Linndrum geheugen/welke batterijen?

dob

Helemaal in m'n (k)nopjes
Lid sinds
28 mei 2002
Berichten
2.371
Hoi,

iemand ervaring met Linndrum geheugenproblemen?

Er schijnen specifieke oplaadbare batterijen in te moeten van het formaat AA (walkman), maar met splinternieuwe reguliere AA's is het geheugen weg na een nacht uitstaand op netstroom gehangen te hebben.

Dat vind ik sowieso wel bizar; dat zou toch eigenlijk niet moeten kunnen?
Of is het gewoon zo dat als hij uitstaat met netstroom erop hij zich toch voor het geheugen op de batterijen verlaat?
 
met splinternieuwe reguliere AA's is het geheugen weg na een nacht uitstaand op netstroom gehangen te hebben.
Ik ken die Linndrum niet, maar bij veel apparaten is het zo, dat de back-up batterij dient om het geheugen vast te houden. Hiervoor moet de batterij genoeg power hebben. Meestal worden de batterijen dan ook niet in het apparaat opgeladen, maar moeten van te voren worden opgeladen in een aparte batterij lader. Nieuwe oplaadbare batterijen zijn altijd gewoon leeg. Dus waarschijnlijk eerst opladen, dan pas in de Linndrum plaatsen.
 
R. ik ben nog verder wezen zoeken. De batterijen die jij erin had zitten waren volgens mij Alkaline batterijen (had hetzelfde setje thuis liggen). Probeer anders eens NiCD batterijen.
 
Misschien zou je kunnen kijken naar het oplaad gedeelte om het uit te schakelen en er een gewone lithium batterij in te doen.
 
Okay,

ff for the record (in de database)

Er moeten volgens Bruce Forat(.com) de volgende batterijen in:

[-hij schreef-]

Hi Robert,
You need to get 3 Nicad AA 1.2V 600mA rechargeable batteries.
Bruce

[- -]

Ik ga dat zo proberen. Of het mijn probleem oplost...
zal ik nog posten.
 
Nope, that didn't work.
Zit ik dus toch opgescheept met een Linn die het al vanaf dag 1 niet doet, he.

Wie kan mij helpen met de reparatie? Of wie wil hem overkopen die handig is? Wie heeft iets leuks te ruil?
 
Jep,

ik wilde ook de ruil weer ongedaan maken omdat ie het dus niet blijkt te doen, maarja, Oozi is nogal weerstandig deze Linn terug te nemen. Hij zegt dat ik het geheugen kapot heb gemaakt. Zucht.
Waarom hebben apparaten geen APK keuring ofzo.

Feit blijft dat ik ermee opgescheept zit en hij kapot is. Ik moet geen kapotte apparaten. Als ik er niet binnen 1 maand vanaf ben vraag ik iemand een camera en dan ga ik hem ritueel aan gort rammen met een hamer, altijd leuk voor een toekomstige clip. "Smack my Linn up" :duivels:

Nee grapje folks, zoiets zou ik nooit doen.
Iemand het adres van die Bert van Synthon?
 
Origineel geplaatst door dob
Nope, that didn't work.
Zit ik dus toch opgescheept met een Linn die het al vanaf dag 1 niet doet, he.

Wie kan mij helpen met de reparatie? Of wie wil hem overkopen die handig is? Wie heeft iets leuks te ruil?

Het opladen van batterijen duurt bij de Linndrum vrij lang en als je er ook nog eens nieuwe, lege batterijen in doet, dan heeft de Linndrum een behoorlijk tijd nodig om de boel op te laden. Verder worden de batterijen alleen opgeladen als de machine aan staat. Zet daarom de Linndrum eerst eens 24 uur of zelfs wat langer aan om die batterijen de kans te geven om zich goed op te laden. Mocht dat nog niet helpen, dan wil ik er wel even voor je naar kijken.
 
Origineel geplaatst door Boemtsjak
Het opladen van batterijen duurt bij de Linndrum vrij lang en als je er ook nog eens nieuwe, lege batterijen in doet, dan heeft de Linndrum een behoorlijk tijd nodig om de boel op te laden. Verder worden de batterijen alleen opgeladen als de machine aan staat. Zet daarom de Linndrum eerst eens 24 uur of zelfs wat langer aan om die batterijen de kans te geven om zich goed op te laden.

ja dat heb ik dus ook al meerdere keren gezegd. ik wil de ruil niet ongedaan maken omdat ik best blij ben met de sampler, maar ik heb ook al aangeboden om, mocht die Linn echt kapot zijn wat ik dus niet denk want toen hij bij mij weg ging deed 'ie 't nog gewoon, de kosten van de reparatie te delen...want ik ben dus geen zak. vind 't dan ook een beetje lullig van je robbert dat hier al meteen zo begint zonder dat ik iets van je gehoord heb. maja.
 
Origineel geplaatst door oozi
ja dat heb ik dus ook al meerdere keren gezegd. ik wil de ruil niet ongedaan maken omdat ik best blij ben met de sampler, maar ik heb ook al aangeboden om, mocht die Linn echt kapot zijn wat ik dus niet denk want toen hij bij mij weg ging deed 'ie 't nog gewoon, de kosten van de reparatie te delen...want ik ben dus geen zak. vind 't dan ook een beetje lullig van je robbert dat hier al meteen zo begint zonder dat ik iets van je gehoord heb. maja.

