Mars & Brown: 'The Question Song'

Ik vind het helemaal niet op Alan Parsons lijken. Deze muziek is veel ingewikkelder dan die van Alan Parsons. Nou ken ik lang niet alles van de beste man, maar datgene wat ik wel ken lijkt er echt niet op. Mooie recht toe recht aan liedjes met een fluwelen, Paul Young-achtige stem.
 
Klinkt prima, niet te gepolijst allemaal maar wel lekker open.

ik denk dat 'gepolijst' klinken m.b.v. een Yamah DJX keyboard onmogelijk is!

-Een basklank uit de DJX legt geen lage fundering om op te bouwen
-Een solo Synth is dun en iel en verdwijnt meteen op de achtergrond
eh....enzovoort! :mexico:
 
Je zou bijna overwegen om de hele track opnieuw op te nemen.

Is een heel knap gegeven en net daarom had ik de track niet gepost en eerder gedaan wat Dokter voorstelde. Zijn comment is exact de nagel op de kop !
Helaas maar de piano sound trekt nergens op en is soms veel te 'carré' gespeeld voor dit genre. Al wil ik het geheel wel in z'n context plaatsen want ik luister eerder naar arrangement en compositie en dat zit hier helemaal goed !!
De synthsolo : YES !
Dit is echte muziek zoals je zelden hoort op SF. Dus ja hoor, steengoede 'demo' en die verdient het om nog eens opnieuw te worden gedaan. Liefst met echte drums, bas, blazers...in een hele dure studio.

Maar stel dat bovenstaand echt zou lukken, dan moet je toch ook beseffen dat dit genre een echte niche geworden is waar helaas intussen wat minder liefhebbers voor zijn wegens 'te moeilijk' (en misschien wat gedateerd hoewel onterecht)

al voelt het voor mij niet dat ik hier prof met mixen bezig was. meer met arrangeren.
En dat is dan ook meteen het belangrijkste. Compositie-vocals-arrangement -mix. Liefst in die volgorde. Fijn om te lezen dat er nog mensen op die wijze muziek maken in plaats van hopeloos 4/4 gedreun dat nergens naar toe gaat.
(al hou ik af en toe ook wel van gedreun)
 
Last edited by a moderator:
Is een heel knap gegeven en net daarom had ik de track niet gepost en eerder gedaan wat Dokter voorstelde. Zijn comment is exact de nagel op de kop !
Helaas maar de piano sound trekt nergens op en is soms veel te 'carré' gespeeld voor dit genre. Al wil ik het geheel wel in z'n context plaatsen want ik luister eerder naar arrangement en compositie en dat zit hier helemaal goed !!
De synthsolo : YES !
Dit is echte muziek zoals je zelden hoort op SF. Dus ja hoor, steengoede 'demo' en die verdient het om nog eens opnieuw te worden gedaan. Liefst met echte drums, bas, blazers...in een hele dure studio.

Maar stel dat bovenstaand echt zou lukken, dan moet je toch ook beseffen dat dit genre een echte niche geworden is waar helaas intussen wat minder liefhebbers voor zijn wegens 'te moeilijk' (en misschien wat gedateerd hoewel onterecht)


En dat is dan ook meteen het belangrijkste. Compositie-vocals-arrangement -mix. Liefst in die volgorde. Fijn om te lezen dat er nog mensen op die wijze muziek maken in plaats van hopeloos 4/4 gedreun dat nergens naar toe gaat.
(al hou ik af en toe ook wel van gedreun)

je (en de dokter) hebben helemaal gelijk: je zou dit veel beter kunnen uitvoeren en dan zou ik ook denken aan echt instrumenten inplaats van deze lullige uitvoering, bijna hoofdzakelijk uit een flut DJX yamaha speelgoed keyboard/synth
vooral die piano is vreselijk qua klank, ik had toen niets beters in huis,

een vriend had dus de tekst met melodie bedacht als verjaarskado voor zn dochtertje, ik heb er harmonieën, vorm en arrangementen bij bedacht en dit kwam er zo ineens uit,spontaan in een roes van totale focus en inspiratie, dus geen idee eerst wat het zou worden en inderdaad nogal gedateerde stijl
hetis een soort soul,R& B, jazz achtig stuk en mijn eigen gekte daar voorzichtig door heen geweven, maar niet de muziek waar mee ik me meestal mee bezig hou, ik ben nogal en kameleon en voel me thuis in alle stijlen en verlies me zelf daar nogal snel in ook, ook qua compositie maar beperk me even de komende tijden nu tot mijn persoonlijkste stijl muziek ,anders blijf ik maar zweven tussen van alles en nog wat

ik ben trouwens wel een voorstander van gedateerde muziek, voel me een stuk meer thuis in het verleden van de 60/70-er jaren en hoop dat toch op een of andere manier straks aan de man/vrouw/groupie te brengen, een soort comeback/revival kan ook soms juist werken!

