volume van/herladen memory bank Roland Juno 2

kbaal

Nieuwkomer
Lid sinds
23 oktober 2013
Berichten
4
Hoi allen,

Mijn Juno 2 heb ik onder z'n cover vandaan gehaald en nu zit ik met vragen. Ik zal 't even toelichten.

1) Volume
Het output volume is erg laag. Ik heb 'm nu via line-out op mijn hifi installatie aangesloten en waar ik andere synthesizers op een volume van 24 zet, moet ik de juno zeker boven de 30 of meer zetten wil ik hetzelfde volume krijgen. De volume slider staat vol open overigens. Iemand een idee wat dit kan zijn? Of is dit een bekend euvel?

Na wat google'n over dit punt kwam ik een artikel tegen waarbij iemand een harde reset adviseerde. Zou dit werken?

Er werd daarbij als kanttekening geplaatst dat een harde reset ervoor zou zorgen dat ik alle mijn presets/patches kwijt raak.

Nu ben ik erachter gekomen dat de preset bank (A) in orde is. De patches in de memory bank (B) zijn niet meer de originele en die wil ik graag terug.

2) herstellen Memory bank
Opnieuw loaden in de Juno dus... Ik heb MidiOX en Bome SendSX als programma's om sysex/midi van mijn pc naar de Juno te transporteren. Maar ik wil dus liefst alleen de Memory bank herstellen. Is dit mogelijk? Ik heb wat bestanden op het web gevonden waaronder een alphajun.zip en MKS50RIG.zip.

Heeft iemand ervaring met het herstellen van de Memory bank en toevallig een locatie van het juiste bestand? En hoe kan ik het beste te werk gaan? Ik kan zelf wel gaan proberen maar zometeen heb ik door een fout miss niks meer.

Jullie advies/hulp is meer dan welkom!

Groet,
Ad
 
Back
Top