Korg MS-50 - modulaire synth met originele handleiding (Engels / Frans / Duits)

Verdubbeld tov de laatste die ik zag
 
;) tijdje terug ging er inderdaad eentje na lang leuren door de verkoper voor 1100,-- en 1800,-- is toch wel even geleden. laatste jaren was 15-1600,-- ook te zien.
dacht ik.

maar prijzen voor vintage blijven een apart fenomeen. kijk bv naar de mks80 + mpg80. paar jaar niet zo gevolgd, gingen zo rond de 2000,-- goede handelaar zat er net onder. in de crisis zakken alle prijzen een beetje, dan komt er 1 malloot die bijna 2800,-- vraagt voor zijn setje en er is een koper voor, die net zo'n setje wil hebben en toeslaat. meteen daarna zie je 2 of 3 liefhebbers ook snel hun setje aanbieden, of een losse mks, voor vergelijkbare prijzen et voila: de prijs van een mks80 is na een paar jaar ruim verdubbeld, tegen een zakkende markt in. ;)
 
Heb zeker lang niet gekeken :-)
Ik herinner me 1300-1400 euro of zoiets
(En ik vroeger blij met 1100 gulden , maar da's heeel lang geleden)
Vond de combinatie ms20+ms50 toen echt lekker, beetje delay en bingo

Tav de markt: zag ook pas een juno60 voor een ( voor mij) fantasieprijs
Dan liever een prophet8 voor de helft van het geld of zoiets
Ze worden zo duur die vintage synths dat ik er bijna niet meer op zou durven spelen...
 
Laatst gewijzigd:
Ik heb de prijzen van een MKS-80 +MPG-80 een paar jaar niet zo gevolgd, gingen zo rond de 2000,-- goede handelaar zat er net onder. in de crisis zakken alle prijzen een beetje, dan komt er 1 malloot die bijna 2800,-- vraagt voor zijn setje en er is een koper voor, die net zo'n setje wil hebben en toeslaat. Meteen daarna zie je 2 of 3 liefhebbers ook snel hun setje aanbieden, of een losse mks, voor vergelijkbare prijzen et voila: de prijs van een mks80 is na een paar jaar ruim verdubbeld, tegen een zakkende markt in. ;)

Wie bedoel je nu met je (ROT) opmerking, ik heb voor mijn setje inderdaad 3000 euro gekregen (voor minder was hij ook beslist niet weggegaan) en dat is na huidige ebay maatstaven een normale prijs, daar VRAGEN ze er omgerekend zo'n 2100 euro voor (dan moet je er bovenop ook nog verzend en invoerrechten bij betalen) een losse MPG-80 heb ik nu niet kunnen vinden, maar in het verleden werden die voor rond de 1000 tot 1200 euro verhandeld!
Dus al met al was ik nog aan de goedkope kant lijkt me, maar ik kan begrijpen dat jij als handelaar daar jaloers op bent en daarom zo furieus reageert :?
Ik bemoei me ook niet met jou vraagprijzen lijkt me en ga al helemaal niet suggestief (zo als jij dat WEL doet) iemand hier openlijk te duur noemen, belachelijk!
 
Wat is er mis mee om artikelen te duur te noemen? :?
Lange tenen... :walker:
 
Als je niet zelf al maanden als havik bovenop de prijzen zit, ben je als eind-koper van dit soort apparaten toch ook redelijk in het bos gegooid wat betreft de vraag wat een redelijke prijs is. Er zijn zeker wat apparaten in mijn collectie waar ik, in plaats van maanden te azen op dat ideale exemplaar dat stofvrij in de vitrine van een musem heeft gestaan en verkocht wordt voor een habbekrats door een oud omaatje dat niet weet wat ze in handen heeft, gekozen heb voor de combinatie "nu te koop, goede staat, maar niet de duurste uit het aanbod" en dus vast iets teveel betaald heb.
 
Ik blijf hem vooral gewoon mooi en leuk vinden, de MS-50. Inderdaad in combinatie met een MS-20 en/of een SQ-10 is het een erg gave bak. Prijzen zijn nu wel erg hoog ja, maar wat doe je eraan? Ik zou daardoor in deze tijd ook niet meer zo snel vintage kopen denk ik, want er zijn zoveel mooie nieuwe synths op de markt….echt keus genoeg.
 
