• Het Marktplaats Archief kan als naslagwerk worden gebruikt. Alle advertenties die in het archief staan, zijn gesloten en dus niet meer actief. De aangeboden producten zijn niet meer te koop. Advertenties worden naar dit archief verplaatst als de eigenaar de advertentie heeft gesloten of wanneer er langer dan 30 dagen geen activiteit op een advertentie is geweest.

    Het heeft dus geen zin om de aanbieders te benaderen met vragen over een product dat niet langer te koop wordt aangeboden. Doe dit dan ook niet. Het voorkomt ergernis.

Kurzweil PC3K8 / PC3 K8 incl KORE 64, Ribbon & draagtas

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.

jwiering

Stamgast
Lid sinds
29 Maart 2008
Berichten
311
Locatie
NL
Hierbij bied ik mijn pas aangeschafte Kurzweil PC3K8 aan. Een met 88 toetsen gewogen beladen workstation waar het heel lastig voor is om een functie te vinden die er niét in zit. Waarschijnlijk hoef ik er weinig over uit te leggen, want als je zoekt naar deze specifieke workstation/synthesizer weet je precies waar het over gaat!

Prijs: €1800,-

Twee weken terug heb ik hem via een muziekwinkel aangeschaft. Na steeds serieuzer mijn pianolessen te volgen leek het mij een goed idee om de volgende stap te nemen: weg van mijn midi-keyboardje en op naar het echte werk: gewogen toetsen, realistische klanken en alle toeters en gouden belletjes die er nodig kunnen zijn. Het was een behoorlijke investering, zeker gezien je ook betaald voor de strijkers, elektrische piano's, geweldige synths, orgels en alle andere prachtige emulaties. Vlak na mijn aankoop bleek mijn moeder te stoppen met pianospelen en heeft ze mij haar echte piano aangeboden. Twijfel, twijfel.. Ondertussen ben ik ook verliefd geworden op wat de Kurzweil meer kan dan alleen piano geluiden hij/zij kan álles, en goed ook! Helaas ben ik net verhuisd en kan ik het financieel niet bekostigen om een echte piano te verhuizen en te onderhouden en een dure workstation in mijn studio te hebben staan, vandaar dat ik twee weken na aanschaf toch (ja met pijn in mijn hart) de Kurzweil op marktplaats zet.

LET OP! De houten panelen aan de twee uiteinden van de synthesizer zijn beschadigd (zie foto 4). Dit deed mij even schrikken toen ik op het punt stond de workstation aan te schaffen. Ik heb de verkoper goed uitgehoord of hij gevallen of gestoot was.. "Gelukkig" is hij eerder tijdens het vervoeren ergens tegen aan gestoten vandaar dat het hout wat butsjes heeft. De schade is dus cosmetisch, niet intern. Heb alles ook nagelopen en werkt perfect, geen storingen in het display, alle patches werken goed, geen rare bijgeluiden. In principe zou het niet opvallen als je hem zou komen testen gezien het echt achter de synth zit aan de zijkanten, maar leek me toch zo netjes om het te vermelden! De zijkantjes zijn overigens voor rond de €60 te bestellen, dan is hij weer als nieuw mocht je daar behoefte aan hebben. Het bestellen duurt wel eventjes dus vandaar dat ik dit aan de koper overlaat, uiteraard heb ik het wel in de prijs doorberekend.

De Kurzweil komt met de officiële Ribbon Controller, KORE64 uitbreidingsmodule en een bijpassende Kurzweil draagtas. De Ribbon heb ik even getest (is vet!), de module is nog ongeopend. De workstation heb ik zelf wel al even ge-update naar de allernieuwste soft- en firmware versie.

Een lang en uitgebreid verhaal, maar ik vind dat dat ook wel mag voor een groot en prijzig product als deze PC3K8.

De workstation is te bewonderen, besnuffelen, bespelen én natuurlijk te beluisteren hier in Amsterdam!
 
foto;s:

IMG_20150219_154609_Custom.jpg


IMG_20150219_155136_Custom.jpg


IMG_20150219_154926_Custom.jpg


IMG_20150219_154749_Custom.jpg


IMG_20150219_155420_Custom.jpg


IMG_20150219_154827_Custom.jpg
 
Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
Back
Top