Mars & Brown: 'The Question Song'

MarsMusica

Award Winning Composer
Lid sinds
1 mei 2007
Berichten
4.802
nog steeds midden in sessies oude tapes luisteren en toen kwam ik dit tegen. dus van cassette naar digitaal en naar mp3..

dit was (zo als meerdere muziekjes van mij) een persoonlijk verjaardagskado voor iemand.
Vriend kwam met verzoek muziek te maken bij zijn zangmelodie met tekst en in no time had ik door extreme inspiratie een heel muziekgebeuren om zijn zang gezet. Grappig dat uit mijn Zappaiaanse-Brein in eens zoiets te voorschijn kan komen.

-zelf bij elkaar geharkte drumsamples uit de Emu EMAX II
-Zang lijn
-wat gitaar dingetjes erbij
(blazers en synth FX wellicht ook samples uit EMAX sampler)
De rest komt uit een Yamaha DJX keyboard

:mexico:

Mars & Brown: 'The Question Song'
 

Attachments

  • questionsong2.mp3
    7,9 MB · Bekeken: 19
Laatst gewijzigd:
van tape en oud cassettedeck klinkt het toch wat te gruizig hoor ik nu....
maar de geoefende oren horen daar wel door heen.
 
Laatst gewijzigd:
Tjonguh.. lekker hoor :okdan: diggin it <3 heerlijke compositie

Er zit een licht drop-outje in maar klinkt qua mix zeer zeker oke. Die blazers zijn toch ernstig realistisch voor samples... maar serieus.. dit is erg dikke shizzle.. hier moet je trots op zijn man :mega:
 
Nou ja, ik zou toch zweren dat ik hier vanmiddag al een commentaar op had achtergelaten. Vreemd... Ik vind hem prachtig en vroeg me af wie deze vocalist is.

Je zou bijna overwegen om de hele track opnieuw op te nemen.
 
Tjonguh.. lekker hoor :okdan: diggin it <3 heerlijke compositie

Er zit een licht drop-outje in maar klinkt qua mix zeer zeker oke. Die blazers zijn toch ernstig realistisch voor samples... maar serieus.. dit is erg dikke shizzle.. hier moet je trots op zijn man :mega:

ik wil het bijna niet geloven, maar bedankt!! al voelt het voor mij niet dat ik hier prof met mixen bezig was. meer met arrangeren.
yamaha DJX keyboard als basis geluids bron en qua mix totaal geen controle behalve EQ van de tafel op de totaal mix. dat is niet echt mixen te noemen maar aan de andere kant..ik heb mn best gedaan met beperkte middelen iets te bereiken.

ik was zeer blij met de compositie en arrangement maar niet met de rest. die piano uit de DJX is zeer lelijk, maar het kan er net mee door...daar begon al mijn frustratie toen..

die blazer samples zijn denk ik uit de EMU sample libary..ik weet het niet meer..moet haast wel. of toch DJX? of een mix van die 2.
de synth solo klank is in een eerdere versie wel een stukje mooier!

ben benieuwd wat je bedoeld met een dropje in de mix.
 
Nou ja, ik zou toch zweren dat ik hier vanmiddag al een commentaar op had achtergelaten. Vreemd... Ik vind hem prachtig en vroeg me af wie deze vocalist is.

Je zou bijna overwegen om de hele track opnieuw op te nemen.

die zanger ken ik al heel lang. samen o.a. in een band gezeten. samenwerken met hem leverde altijd iets bijzonders en moois op!
net zo als MacGyverGear een muzikaal iemand met een dijk van een gouden stem!

dit komt van een cassettebandje dus als ik de hele boel zou recallen en digital opnemen, dan zou je weer iets anders horen. misschien dat ik het zelf nog ga doen en hier posten. wel veel werk misschien..
het probleem met mij is dat ik te veel muziek heb gemaakt. van salsa, flamenco, klassiek tot dit soort soul achtige dingen. voorlopig ga ik alleen werken aan muziek die het dichtst bij me staat en min of meer onder een noemer te brengen is.
dit stuk valt daar niet onder en laat ik voor wat het is....ik moet toch keuzes maken uit 100den ideen en nummers . om gek van te worden! }:|
 
hier het solootje uit een eerdere versie. vind ik beter klinken en wou het eerst hierin plakken maar dat werkte niet..het blijft DJX kwaliteit natuurlijk:
 

Attachments

  • solo.mp3
    860,4 KB · Bekeken: 26
Wow.. lekker hoor :okdan: Vind het geluid niet eens zo verkeerd maar je hoort idd wel zo'n typisch rompler karakter in 't filter.. Muziek is echt super lekker :)
 
Oh.. en dank voor het compli hierboven.. ::W

Met drop-out bedoel ik het lichte terugvallen in het hoog.. maar het is dus echt minimaal :) Heb zelf opnames die echt niet meer om aan te horen zijn..
 
wel even eerlijk:
ik heb die solo niet op deze snelheid ingespeeld. als ik dat kon, dan..eh...wauw!

ik heb de sequens voor de solo zo ver vertraagd dat ik het qua tempo voor mij nog net te doen was als non-keyboard-speler maar dat het wel muzikaal bleef als ik het weer op normale tempo afdraaide.
en ik zal wel wat ge-edit hebben aan de solo maar ik weet niet meer wat.
 
Oh.. en dank voor het compli hierboven.. ::W

Met drop-out bedoel ik het lichte terugvallen in het hoog.. maar het is dus echt minimaal :) Heb zelf opnames die echt niet meer om aan te horen zijn..


soms krijg je zo veel saturation, bandcompressie/ verzadiging, hoogaf, en al die dingen... door cassettebandjes ...dat als je daar eenmaal aangewend raakt, het origneel in hifi niet meer kan aanhoren!

ik blijf een fan van bandopnames en heb ietsje spijt dat ik mijn AKAI pro heb verkocht. de enige AKAI met 2TK inplaats van die 4 sporen huistuinkeuken machines...
 
Ja inkoppertje qua superlekker juist ook het hoge ijzergehalte
Ook grote waardering dit online te zetten, meer graag!
:W

bedankt!
al is dit niet de soort muziek waar ik naar luister, ik vind het potentieel
ook zeker ok klinken
ik hoor mn strijd erin terug van werken met minderwaardige klanken en ik
denk (weet wel zeker!) dat het een stuk beter zal klinken met echte drums, piano,bas, blazers,enz

die opmerking over 'hoog ijzergehalte' vind ik wel interessant klinken!
wat mag dat betekenen? dat het klinkt als een bak verse spinazie? :D:kimono:
 
Ja! Meer! Ik ben ook net jarig geweest en ik wil eigenlijk ook wel zo'n kado. :)


had ik niet al een keer jouw zang ver-Marsmusic-t
!


Een lied aan jezelf opgedragen: " Will..........!" :kroon:
 
Nice. Qua sfeertje en vocal doet het me ook een klein beetje aan Alan Parsons denken.

ik ken Alan Parsons zijn muziek totaal niet

volgens mij wel een eigenzinnige notenbrijer!

heb je een tip voor muziek van hem ?
 
Back
Top