Wie bedoel je nu met je (ROT) opmerking, ik heb voor mijn setje inderdaad 3000 euro gekregen (voor minder was hij ook beslist niet weggegaan) en dat is na huidige ebay maatstaven een normale prijs, daar VRAGEN ze er omgerekend zo'n 2100 euro voor (dan moet je er bovenop ook nog verzend en invoerrechten bij betalen) een losse MPG-80 heb ik nu niet kunnen vinden, maar in het verleden werden die voor rond de 1000 tot 1200 euro verhandeld!
Dus al met al was ik nog aan de goedkope kant lijkt me, maar ik kan begrijpen dat jij als handelaar daar jaloers op bent en daarom zo furieus reageert :?
Ik bemoei me ook niet met jou vraagprijzen lijkt me en ga al helemaal niet suggestief (zo als jij dat WEL doet) iemand hier openlijk te duur noemen, belachelijk!


euhhh sorry hoor - ik denk niet dat ik degene ben die furieus reageert.
was ook niet persoonlijk bedoeld, ik zie die dingen gebeuren, maar het interesseert me hoegenaamd geen reet welke naam daarbij hoort. ik beschrijf gewoon het fenomeen.
verder ben ik geen handelaar, niet jaloers en naar ik dacht ook niet suggestief bezig.
ik had ook wel uit wat andere voorbeelden kunnen kiezen, ik zal voortaan even checken of jij er niet mee aangesproken wordt.

het is net wat exel zegt, als je niet maanden lang er bovenop zit, moet je maar zien wat je doet.
 
Ik blijf hem vooral gewoon mooi en leuk vinden, de MS-50. Inderdaad in combinatie met een MS-20 en/of een SQ-10 is het een erg gave bak. Prijzen zijn nu wel erg hoog ja, maar wat doe je eraan? Ik zou daardoor in deze tijd ook niet meer zo snel vintage kopen denk ik, want er zijn zoveel mooie nieuwe synths op de markt….echt keus genoeg.

blijkbaar zijn heel veel mensen het met je eens (1 van de mooie nieuwe dingen kopen ipv vintage) maar ik blijf het rare praat vinden ;)
 
blijkbaar zijn heel veel mensen het met je eens (1 van de mooie nieuwe dingen kopen ipv vintage) maar ik blijf het rare praat vinden ;)

Haha, ik geloof ook niet dat ik dit zelf heb gepost eigenlijk ;)

Maar met die prijzen van tegenwoordig begin ik toch wel wat die kant op te neigen hoor....ik ben nog steeds blij met de vintage spulletjes die ik nog enigszins in de "goede" tijd heb gekocht, maar of ik diezelfde spullen nu nog zou aanschaffen, ik weet het niet. Sowieso heb ik geen behoefte aan nog spullen erbij, maar bijvoorbeeld een DSI Pro 2 of een Moog Sub 37 vind ik toch wel erg interessant :)
 
Tja, ik weet t niet. Ben maar hobbyist en het geluid van de sub phatty viel me zo tegen dat ik weinig heil zie in een gepimpte versie. Pro2 ook niet zo.
De prijzen van nu vallen wel weer mee hoor, vergeleken met 2, 3, 4 jaar geleden. Pas weer n source gekocht,klinkt heerlijk. Zie je nu weer geregeld voor ongeveer 1200. Was n paar jaar terug binnen dagen weg voor 15-1600. Is natuurlijk maar n voorbeeld.
 
Ik heb er in 1990 als onderdeel van de serie MS20/MS50/SQ10/Interface 350 gulden voor betaald en dat vond ik toen te veel. Al gauw ben ik van mening veranderd en ik ben blij dat ik hem nog heb, want hij heeft een paar dingen die ik elders mis, zoals de voltage supply en pwm op de lfo. Daarom is hij op de nieuwe plaat weer te horen, in een stuk met een prominent effect dat gedurende vijf minuten continu lijkt te veranderen. Binnenkort neer te laden bij broodrovende Russen, maar nog eerder ook gewoon te koop.
 
Back
Top