Virus|HC Editor & Librarian

Gister is de nieuwste release van Mistery Islands Music de deur uit gegaan

http://www.mysteryislands-music.com/?product=access-virushc-audiounit-vsti-editor-librarian-plug-in

attachment.php


Ik had veel van mijn hoop gevestigd op deze plugin voor mijn Virus C omdat het qua features een van de beste is (op VC van Access zelf na) die op de markt is nu.

Helaas zijn er nog een aantal modules in ontwikkeling en er zijn bugs. Ondanks dat deze al zo lang in ontwikkeling is, kan ik niet anders concluderen dat deze nu snel afgeraffeld de deur uit gegaan is om maar van een release te kunnen spreken. En dan mogen betalende gebruikers de Beta testers zijn.

Ook de interface heeft enige versions gekend. In de eerste afbeeldingen die de ontwikkelaar liet zien was de interface mooi donker grijzig. Daarna bijna zwart (veel te donker) en nu dat lelijke bruinig/goud.

De eerste revisie van zijn rendering vond ik zeker het best ogen, maar ben geen fan van rack oren.

Ik heb dus zelf inmiddels een mod gedaan van de interface:

attachment.php



Ik raad je aan om de demo te proberen en enige bugs aan de ontwikkelaars door te geven. Als dit eenmaal doet zoals het hoort is het echt een van de betere, maar zoals het nu is ga ik er no-way 65,- voor neerleggen natuurlijk.
 

Attachments

  • virus_hc_oscillator_filter_envelopes_edit.jpg
    virus_hc_oscillator_filter_envelopes_edit.jpg
    168,3 KB · Bekeken: 53
  • VirusHC.Asylum.png
    VirusHC.Asylum.png
    429,7 KB · Bekeken: 53
Last edited by a moderator:
Ja eindelijk! Begin van dit jaar pre order geplaatst. En deze week krijg ik eindelijk de editor. Kan niet wachten!
 
Ziet er niet slecht uit, maar wel belachelijk duur voor een editor. Moet hij wel heel goed en zonder bugs werken...
 
Laatst de JP80x0 editor van hem gekocht tijdens de "sale". Dat scheelt de helft. Dan is het best leuk. Wel mooie editors.

Het lijkt ook wel duur, maar als je het omrekent naar omzet gedeeld door de uren ontwikkeling, dan valt het ook wel weer mee denk ik.
 
Ik zou wachten tot ie bug vrije is. Ik heb zelf de Blowfeld Editor van Rekon gekocht. Ik dacht ik gok het er op, demo is niet beschikbaar. Tot mijn spijt kwam ik er na 30 min. achter dat de helft van de midi code niet is geschreven. Na contact zou dit binnen enkele weken worden aangepast. Nu al weer 4 maanden verder.

De virus C editor van Rekon was ook niet veel beter. De moog editor van Rekon werkt redelijk maar ook in deze editor ziiten fouten die niet worden hersteld.
 
Vandaag eindelijk bericht gekregen dat hij beschikbaar is voor degenen die hem van te voren besteld hebben (pre order). Van het weekend eens goed testen!
 
Inderdaad. Ze hebben de prijs al omlaag gedaan zie ik; van 65,- naar 49,95
 
Heb je ook al het probleem gehad dat audio overstuurt klinkt, terwijl in de DAW hij netjes onder de 0 dB zit?
 
Dat probleem heb ik niet ondervonden. Let wel dat je in de Multimode/Mixer pagina bij Multi Settings je virus model moet ingeven. Dat zou misschien een verschil uit kunnen maken ivm gain/volume in de Virus zelf?
 
Dat probleem heb ik niet ondervonden. Let wel dat je in de Multimode/Mixer pagina bij Multi Settings je virus model moet ingeven. Dat zou misschien een verschil uit kunnen maken ivm gain/volume in de Virus zelf?

Mijn virus model opgeven? Dat heb ik nog niet gevonden..
 
Daar moet ik nog achter komen. Het probleem trad op toen ik een paar minuten bezig was. En kreeg het toen niet meer weg. Zou nog aan wat anders kunnen liggen (al lijkt het me sterk want ik heb het probleem nog niet gehad).
 
Ik moet zeggen dat, ondanks de bugs die zeker nog wel vernietigd moeten worden, ik zeer tevreden ben over het gemak van deze plugin. Ik zou zeggen dat een patch maken en sounds editten nu veel sneller gaat gezien een hoop features nu meteen toegankelijk zijn waar ik voorheen aardig wat menu diving op mijn Virus C zelf moest doen.

Dat menu diven vond ik het grootste nadeel van de Virus. Heb er ook een tijdje over nagedacht om maar een Snow of andere TI te nemen, aar dat zie ik nu nog even aan.
 
Ik heb het nu weer. Het treedt op als ik nieuwe midi noten kopieer en deze plak in mijn midi track. Zie/hoor bijlage.
En neeee, echt geen Virus TI of snow nemen. Ik heb hier ook een TI staan, maar de Virus C klinkt veel lekkerder.
 

Attachments

  • Virus_plugin_distortion.mp3
    257 KB · Bekeken: 43
Welke TI heb je?

In de clip die je post is idd duidelijk distortion te horen. Toch ergens een gainstaging probleem?
 
Welke TI heb je?

In de clip die je post is idd duidelijk distortion te horen. Toch ergens een gainstaging probleem?

Doel je met gain staging op mijn DAW Cubase? Of puur en alleen op de VST die daarbinnen draait?

De TI2. En heb ook de TI1 gehad. Klank is precies hetzelfde. Dus mocht je er toch eentje kopen, dan zou ik fijn voor de TI1 gaan (goedkoper).
 
Nee, ik bedoel gainstaging in de Virus zelf; patchvolume, master out, etc.

Voor een TI zat ik eerst aan een Snow te denken gezien ik veel lees over mensen die veelal hun TI niet haast niet meer aanraken vanwege het gemak van de Virus Control Plugin.
 
Back
Top