Aankoop advies electribe en overige hardware

Eppie

Nieuwkomer
Lid sinds
1 november 2009
Berichten
4
Hallo

Nadat ik 5 jaar geleden mijn spullen heb verkocht omdat ik geen tijd had voor mijn hobby
vanwege gezin en werk, wil ik het toch weer die hobby oppakken.

De gear die ik had was als volgt:
-Korg EMX
-Korg Micro Korg XL
-Korg Kaossilator
-Yamaha HS80m
-mengpaneeltje(merk weet ik niet meer)

Graag wil een weer een Electribe aanschaffen, de ESX 2ehands of de nieuwe sampler die nog moet uitkomen. Ik wil graag een Sampler omdat de mogelijkheden veel groter zijn dan bij de emx of de nieuwe electribe 2 (niet de sampler versie)
Verder wil ik dus ook een kleine synth die ik voornamelijk wil gebruiken om samples op te nemen. Zelf zat ik de denken aan de Arturia Microbrute vanwege de makkelijke bediening en om mijzelf meer te verdiepen in de analoge sound.
Als slot zat ik de denken om de Yamaha HS7 aan te schaffen als monitor speakers.

Muziek waar in geintresseerd ben is the Prodigy, Enter Shikari & DnB in het algemeen.
Ook speel ik gitaar.

Graag hoor ik jullie mening en advies over mijn verlanglijst.
 
Het is natuurlijk koffiedik kijken omdat ze nog niet op de markt zijn, maar ik denk dat je met de twee nieuwe Electribes een heel eind komt. Verder zijn er sinds 5 jaar geleden wat nieuwe hybride (hardware+software) apparaten uitgekomen die misschien interessant kunnen zijn voor je, zoals de Native Instruments Maschine en Arturia SparkLE.
 
Als de Electribe je main sequencer was zou ik zeker terug voor een Electribe gaan. Persoonlijk zou ik dan effe uitkijken naar die nieuwe Electribe Sampler en anders een ESX.

Persoonlijk vind ik die MiniBrute maar niks. Beetje manke one trick pony... Misschien leuk voor erbij als je al veel synths hebt.

Dan vind ik de Bass Station 2 idd veel vetter en uitgebreider...
 
Back
Top