IIzich Drama (gangsterrap)

Dilago

Ouwe rot
Lid sinds
20 juni 2003
Berichten
1.708
Locatie
burgum
Heb mijn draaitafels weer eens afgestoft, een baslijn van forumlid Bub opgeduikeld, wat gitaar etc etc.

De tekst is geschreven als een korte rijmende film. Het is gangsterverhaal zoals je die verfilmd zag in de jaren 70. De tekst is enigszins moralistisch in de zin van dat het niet goed met het hoofdpersonage afloopt. Ik ben er zelf tige blij mee en had wel even wat binnenpretjes door de tekst tijdens het inrappen. Het is nogal atypisch voor gebeurtenissen hier in het noorden.

Veel luisterplezier!
 

Attachments

  • Harm - iizich drama.mp3
    4,7 MB · Bekeken: 22
Ja, vind je tekst overtuigender gebracht! Niet dat ik alles precies kon verstaan, maar in grote lijnen wel..
Het woordje 'drama' klinkt nog wat droog imho.. :-)
 
Niet verkeerd, zelfs al kan ik er weinig van verstaan. Ik hoor wel iets over een of andere gast die vroeger kratten jatte... ;-)

De bas is wel wat hard en de drums (snare en hat) zouden nog wat helderder kunnen.
 
De beat kan zeker wat strakker in de mix, misschien helpt het ook om je vocaal/rap wat beter in door de EQ te halen. Die kun je denk ik wel wat helderder krijgen. Misschien zelfs het kraken van de naald op de plaat als fx links en rechts toevoegen, lekker duister trackje :-)
 
Dank voor de reacties!

De mix kan inderdaad beter, maar of mij dat ook slaagt waag ik te betwijfelen en daarom laat ik dat t.z.t iemand anders doen als ik genoeg nummers voor een album heb.
 
Laatst gewijzigd:
Heb een paar aanpassingen gedaan waaronder het 4e couplet overnieuw in gerapt. In de vorige track zette ik dat vers hoger in als de andere drie en dat is niet de bedoeling. Ook heb ik wat echo op het woord 'drama' gezet, hetgeen in Fruity Loops nogal omslachtig werken is.
 

Attachments

  • Harm - iizich drama.mp3
    4,7 MB · Bekeken: 25
Het lijkt wel dat ik de oneffenheden pas hoor nadat ik naar buiten kom met een track. Vanochtend hoorde ik weer iets wat ik gister niet meer mee kreeg, maar wat me wel voldoende stoorde om het 4e couplet nog maar eens te doen. Goed, nu dan de uiteindelijke versie, sorry voor het ongemak en dank voor het luisteren!
 

Attachments

  • Harm - Izich Drama.mp3
    4,7 MB · Bekeken: 23
Het lijkt wel dat ik de oneffenheden pas hoor nadat ik naar buiten kom met een track.
Ja, dat heb ik ook weleens. Het lijkt of je er anders naar luistert zodra het online staat... :-)

Verder vind ik het een prima track geworden! Voor zover ik 'r verstand van heb...
 
Dank je wel! Ook ik heb geen diploma voor rappen dus dat zie ik dan maar als een pluspunt. :)
 
wel een vette track, zou alleen de balans tussen helderheid vd gitaar en dofheid vd beat beetje meer in balans brengen of desnoods omdraaien. Bij hiphop gaat het toch meer om de beat imo.
 
Dope track, vet gangster! Denk DAT je de mix kan verbeteren met wat highpass filters op de juiste plek. Nu klinkt het wat rommelig in het laag
 
Daar kijkt t.z.t. nog iemand naar die wat meer doel over mixen heeft dan ik. Als ik een zestal nummers klaar heb ga ik naar hem toe.
 
Back
Top