Frequencer - Next generation hardware sequencer

Volgens de data sheet heeft de TI LMC608x overigens een on-typisch lage output impedance.:
Ik heb in de datasheet gekeken maar ik kan niet vinden wat de uitgangsimpedantie is, maar de uitgang gaat niet helemaal naar 0V, hoe dichtbij is afhankelijk van de belasting.
Ik heb even door de thread heen gelezen en begrijp waarom je niet de voeding wil aanpassen. Ik zou even een test doen met een dip versie en kijken of het resultaat acceptabel is.
Houd er rekening mee dat datasheets niet alleen voor/door technische mensen wordt geschreven maar dat er ook marketing mensen mee bezig zijn en dat wat mindere eigenschappen niet meteen boven komen of niet vermeld zijn of uit een grafiekje of tabelletje op een pagina achteraan in de datasheet moeten worden gedestilleerd.
Door te versterken met een factor 2 wordt ook het kleinste stapje dat je kan produceren 2x zo groot. Dat is in jouw geval ongeveer 2,5mV( +/- de afwijking van de DAC van 1,25mV). Ik weet niet wat voor eisen je stelt aan de nauwkeurigheid.

@MarcMarc,
Ah je bedoelde ingangscapaciteit, lijkt me voor deze toepassing niet heel relevant, met 100k gaat het ook wel werken. 10M en een probe ga je wel zien ja
 
2,5mV is stappen van 3 cents. Ik denk dat dit wel te overleven is qua nauwkeurigheid, anders moet ik naar een 16 bits DAC inderdaad.
 
Back
Top