Kosten 1ste Release 300/500 stuks ?

Origineel geplaatst door MadR
in london hebben ze het masteren en snijden zoiezo beter door
zelf vind ik de kwaliteit van RI altijd te wensen over .. maar dat zal wel door dat slecht masteren enzow te maken hebben.
London is wel duur .. dat wel maar voor me gevoel krijg je daar wel wat voor terug .. nederlandse masteraars willen dat weleens ontkennen .. ;)

Ik vind buitenlands vinyl altijd beter ( ja ook psychologisch natuurlijk) en bij RI heb ik vaak het idee dat het doffer wordt bij veel draaibeurten . .terwijl buitenlands vinyl dan juist wat extra karakter krijgt ..

Ben 't er niet mee eens, voor mij is RI de beste perserij die ik ken, ook voor langere tijd met veel draaien van de platen.
Ligt idd meer aan de mastering meestal, aangezien ik het (geen) verschil regelmatig hoor ivm verzamelcd's waar de tracks soms eerder op staan dan op plaat.

Buitenlands vinyl vind ik niet snel beter, italiaanse platen (d-boy) klinken goed en voelen goed aan, ondanks de soms slechte producties.

Ik zou zeggen, laat mij een keer wat masteren en vergelijk dat met andere masteraars die minstens 2x duurder zijn.
:)
 
Origineel geplaatst door brz
Een plaat compleet bij RI circa 500 stuks (overpersing) inclusief labels binninhoes 2 holes buitenhoes zwart 2 holes kost je rond de 1150 euro's inlc. BTW. En met een productie in eigen beheer formulier hoef je dus geen Buma Stemra te betalen...
Heel zwart/wit simpel gezien zou je dus met 3 euro per stuk en dan allemaal verkopen al uit de kosten zijn. Zou toch haalbaar moeten zijn als je die vinyls zo goedkoop houdt?
 
Origineel geplaatst door Niel


Ik zou zeggen, laat mij een keer wat masteren en vergelijk dat met andere masteraars die minstens 2x duurder zijn.
:)

ben benieuwd:
metro2.jpg
 
Hoi

Dus als ik het goed begrijp.......masteren en een laquer maken kost mij bij Alchemy Mastering 180 pond ex VAT delen door een overdreven 10 is 18 pond.. vet.
Geef mij je telefoonummer maar, cheap as shit deze gast..
Of is het dan alleen het masteren (proest), het snijden van de laquer is in Londen echt beter dan dat ze bij RI doen, klinkt idd altijd doffig (alsof ze een kartonnen doos als datspeler gebruiken).

Groeten Bruce
 
Origineel geplaatst door Niel
Ben 't er niet mee eens, voor mij is RI de beste perserij die ik ken, ook voor langere tijd met veel draaien van de platen.
Ligt idd meer aan de mastering meestal, aangezien ik het (geen) verschil regelmatig hoor ivm verzamelcd's waar de tracks soms eerder op staan dan op plaat.

Buitenlands vinyl vind ik niet snel beter, italiaanse platen (d-boy) klinken goed en voelen goed aan, ondanks de soms slechte producties.

Ik zou zeggen, laat mij een keer wat masteren en vergelijk dat met andere masteraars die minstens 2x duurder zijn.
:)

ik ga nu wat lulligs zeggen
maar je moet het maar niet al te persoonlijk nemen ..
(tis ook redelijk dogmatisch .. dus zie het in het juiste perspectief ;) )

maar de tracks die ik van jou heb gehoord (en veel andere hardcore .. zie nieuwe paul elstak .. hardcore blaat)

klinken voor geen meter in mijn optiek ..

ik moet bijv. een bass voelen en horen !

ik heb amerikaanse mastering gehoord met allemaal van dat manley spul
en ik zeg je ... daar kan echt niks tegen op .. MAAR is redelijk afhankelijk van het bronmateriaal

nou klinkt dat allemaal redelijk arrogant ... en dat is het ook
maar dat komt meer door de alchol ... }:|

maar luister dit maar eens

en kijken hoeveel dynamiek je overhoudt als je dit op zijn hardst zet en dan luisterd hoe hard je eigen producties kunnen

ik zweer je dat je effe moet slikken ..

maar als je de uitdaging aandurft .. dan zie ik graag een mp3 van jou muziek verschijnen ..
als het nog beter kan hoor ik het natuurlijk graag .. want ik ben ook maar een nono met een grote bek

}:| :L
 
Origineel geplaatst door MadR
ik ga nu wat lulligs zeggen
maar je moet het maar niet al te persoonlijk nemen ..
(tis ook redelijk dogmatisch .. dus zie het in het juiste perspectief ;) )

maar de tracks die ik van jou heb gehoord (en veel andere hardcore .. zie nieuwe paul elstak .. hardcore blaat)

klinken voor geen meter in mijn optiek ..

ik moet bijv. een bass voelen en horen !

ik heb amerikaanse mastering gehoord met allemaal van dat manley spul
en ik zeg je ... daar kan echt niks tegen op .. MAAR is redelijk afhankelijk van het bronmateriaal

nou klinkt dat allemaal redelijk arrogant ... en dat is het ook
maar dat komt meer door de alchol ... }:|

maar luister dit maar eens

en kijken hoeveel dynamiek je overhoudt als je dit op zijn hardst zet en dan luisterd hoe hard je eigen producties kunnen

ik zweer je dat je effe moet slikken ..

maar als je de uitdaging aandurft .. dan zie ik graag een mp3 van jou muziek verschijnen ..
als het nog beter kan hoor ik het natuurlijk graag .. want ik ben ook maar een nono met een grote bek

}:| :L

Je vergeet even een onderscheid te maken van mastering en eigen producties.
Ik had het hier puur over mastering. Lees mijn eerdere verhaal over discopress waar mijn meeste platen geperst zijn.