ik ben echt niet vies van 4/4 funk,grooves en disco, alleen niet 4 on the floor met techno invloeden, ik ga me al snel vervelen en wil iets wezenlijks muzikaals horen in de vorm van raak gekozen melodieen ,akkoorden en ritmes

eh, Micheal Jackson snap ik volkomen maar A van Buuren doet me echt niks!
 
Last edited by a moderator:
Nee en ja zo klinkt het wel eigenlijk, als spinazie .. vers!
:{

verse spinazie kort even wokken, lekker!!

je kan er ook van alles bij doen: knoflook, sambal of rode pepers,
kwak zachte geitenkaas is helemaal niet te vers maden!

niet vergeten voor of na spinazie een flinke slok citroensap of iets dergelijks met veel vitamine C te nuttigen, dat breekt de nitraat/nitriet af of zo iets dergelijks,


mvg,

Popeye de sailor-man :D :kimono:
 
eh, Micheal Jackson snap ik volkomen maar A van Buuren doet me echt niks!

Mmm, hier wil het volgende over kwijt : ik beschouw mezelf als een echte muzikant ook door opleiding en doorheen m'n leven heb ik als intussen 50-jarige zowat alle stijlen trachten te begrijpen. En nog steeds. Van klassiek over experimenteel, Fusion, Metal, Techno of Wereldmuziek. Ik 'leef' muzikaal echter helemaal niet in het verleden en ben de Beatles en sommige anderen 60's, 70's, 80's, 90's en alle ouwe teuchel die teveel wordt gespeeld op de radio intussen wel spuugzat gehoord.

Net m'n onverzadigbare honger doet me luisteren naar de meest recente EDM.Die overigens kan en mag gecatalogeerd worden als snelle hap. Maar er zijn ook heel 'waardevolle' (dat bepaal je zelf) hedendaagse pop muziek groepen als Rhodes (luister het wondermooie 'Turning Back' op YouTube) of First Aid Kit (Emmylou...mmmm) of Phaleh (Afterglow) Soms zit ik uren te freewheelen op YouTube of Soundcloud in de hoop wat spannends te ontdekken. Kijk bv naar het aantal hits van Rhodes. Bedroevend laag voor zo een fijne muziek !

Er is zoveel machtige, nieuwe hedendaagse muziek, tot en met Amerikaanse bands waar je hier nooit van hebt gehoord zoals Secret Machines (Alone Jealous & Stoned is een juweel!) of Trifonic (Transgenic) dat het zonde is om al te lang in het verleden te blijven hangen. Toen ik na het eerder toevallig ontdekken op SoundCloud las dat Trifonic alle muziek had geschreven voor Assasins Creed (PS3), was m'n interesse meteen helemaal gewekt, want verder kent niemand ze. Nu goed, over smaken kan je niet argumenteren. Michael Jackson is goed. De Beatles zijn goed. Dat weet intussen ongeveer iedereen. Maar er is ook (te) veel mooie nieuwe en evenwaardige muziek om niet op ontdekkingsreis te gaan. Hoe ga je anders Royal Blood - Little Monster ooit goed vinden ? Maak jezelf en je buren blij, drink een Duvel of 2 en zet deze laatste band op "volume volledig open".
See what I mean ?
 
