Welke Nord lead?

axn

Ouwe rot
Lid sinds
2 december 2004
Berichten
1.456
Locatie
Waddinxveen
Ik ben in het bezit van een Nord Lead 4, en hoewel het een pracht apparaat is kan ik er niet onderuit dat ik de Nord Lead A1 erg goed vind klinken...
misschien wel beter zelfs. Oa in dit filmje https://www.youtube.com/watch?v=1gaEhAtxzgw

Ik heb in het verleden een Nord Lead 3 gehad, en die is redelijk te vergelijken vind ik, klonk ook goed. Een NL1, NL2, en NL2X heb ik nooit gehad.

Ik heb niet het budget om alles te proberen helaas, dus mijn vraag is, wie heeft er ervaring met 1 of meerdere van deze synths, en wat is jullie opinie?
Vooral de Nord Lead 4 en A1 bezitters.

Of klinkt een oude NL1, met voice expansion bijv ook gewoon net zo goed als een Nord Lead 4 (voor een vierde van de prijs).

Alvast dank :)
 
Is dat niet een kwestie van programmeren? Ik had begrepen dat beide synth engines dezelfde zijn, waar dan de A een simpelere interface heeft en daardoor wat minder functies heeft om de minder vermogende koper aan te spreken.

Zou zelf liever de 4 hebben juist omdat de interface van de A1 mij niet aanspreekt.
 
Ik heb de NLA1, zou niet anders meer willen als VA...
Ken overigens een aantal NL4 /NL1 bezitters waaronder twee profs, die graag willen ruilen dus de keuze lijkt me helder.
 
Ik heb nooit een NL gehad maar de A1 sprak mij iig meer aan dan de NL4. Maar idd het lijkt me een kwestie van programmeren. Enkel dan haal je het maximale uit de NL4.
 
hmm ik krijg steeds meer de neiging om een switch te maken.....
Wat was bij jou dan het grote verschil tussen die twee freelander?
En dat je zo blij bent met de A1?
 
De gebruiksvriendelijkheid, vooral het gemak en de snelheid van programmeren. Nu ben ik een "spartaanse" type, dus ik hou van knoppen draaien en minder van presets maar toch spreekt de A1 mij enorm aan.

Voorbeeld: Ik had de Tempest en ben overgestapt naar de AR. Grote verschil is wederom het gemak en de snelheid waarmee je iets bereikt. De Tempest is qua audiokwaliteit wel beter dan Elektron maar duurde het mij te lang voordat ik het gewenste resultaat had.

Audiokwaliteit van NL4 en NLA1 zijn beide gelijk... én waanzinnig goed.
 
Klinkt goed inderdaad! Maar ik zie in het verkoop topic dat je hem wel weg hebt gedaan... Of had je er 2? :-)
 
Back
Top