Vooralsnog heb je me een Linndrum afgegeven zonder geheugen, die wel werkend geheugen zou hebben.
Als je nou gewoon terugruilt alles okay, maar dat is uit den boze, dus ben ik een beetje kwaad daarover, dat weet je toch. Dat is toch normaal?
Dat je me aanbied te helpen met het repareren voelt als mosterd na de maaltijd.

Als ie het wel gewoon naar behoren gedaan had had ik je mailbox waarschijnlijk doen overlopen met dankjewelletjes enzo. Zo ben ik dan ook weer. Want mijn god, wat een beatpracht.

Maja.... nu is beats bouwen met de Linn als ingevingen opschrijven met een stok in het zand terwijl ik weet dat het vloed wordt. En ik blijf maar hopen: vannacht komt er geen vloed.... ik heb de goeie stok gebruikt..... Oozi zei het toch..... maar jawel hoor; weer vloed....
of heb ik dat gedroomd?
...ik drijf weg.
Vanacht laat ik hem aan staan, ben benieuwd morgen.
Ik ben er vooralsnog sceptisch over. Ik kan er niks aan doen.
 
Ook even voor het "recordje". Ik had die Linn aanvankelijk willen overkopen van Robbert. Mailde me netjes dat hij problemen had met het geheugen. Vervolgens had hij aangeboden deze te testen met een nieuw setje batterijen. Alles werkte, maar wat later was het geheugen toch weer leeg. Ik ben uiteindelijk voor niets naar Sittard wezen rijden, maar dat was geen ramp. Erg netjes gewoon, dat ik bij aankomst te horen kreeg dat er alsnog problemen waren. Dat probleem is me zelfs gedemonstreerd.

Gelijk daarna heb ik Bruce Forat gemailed, welke me schreef dat wanneer er een nieuw setje inzat en hij nog geheugenverlies zou hebben, dat de Linndrum kapot was.

Ik ben een keer opgelicht bij het kopen van een mengpaneel waarvan bepaalde outs het soms deden, maar dan weer niet. De verkoper heeft daarna niet meer de koop ongedaan willen maken. Ik kan het "sceptische" van Robbert dan ook wel begrijpen.
 
jezus ik heb vanaf 't begin aangegeven dat ik helemaal bereid was om mee te denken en betalen als 'ie echt kapot was wat ik nog steeds niet denk omdat 'ie 't bij mij altijd gedaan heeft. ik heb ook vanaf de eerste keer dat robbert met 't probleem aan kwam zetten 'm op de batterijen gewezen en dat 't lang duurt en 't goeie oplaadbare type moet zijn. als hij dat niet snapt kan ik er ook niks aan doen. nogmaals, hij heeft 't bij mij altijd goed gedaan en er stonden toen ik 'm naar 'm bracht ook nog m'n patterns in, wat je in je mail ook nog zelf bevestigd hebt robbert dus vind je 't gek dat ik niet meteen geloof dat 'ie ineens al kapot was...
 
Ja goed, op 1 pattern vonden we iets dat klonk als een vaag geluidscollage op een raar langzaam tempo. Ik nam het als geruststelling zo van: gelukkig, er zit blijkbaar dus ergens IETS in het geheugen. Een beat was het niet, eender welke dansvloer was accuut leeggelopen. Dat is knap met een Linndrum!
En op je vertrouwde nummers in het geheugen stonden geen patterns, je kon ze niet terugvinden. Vind je dat achteraf dan niet gek??? Je eigen patterns waren weg toen je ermee hier kwam, face it.

Ik denk dat wat we gehoord hebben een of andere hardnekkige maar verstoorde preset was; er schijnen ook presets in dit ding te zitten.
Nouja en toen hebben we ff een 'beat' gemaakt, en toen ik hoorde dat ie dat opsloeg had ik zoiets: okay, blijkbaar doet het geheugen het; let's do this!

Ik heb het ding nu 2 dagen aan laten staan met de goeie batterijen erin, en nog steeds is het na een half uurtje weg geheugen. Het klinkt misschien gek, maar ik wist dit gewoon; als je jaren gear meemaakt weet je wanneer iets fucked is en wanneer niet. Je 'voelt' dat. Dat gevoel had ik meteen nadat het geheugen de eerste keer weg was.

Ik ben op zoek naar een reparateur.
 
robbert dat is gewoon niet waar en dat weet je zelf ook wel. maar goed jij bent vanaf 't begin al overtuigd van je eigen gelijk en niet bereid om te luisteren, getuige 't feit dat ik je eerst 3 keer in detail op de batterijen moest wijzen voor je snaptte dat 't oplaadbare moesten zijn..
zoals ik 't zie heb ik een werkende Linndrum met je geruild. als deze naderhand door onwetendheid, lompheid, gebrek aan kennis of zelfs puur toeval ermee ophoudt dan voel ik me daar niet verantwoordelijk voor. daarbij is de manier waarop jij me hiermee benaderd hebt ook niet bepaald vriendelijk of welwillend te noemen, dus dan moet je't van mijn kant ook niet vreemd vinden dat ik niet terug wil ruilen als naderhand 't apparaat plotseling 'kapot' is.
 
Ik weet wat ik weet, laten we deze post sluiten want dit heeft verder geen zin, en ik heb ook geen zin om hier een welles nietes thread van te maken.
 
Ik ben niet kwaadgezind en Oozi ook niet, het is alleen lullig gelopen.
Als ik Oozi ooit ergens tegenkom drinken we er samen een biertje op!
Maar het blijft voor mijn kant van de zaak niet zo leuk.
 
Back
Top