oscilloscoop??

Flying Panther

Vliegend lid
Lid sinds
26 oktober 2002
Berichten
2.331
Locatie
Delft
Voor school ben ik bezig met een project over anti-geluid.. Nu zou het handig zijn om het geluid dat ik met een microfoon opneem weer te geven met een oscilloscoop. (heb inmiddels al een paar prachtige toongenerators (-toren??) gedownload die mooie sinussen kunnen maken en in fase kunnen zetten enzo, maar ik wil dus ook graag het geluid weergeven op een oscilloscoop. Het liefst een stand-alone waarbij je kan instellen van welke input van de pc ie een visualisatie geeft, dus niet alleen 'What you hear' zegmaar. Een VST plugin kan ook natuurlijk, en verder ook het liefst gratis (jaja.. we blijven nederlander).
Heeft er iemand wel eens gehoord van zo'n programmatje :confused:

Alle reacties / tips zijn welkom :)
 
Aangezien het voor een schoolproject is, is wavelab een iets te dure oplossing.. Maar toch bedankt voor je reactie!!! :)

Maar ik heb inmiddels wel een shareware programmatje gevonden waarbij je de input kan selecteren, en links en rechts afzonderlijk kan weergeven. (wat perfect past bij de tonegenerator die ik inmiddels al had..)

Voor de mensen die er misschien iets aan hebben even een linkje: http://www.sumuller.de/audiotester
en een directe link naar de file: http://www.sumuller.de/audiotester/osciShare.exe
 
Re: oscilloscoop??

Origineel geplaatst door Flying Panther
Voor school ben ik bezig met een project over anti-geluid.. Nu zou het handig zijn om het geluid dat ik met een microfoon opneem weer te geven met een oscilloscoop. (heb inmiddels al een paar prachtige toongenerators (-toren??) gedownload die mooie sinussen kunnen maken en in fase kunnen zetten enzo, maar ik wil dus ook graag het geluid weergeven op een oscilloscoop. Het liefst een stand-alone waarbij je kan instellen van welke input van de pc ie een visualisatie geeft, dus niet alleen 'What you hear' zegmaar. Een VST plugin kan ook natuurlijk, en verder ook het liefst gratis (jaja.. we blijven nederlander).
Heeft er iemand wel eens gehoord van zo'n programmatje :confused:

Alle reacties / tips zijn welkom :)
Schoolproject? Wat voor school doe je dan? Kun je geen oscilloscoop lenen? (hardware dan he) Wat ga je precies doen met dat antigeluid? Vin't wel kewl dat soort dingetjes. Zou wat uitkomstn van dat projectje kunnen geven als 't af is?:geslaagd:
 
't is voor m'n profielwerkstuk (Vwo).. We hebben ook een hardware oscilloscoop, maar die is niet zo nauwkeurig, en t maken van plaatjes voor in het verslag is wat lastig.

Wat we proberen te onderzoeken is of we ten eerste bij een normale sinus het geluid kunnen opheffen (dmv dezelfde sinus in fase). Daarna proberen of dit ook lukt als we de sinus in fase niet genereren, maar deze maken door de originele sinus op te vangen met een microfoon en dan opnieuw in fase uitzenden... Daarna hetzelfde proberen met meerdere sinussen, evt met wat ruis er door... en dan kijken in hoeverre je het geluid kan opheffen..

Stap 1 zijn we inmiddels redelijk in geslaagd trouwens :)
 
Origineel geplaatst door Flying Panther
't is voor m'n profielwerkstuk (Vwo)..
aaa... lekker PWS'je in elkaar knutselen.

Ondertussen al weer wat verder er mee? Ik heb zelf het progje ook ff gedownload en m'n SH32 er aan gehangen. Ik moet zeggen dat de uitkomsten verrassend waren! Zelf ooit eens geprobeerd om met flash de waveforms te laten tekenen (2 osc's gestapeld). Omdat 't toch een beetje te ingewikkeld werd heb ik dat maar opgegeven.

Ga je 't trouwens nog proberen met andere golfvormen? Of wordt het dan te ingewikkeld? Een triangle of square lijkt me op zich wel te doen...
 
Over anti-geluid gesproken.. Ik kwam er laatst achter dat Bose noise reduction hoofdtelefoons maakt. Nooit geweten dat anti-geluid nu ook betaal baar is voor de consument!


gr
Arv
 
Origineel geplaatst door Arv
Over anti-geluid gesproken.. Ik kwam er laatst achter dat Bose noise reduction hoofdtelefoons maakt. Nooit geweten dat anti-geluid nu ook betaal baar is voor de consument!


gr
Arv

Wat denk je dat een boer op zijn hoofd heeft als ie op de traktor zit? Een koptelefoon met Andre Hazes ofzo? :D
 
Back
Top