Slate Virtual Mixing Rack (VMR) is released!

Noem me een oude lul, maar soms heb ik het gevoel dat we met zijn allen teveel obsessie hebben met al die emulatie-plugins. Ik heb nooit door een echte fairchild heengemixt, dus of het ding je mix aandikt met zuiver goud kan ik niet over oordelen, maar ik vind het *principe* van het soort compressie dat er uit komt nuttig uitgewerkt in zo ongeveer alle benaderingen (UAD, Waves, etc). Het zijn fantastische tools. Als je je oren gebruikt terwijl je ze inzet, en je mixen eindigen klinkend zoals je ze wil, hoe belangrijk is het dan of de emulatie 95% of 99% hetzelfde is als de vintage unit?

Hetzelfde geldt natuurlijk ook een beetje voor soft synths.
 
Noem me een oude lul, maar soms heb ik het gevoel dat we met zijn allen teveel obsessie hebben met al die emulatie-plugins. Ik heb nooit door een echte fairchild heengemixt, dus of het ding je mix aandikt met zuiver goud kan ik niet over oordelen, maar ik vind het *principe* van het soort compressie dat er uit komt nuttig uitgewerkt in zo ongeveer alle benaderingen (UAD, Waves, etc). Het zijn fantastische tools. Als je je oren gebruikt terwijl je ze inzet, en je mixen eindigen klinkend zoals je ze wil, hoe belangrijk is het dan of de emulatie 95% of 99% hetzelfde is als de vintage unit?

Hetzelfde geldt natuurlijk ook een beetje voor soft synths.

Oude lul.
Ben het overigens helemaal met je eens. :)
 
Mooi spul van Fabrice Gabriel. Bespaart je een hoop centen tov hardware! Tenzij je loaded bent en tienduizenden Euro's kan besteden aan de beste hardware is dit voor de meeste kleine studio's toch een prima alternatief!
Vind dit wel een mooi concept van Slate
 
Mooi spul van Fabrice Gabriel. Bespaart je een hoop centen tov hardware! Tenzij je loaded bent en tienduizenden Euro's kan besteden aan de beste hardware is dit voor de meeste kleine studio's toch een prima alternatief!
Vind dit wel een mooi concept van Slate

Sluit ik me bij aan! Heb vorig jaar de VBC gekocht na een testperiode van een week. Was al zeer onder de indruk van de resultaten.

Ergens vind ik het jammer dat er twee compressors bij deze VMR in zitten, omdat ik de VBC al heb. En ik heb eerlijk gezegd geen 5 verschillende compressors nodig. 2-3 verschillende smaken is voor mij eigenlijk zat. Heb altijd een hekel aan ongebruikt/overbodig spul in mijn collectie. Zodra ik merk dat ik iets niet meer nodig heb of gebruik doe ik het van de hand. Houd de toolkit graag slimline met de beste tools. Teveel keuze is ook niet goed 8)
 
Sluit ik me bij aan! Heb vorig jaar de VBC gekocht na een testperiode van een week. Was al zeer onder de indruk van de resultaten.

Ergens vind ik het jammer dat er twee compressors bij deze VMR in zitten, omdat ik de VBC al heb. En ik heb eerlijk gezegd geen 5 verschillende compressors nodig. 2-3 verschillende smaken is voor mij eigenlijk zat. Heb altijd een hekel aan ongebruikt/overbodig spul in mijn collectie. Zodra ik merk dat ik iets niet meer nodig heb of gebruik doe ik het van de hand. Houd de toolkit graag slimline met de beste tools. Teveel keuze is ook niet goed 8)

Het is geen gouden regel, maar je kan je keuzes beperken door buscompressors alleen op een bus te gooien, en deze channel compressors alleen op channels. Da's een beetje hoe ze bedoeld worden. Dan ben je met een setje van zeg 2x3 smaken inderdaad van alle markten thuis.
 
Ik heb ook de VBC en nu de VMR. De VBC blijft op de bus en de compressors in het VMR gebruik
Ik voor de losse tracks. De FG-116 waarschijnlijk vooral op vocals.
De Slate plugins combineren lekker met de SoundToys plugins.
Allemaal hun eigen sausje / kleuring.
 
Het verbaast me dat er zo weinig duscissi is over deze plugin, ik dacht dat Slate één van de meer populaire plugin fabrikanten is op het moment.

Ik ben erg nieuwsgierig naar ervaringen met dit product, indien mogelijk vergeleken met bijv. U-he Presswerk.
Iemand?
 
Ik wou hem net gaan demo-en, veel verwachting ervan, demovid is veelbelovend ook.
echter je moet een iLok2 hebben, een fysieke, ik heb een software ilok, maar die slikt ie niet...mja

Voor het geld een no-brainer. Op gearslutz vele lgoede kritieken door profis, met vele albums op hun naam, dat zegt ook wat.

Twijfel of ik dus gelijk maar de ilok2 versie koop of die apart bij bax maar eens een keertje keer dan maar en dan de direct download bij slate, dat is het makkelijkste en snelste denk ik.
 
Op de site kost de versie met of zonder iLok2 hetzelfde. Ik vraag me alleen af wat je kwijt bent voor shipping en erger invoerrecht.
 
$25 + mogelijk invoerrecht (en daar ontkom je steeds lastiger aan) en je kunt wellicht beter zelf een ILOK2 kopen voor 35eu. Dan kun je tenminste ook direct aan de slag met de plugin.
 
Ik ben wel benieuwd hoe het ze nou echt klinken die slate dingen. Verkoop verhaaltjes van grote producers zeggen mij niks. Zag pas nog dit filmpje maar volgens mij heeft ie 5 db headroom op de peaks en geeft het signaal 10 db erbij wat hij vervolgens met 2:1 tot het dakje drukt. Dus peaks naar net onder 0 db. En 2.1 compressie is niet echt veel. Maar ik kan het mis hebben wat ze met die plugins doen.

https://www.youtube.com/watch?v=ecW5TMEnJ3c

Verder is dit gewoon weer de volgende dynamic convolution plugin. Netzoals waves, uad etc.
 
Invoerrecht / douanerecht voor de ILok en software is: 0%

$25 + mogelijk invoerrecht (en daar ontkom je steeds lastiger aan) en je kunt wellicht beter zelf een ILOK2 kopen voor 35eu. Dan kun je tenminste ook direct aan de slag met de plugin.
 
Back
Top