Wat ik bedoelde was zorg voor bronmateriaal, laat mij masteren en oordeel dan over het verschil.
Mp3's zijn sowieso uit den boze, daar begin ik amper aan.
 
wat gebruik je dan voor mastering ?

en wel flauw hoor trouwens .. mp3 is prima formaat
btw ik kan dat discopress verhaal niet vinden in dit topic .. zit ik weer met me nek te kijken ?
 
Laatst gewijzigd:
Origineel geplaatst door oozi
ik heb geen klachten over RI. als je 't gewoon fatsoenlijk aanlevert komt 't ook fatsoenlijk op plaat te staan. klinkt voor m'n idee altijd precies zoals ik 't aanlever, maar dan net 'n tikje warmer...



:D vers:
hier of hier...

hee dees had ik effe gemist ..

maar ik vergelijk o.a. nsc in detroit en de the exchange in london .. dat zijn voor mij de toppers
en echt niet dat er ook maar 1 nederlandse masteraar aan kan tippen ...

en ik heb hier toch zeker meer dan 1000 r1 plaatjes liggen
al moet ik wel zeggen dat ik dobre's producties redelijk trek als het bij RI vandaan komt

maar het komt nog steeds niet in de buurt wat Bushwaka bijv op plank released .. dat knettert erg hard van het vinyl af ..
 
Origineel geplaatst door MadR
ik ga nu wat lulligs zeggen
maar luister dit maar eens

Kan je me vertellen wanneer de "muziek" in dit stuk gerampetamp begint ?

Goed gemasterd of niet, ik vind er geen knijt aan.

De tijd dat er goeie dans "muziek" gemaakt werd - zo een dikke 10 a 15 jaar geleden - is lang door.
Er wordt veel vinyl geperst, dat is het enige dat ik kan vaststellen.
Maar goeie schijven ?
 
Origineel geplaatst door sKeLeTvM
Kan je me vertellen wanneer de "muziek" in dit stuk gerampetamp begint ?

Goed gemasterd of niet, ik vind er geen knijt aan.

De tijd dat er goeie dans "muziek" gemaakt werd - zo een dikke 10 a 15 jaar geleden - is lang door.
Er wordt veel vinyl geperst, dat is het enige dat ik kan vaststellen.
Maar goeie schijven ?

er zit een stukje in dat geinspireerd is op piano phase van steve reich ..
je weet wel dat canon achtige gebeuren ..

de strings vind ik ook wel mooi eerlijk gezegd

voor de rest hadden we het hier niet over muziekwaliteit maar over mastering ...

maar je mag het best kut vinden hoor .. al lijkt het me wel handig als je een voorbeeld noemt van wat dan zo goed was 10 a 15 jaar geleden .. want gezien het feit dat ik die tijd ook heb meegemaakt ... ben ik erg benieuwd naar je referentie materiaal .. jaartallen noemen kunnen we namelijk allemaal wel ..

dus ben benieuwd :)
 
Origineel geplaatst door barn
ik snap alleen die lijst niet helemaal :stupid:

ander keertje nog eens rustig naar kijken... 8o)


wat valt er niet te snappen eigenlijks aan die lijst? vind het wel aardig overzichtelijk... :confused:
 
een 'normale' master laten snijden kost dus neem ik aan 190 euro...

maar als je zelf een laqcuer meestuurt dan kost het 240? en als ze er zelf 1 maken dan maar 160?

de rest snep ik nu wel... ;)
 
Origineel geplaatst door D-mike-E
Kwam op mijn zoektocht naar een zo'n vinylsnijder (zo'n ding voor thuis) een link tegen met info en links over persen, masteren voor vinyl, etc...

http://www.low-life.fsnet.co.uk/pressing/press_vinyl.htm

klinkt mij een beetje gedateerd:

"DAT is currently the most accessible format and probably the best mastering medium for you to use"

Dat is 10 jaar geleden dacht ik zo...
 
Origineel geplaatst door MadR
ik ga nu wat lulligs zeggen
maar je moet het maar niet al te persoonlijk nemen ..
(tis ook redelijk dogmatisch .. dus zie het in het juiste perspectief ;) )

maar de tracks die ik van jou heb gehoord (en veel andere hardcore .. zie nieuwe paul elstak .. hardcore blaat)

klinken voor geen meter in mijn optiek ..

ik moet bijv. een bass voelen en horen !

ik heb amerikaanse mastering gehoord met allemaal van dat manley spul
en ik zeg je ... daar kan echt niks tegen op .. MAAR is redelijk afhankelijk van het bronmateriaal

nou klinkt dat allemaal redelijk arrogant ... en dat is het ook
maar dat komt meer door de alchol ... }:|

maar luister dit maar eens

en kijken hoeveel dynamiek je overhoudt als je dit op zijn hardst zet en dan luisterd hoe hard je eigen producties kunnen

ik zweer je dat je effe moet slikken ..

maar als je de uitdaging aandurft .. dan zie ik graag een mp3 van jou muziek verschijnen ..
als het nog beter kan hoor ik het natuurlijk graag .. want ik ben ook maar een nono met een grote bek

}:| :L

Lekker trackje !!
groetz, R&B.
 
Back
Top