Power Amp naar actieve speakers (PA-150 - KRK)

doitself

Nieuwkomer
Lid sinds
5 januari 2012
Berichten
14
hallo,

ik heb onlangs een Roland PA-150 mixer gekocht voor een maat van me. ik bedacht me alleen later dat hij actieve speakers heeft, namelijk KRK VXT-8's. kan iemand mij vertellen of hij die zonder problemen aan kan sluiten op de Power Amp. ik kan me voorstellen dat als het kan, het op op de Rec Out zal moeten..

zie bijlage voor beeld!

met vriendelijke groet,

Bas
 

Attachments

  • photo (1).jpg
    photo (1).jpg
    77,2 KB · Bekeken: 119
  • photo (2).jpg
    photo (2).jpg
    67,3 KB · Bekeken: 97
bedankt voor je reactie!

ik ben nog wel een beetje voorzichtig. zou je met die Monitor out niet ook direct je speakers kunnen aansturen? of kan dat echt alleen met de Speakers uitgang met de bliksemschicht erboven?

kan wel wat zekerheid gebruiken als ik straks z'n KRK's aansluit op z'n verjaardag haha.

iemand ervaring met deze opstelling?
 
Ik heb deze versterker vroeger veel op het podium gebruikt. De Krk´s dus niet op de speaker uitgang aansluiten, maar idd op de monitor uitgang.
 
alles is line niveau op de speaker uitgangen en mics na. dus op de lineoutputs is het veilig om amps of actieve versterkers aan te hangen

mix out is opname van de hele mix
monitor out is controlroom out en heeft hoogt waarschijnlijk een potmeter om je monitors harder of zachter te zetten zonder dat je de masterfader na beneden hoe te halen zodat je de mix out of rec out zou beïnvloeden.

versterkers of actieve speakers op de monitor out of eventueel de master/mix out als je niet opneemt. en passieve speakers alleen op de uitgangen met bliksem eraan. daar geen amp of actieve speakers aanhangen tenzij je een amp hebt met high inputs en dat lijkt me sterk.

succes
 
Back
Top