoft. ...

Oh, dat is bad news.

Ik overweeg (misschien wordt dat nu wel overwoog) binnenkort een A&H ZED 436 te kopen, die, net als de ZED 428, veel betere EQ heeft dan de goedkopere ZED's.

Maar er schijnen vaak problemen met de voeding van die ZEDs te zijn; die begeven het blijkbaar nogal vaak binnen 1 - 2 jaar. Ook nog slechte service is dan het laatste waar je op zit te wachten.
 
Het is ook vooral met computergerelateerde zaken, dat besteden ze uit, oa Ploytec geloof ik, dus ze weten niet zo goed wat ze moeten vragen en zoeken direct naar redenen waarom ze geen support hoeven te verlenen. M'n slechtste ervaring sinds UPC, zonder twijfel.
 
Ah, toch wel jammer, dat van die slechte service. Ik had juist de GL2800 als interessantste optie op het oog. Hoeft nog geen dealbreaker te zijn dus als iemand laaiend enthousiast is over de sound hoor ik het graag.
 
Ik vond de mentaliteit ook vrij schokkend...
 
Als heads up kan ik melden dat de (nu verouderd een beetje) ZEDR16 erg fijn klinkt. Heeft geen software
ellende dus hoef je ze ook niet vaak te bellen :D .
Qua ervaring heb ik niet hetzelfde als 154. Mijn mixer had na een half jaar een FW issue en dat heb ik laten
repareren onder garantie, was geen punt en de helpdesk destijds (forum) was best responsive.
Als je cheapisch een goed klinkende FW/analoog zoekt, is een 2e hands ZEDR16 misschien best ok voor je?
 
Wellicht hebben ze met de producent van de firewirekaarten een beter onderliggend support-contract, met die Ploytec-rommel(usb-varianten) was al vrij snel duidelijk dat dat ze er niet zoveel van wisten en mee konden, en de reacties van support waren al vrij snel zuur persoonlijk en naar. Heel formeel maar dan wel met hele rare opmerkingen tussendoor. En nul hulp, geen interesse in details, hoefden geen logs of system-info, hadden duidelijk geen kaas van OSX gegeten dus enkel windows-specifieke algemene tips terug, echt behoorlijk droevig. Userfora van A&H zijn ook leuk leesvoer als je wilt zien hoe dingen snel kunnen escaleren, zeker voor de Xone's.

Jammer want inderdaad, in de kern zijn het best goed doordachte apparaten. Maar hun sterkste kracht is productontwikkeling, de rest is made in China en supported by Waldorf en Statler.
 
Toft is toch wel een andere league dan de A&H of Soundcrafts die je noemt.Dat zijn toch echt budget mixers war je op een gegeven moment tegen de beperkingen aanloopt. Denk dan vooral in EQ en Summing.
Wanneer je iets betaalbaars en vergelijkbaars als Toft wil kan je beter kijken naar 2ehands pro tafels.
Soundcraft Sapphire, A&H Sabre, Amek Angela, Soundtracs IL series
 
Wellicht hebben ze met de producent van de firewirekaarten een beter onderliggend support-contract, met die Ploytec-rommel(usb-varianten) was al vrij snel duidelijk dat dat ze er niet zoveel van wisten en mee konden, en de reacties van support waren al vrij snel zuur persoonlijk en naar. Heel formeel maar dan wel met hele rare opmerkingen tussendoor. En nul hulp, geen interesse in details, hoefden geen logs of system-info, hadden duidelijk geen kaas van OSX gegeten dus enkel windows-specifieke algemene tips terug, echt behoorlijk droevig. Userfora van A&H zijn ook leuk leesvoer als je wilt zien hoe dingen snel kunnen escaleren, zeker voor de Xone's.

Jammer want inderdaad, in de kern zijn het best goed doordachte apparaten. Maar hun sterkste kracht is productontwikkeling, de rest is made in China en supported by Waldorf en Statler.


Oef, dat is wel naatje ja. Er is niets vervelender dan niet (verder) geholpen worden.
Ik geloof ook dat er met de ZEDR16 wat issues waren later, maar zolang die van mij blijft werken... 'knock on wood'..
Moet zeggen dat ik na deze tafel geen A&H meer neem.
 
Toft is toch wel een andere league dan de A&H of Soundcrafts die je noemt.Dat zijn toch echt budget mixers war je op een gegeven moment tegen de beperkingen aanloopt. Denk dan vooral in EQ en Summing.
Wanneer je iets betaalbaars en vergelijkbaars als Toft wil kan je beter kijken naar 2ehands pro tafels.
Soundcraft Sapphire, A&H Sabre, Amek Angela, Soundtracs IL series

Bedankt voor de tips, ik ben me momenteel ook wel een beetje op de 2dehandsmarkt aan het orienteren. Heb nu ook een redelijk fijne oude mixer maar wil eigenlijk wat kompakter. dat wordt dus een beetje lastig bij die wat oudere exemplaren. Tevens ben ik wat huiverig voor eventueel onderhoud dat nu of in de toekomst gepleegd moet worden. Misschien toch maar tzt voor een Toft gaan dan.
 
Ik heb sinds een poosje een Midas Venice 320 (zonder Firewire).
Een erg fijne mixer, met veel routing opties, strakke eq en fijne summing.
Tweedehands in goede staat met flightcase voor zo rond de 1200 wel te vinden.
 
Tijdje naar de Toft gekeken, maar gek genoeg werd ik daar door velen juist vanaf gepraat wegens de tegenvallende build-quality. En dat is minder een probleem met een hoop als een tank gebouwde tweedehands tijgers, zeker na een goeie recap-sessie.
 
wederom bedankt heren, het wordt allemaal meegenomen.

Nog even over recappen (eigenlijk iets wat ik wil vermijden wegens extra romslomp). Hoeveel tijd/geld kost dat nou zo ongeveer voor een 32 kanaals mixer? Zelf begin ik er niet aan dus er moet een prof tech ingeschakeld worden.
 
zed r16 is goed heb die gehad prijs kwaliteit beste dat er is
x-desk is een stapje of twee hoger, maar dan betaal je ook meer
ik zou tofts en dergelijke overslaan en meteen naar niveau ssl, api of zo gaan
beste een keer goedkopen ipv blijven upgraden

mijn x-desk staat trouwens te koop om wat ander spul te kunnen kopen
 
Back
Top