RS7000 glitch in pattern chain mode

MistaGenki

Ingeburgerd
Lid sinds
6 mei 2009
Berichten
42
Hallo,

Ik ben bezig met een projectje op mijn Rs7000, maar nu heb ik een probleem met de pattern chain mode.

Wanneer scene changes record zijn er geen problemen, maar als wanneer ik een pattern changes opneem wordt de rs7000 vrij traa/glitchy bij het scrollen door de measures (de led lichtjes beginnen dan ook een beetje feller te knipperen) en wanneer de opgenomen pattern change plaats vind is er een korte hapering , ook als de pattern bijv al op B staat maar er op die measure nog een keer pattern change B opgenomen ).

Wanneer ik met de hand een pattern selecteer is er geen hapering tussen de patterns (pattern quantize staat aan).

Ik vraag me af waar dit probleem door kan komen. Ik stuur vooral midi uit naar mijn d50, an1x en evolver, maar de samples van de rs7000 haperen ook wanneer dit gebeurt. Ik heb wel ontdekt dat de test mode aangeeft dat midi A en midi B "NG" zijn met daarbij de melding "time out" en ook de panel sw geeft ie "NG" voor aan.

Komt dit iemand bekend voor en heeft iemand dit welleens opgelost?

:mega:
 
Hmm, helaas ben ik niet zo een kenner met de pattern chain mode. Doe alles meestal met de gewone pattern mode.
NG zegt me nu ook ff niets eigenlijk. Wat bedoel je daarmee?
 
'NG' staat volgens mij voor no good oid, het geeft iig geen ok aan zoals een paar andere tests (ram, dimm, etc).

De rs heb ik al een paar jaar, maar deed ook nooit wat met de chain mode, maar omdat ik wat meer live wil tweaken met mijn synths wil ik de sequencer wat meer werk laten doen.

Net ben ik even bezig gegaan met mijn rs en ben er wel achter gekomen dat als ik de pattern changes in 1 take opneem, dat de glitch zich niet voordoet, alleen als ik handmatig een measure selecteer en daar een pattern chain op record.

Ik begrijp niet echt waarom dit is, maar wellicht heeft dit de zelfde oorzaak als dat het selecteren van een measure zo langzaam gaat.
 
Misschien heeft het te maken met het versturen van settings in een keer tegelijk. PC's enzo.
Das immers ook het probleem bij het switchen tussen Styles..
 
Bedoel je geautomatiseerde settings (PC'S CC'S, etc)? Ik heb eigenlijk behalve mutes en volume niets qua automatisering gedaan (geen PC'S ofzo). Of bedoel je settings in de utility mode?

Het blijft een vreemd apparaat, maar ook vet :P
 
Opgelost :) Thread mag op slot.

Het bleek dat de RS bij het invoeren van een pattern change ook opnieuw de style triggerde, dus kan ik de style change verwijderen in de edit mode.
 
Opgelost :) Thread mag op slot.

Het bleek dat de RS bij het invoeren van een pattern change ook opnieuw de style triggerde, dus kan ik de style change verwijderen in de edit mode.

:okdan:

Ik dacht dus inderdaad al zoiets. De info die de RS7000 verstuurt en laadt wanneer je Style
wisselt is behoorlijk.. De bekende "glitch" in de style change.
 
Back
Top