Laatst gewijzigd:
verse spinazie kort even wokken, lekker!!

je kan er ook van alles bij doen: knoflook, sambal of rode pepers,
kwak zachte geitenkaas is helemaal niet te vers maden!

niet vergeten voor of na spinazie een flinke slok citroensap of iets dergelijks met veel vitamine C te nuttigen, dat breekt de nitraat/nitriet af of zo iets dergelijks,


mvg,

Popeye de sailor-man :D :kimono:

Je klinkt als een liefhebber, kan ik waarderen
Eerlijk doet spinazie me weinig, ik doe dit alles met snijbiet
Verder klopt het recept exact :halleluja
 
Je klinkt als een liefhebber, kan ik waarderen
Eerlijk doet spinazie me weinig, ik doe dit alles met snijbiet
Verder klopt het recept exact :halleluja

snijbiet heb ik nog nooit in huis gehad, dat ga ik snel eens proberen
als ik het kan vinden, ben benieuwd!

en voordat moderators dit off-topic geklets afkappen:

in zowel spinazie als snijbiet zit een stofje wat via je de huid van de vingertoppen weer
het lichaam verlaat en wetenschappelijk onderzoek heeft aangetoond dat deze
stof de verkleuring van wit plastic tegengaat, dus spinazie-etende keyboard en synthesizerspelers houden op die manier hun toetsen mooi wit !
:geslaagd:
 
Mmm, hier wil het volgende over kwijt : ik beschouw mezelf als een echte muzikant ook door opleiding en doorheen m'n leven heb ik als intussen 50-jarige zowat alle stijlen trachten te begrijpen. En nog steeds. Van klassiek over experimenteel, Fusion, Metal, Techno of Wereldmuziek. Ik 'leef' muzikaal echter helemaal niet in het verleden en ben de Beatles en sommige anderen 60's, 70's, 80's, 90's en alle ouwe teuchel die teveel wordt gespeeld op de radio intussen wel spuugzat gehoord.

Net m'n onverzadigbare honger doet me luisteren naar de meest recente EDM.Die overigens kan en mag gecatalogeerd worden als snelle hap. Maar er zijn ook heel 'waardevolle' (dat bepaal je zelf) hedendaagse pop muziek groepen als Rhodes (luister het wondermooie 'Turning Back' op YouTube) of First Aid Kit (Emmylou...mmmm) of Phaleh (Afterglow) Soms zit ik uren te freewheelen op YouTube of Soundcloud in de hoop wat spannends te ontdekken. Kijk bv naar het aantal hits van Rhodes. Bedroevend laag voor zo een fijne muziek !

Er is zoveel machtige, nieuwe hedendaagse muziek, tot en met Amerikaanse bands waar je hier nooit van hebt gehoord zoals Secret Machines (Alone Jealous & Stoned is een juweel!) of Trifonic (Transgenic) dat het zonde is om al te lang in het verleden te blijven hangen. Toen ik na het eerder toevallig ontdekken op SoundCloud las dat Trifonic alle muziek had geschreven voor Assasins Creed (PS3), was m'n interesse meteen helemaal gewekt, want verder kent niemand ze. Nu goed, over smaken kan je niet argumenteren. Michael Jackson is goed. De Beatles zijn goed. Dat weet intussen ongeveer iedereen. Maar er is ook (te) veel mooie nieuwe en evenwaardige muziek om niet op ontdekkingsreis te gaan. Hoe ga je anders Royal Blood - Little Monster ooit goed vinden ? Maak jezelf en je buren blij, drink een Duvel of 2 en zet deze laatste band op "volume volledig open".
See what I mean ?

bedankt voor je betoog maar dit is wel heel erg persoonlijk allemaal en voor iedereen weer anders,
ik ben compleet anders ingesteld en bezig en dat wou ik ook heel graag zo houden! :-)

wat voor muziakle opleiding heb je gedaan?
 
@SkeleTmV:

ik heb muziek van je beluisterd op Soundcloud, zeer okay!
subtiel en kwalitatief mooi
en nog gekker: ik hoor mezelf ergens terug in je muziek, bijzonder! nog nooit meegemaakt!!

ik heb ook een drum and bass periode gehad, bezeten was ik er van maar snapte nooit die beats
zat ze noot voor noot zelf te programmeren en met de minimale studio die ik had kwam ik niet erg ver
 
Zolang het draadje niet dreigt te ontsporen of werkelijk ontspoort, hoef je daar niet zo bang voor te zijn :).


de omschreven angst daarvoor was ook meer om een grap over spinazie leuk aan te kleden!

zo nu en dan moet ik even grappen in het leven, aard van het beestje 8o)
 
Back
Top